vacuum slangen corsa b gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa vacuum slangen corsa b gsi

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    DD1
    Deelnemer

vandaag een beurtje aan de corsa b gsi van mijn vrouw gegeven en daarbij viel het me op dat er een vacuum slang geknikt zat. Zover zelfs dat deze knijp zat tussen de egr en het inlaatspruitstuk. Na een hoop gevloek zit alles weer vrij maar nu heb ik het volgende “probleem”. de nullast regelklep waar de vacuum slang op uit kwam blijft nu continu sissen/blazen.

Het gaat hier om de blauwe vacuum slang die knijp heeft gezeten. Deze loopt vanaf de nullast regelklep naar onder/achter de motor waar een vacuum gestuurde klep zit. vanaf de nullast regelklep loopt ook nog een gele vacuum slang naar de grote vacuum slang van de rem bekrachter.

nu is mijn vraag hoe hoort het officieel te zitten de gele slang boven en de blauwe vooruit of omgekeerd?

wim-v6
      Deelnemer

Vind het vreemd.

Normaal loopt er een Vacuum slang vanbovenop inlaat naar kleppedeksel.

vacuumslang van Gasklephuis naar vacuumklep Sencundaire luchtpomp actuator (regelklep), op de andere aansluiting op de Actator loopt een slang naar het potje op het uitlaatspruitstuk

die van de rembekrachtiger word gebruikt voor de Airco (wamr koud kachelkraan achter de motor (3 koelslangen en een vacuumslang, ook wel 3wegklep genoemd).

Willem

DD1
        Deelnemer

er is door de vorige eigenaar heerlijk geknutseld aan de auto dus ik vraag me af hoe of dat het nou precies hoort.

ik heb een foto gemaakt hoe de vacuum slangen nu lopen.

De blauwe slang loopt naar de 3 weg klep (zoals jij hem noemt de auto heeft idd airco).
          de gele gaat naar de aansluiting van de rembekrachtiger
          de bovenste zwarte gaat ook naar de aansluiting van de rembekrachtiger
          de onderste zwarte gaat naar het zilveren potje dat boven het uitlaatspruitstuk zit.

Verder zit er een vacuum slang tussen het klepdeksel en de inlaat (onder de plastic cover)
          verder zit er een vacuum slang naar de map sensor (vanaf de inlaat of klepdeksel)
          verder zit er een vacuum slang vanaf de inlaat (of kleppendeksel) naar de magneet klep van de brandstof beluchter en naar het koolstof filter bij de a stijl rechts voor. (nog net te zien links op de foto rode stekker clip).

wim-v6
          Deelnemer

Zo hoort het te zitten

1: van de Rembekrachtigerslang naar vacuum actuator (grijs) en dan naar 3wegklep

2: van de Rembekrachtigerslang naar Vacuum actuator (zwart), en dan naar potje op uitlaatspruitstuk

3: van Gasklep / Inlaat (let op moet NA de gasklep zitten) naar tankventilatie klep (met blauw-rode stekker op de foto), en dan naar rechter spatscherm

4: van Gasklep / Inlaat (let op Moet NA de gasklep zitten) naar MAP sensor

5: van Inlaat naar Kleppendeksel (carterventilatie bedienings klepje in kleppendeksel)

Willem

DD1
            Deelnemer

Wim,

dan lijkt het wel dat de slangen op je juiste plek zitten dan is alleen de vraag zitten ze ook goed om?

Nu sist de grijze vacuum actuator non stop uit het groene potje wat onder op zit. Wellicht zitten de slangen hiervan op zijn kop. Ik zal in ieder geval vanmiddag even met de probe 12v op de actuator zetten om te kijken of die schakelt.

Kan dit ook de reden zijn dat de motor tijdens het rijden niet warm wordt. Ik heb de thermostaat gewisseld, de temp sensor (knoop) en de blauwe sensor (2 draads stekker) ook beide gewisseld. Als de wagen stil staat dan komt die prima op temp en bij 100 graden gaat de fan netjes aan. Ga je echter rijden zakt de meter weer een heel stuk naar links (net 90).

Jurgen
              Deelnemer

Onze corsa b komt niet eens op 90 graden met koud weer, maar kachel wordt wel gewoon warm, dus weinig aan de hand. Wordt bij jou de kachel wel warm?

Haasje17
                Moderator

Bij dit weer is het niet ernstig als de temp zakt tijens rijden. Komt veel voor ook met goede thermostaat.

DD1
                  Deelnemer

de kachel wordt heerlijk warm, maar ook met de 30 graden dagen van de zomer blijft hij rond dat getal hangen tot je stil gaat staan dan wordt die wel warmer.

wim-v6
                    Deelnemer

90 graden is prima zat tijdens rijden.

Sist uit een Groen potje???

Ik heb geen groen potje.. wel een 3wegklep welke niet op de vacuum is aangesloten (heb geen airco, maar de motor komt uit een Airco Corsa).

Willem

DD1
                      Deelnemer

onder op de grijze actuator zit bij mij een groen dopje/potje daar sist die nu uit. ik heb een voorbeeld foto gevonden

wim-v6
                        Deelnemer

zit dat doppie erop??

zo nee, kan je logisch zijn dat deze daar lekt, en zal je een doppie of actuator moeten zoeken die wel werkt.

Willem

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.