Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › vaag probleempje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 juli 2010 om 19:21 #17223341
Hallo ik heb een beetje een raar probleem.
Reed van middag toen mijn auto uitviel onder het rijden en vloog ook op het stuurslot. Auto wilde niet meer aanpakken en dus even naar de kant gedrukt.
Endelijk starte hij wel maar maakte minder dan 1000 touren en viel gelijk uit.
Uur later starte hij weer en hij loopt nu weer als een trein.
Weet iemand wat dit kan zijn? En of hier wat aan te doen is?Groeten bluecorsa
10 juli 2010 om 20:36 #17697614Auto valt niet in stuurslot als de motor uitvalt, alleen valt de stuur bekrachtiging uit.
Kan een temp sensortje zijn, of een toerental sensor
Willem
12 juli 2010 om 10:12 #17697615Je hebt wel gelijk he was stuurbekrachtiging haha.
Auto doet het supergoed nu. Ben er ook voor een paar weken terug nog mee naar iatlie geweest.
Maar zou dit ook niet door hete lucht kunnen komen?
heb een powerfilter miss dat die de tropische temperaturen niet aan kan?bluecorsa
12 juli 2010 om 10:31 #17697616Zou ik zeker met het warme weer eruit laten, en proberen te vervangen door een inleg filter in je orginele behuizing. Je temp sensor zou hierdoor zeker in de war kunnen zijn. Gevolg van powerfilter: Meer brandstof door verkeerde waardes, gevolg hiervan is weer dat de auto slecht zou kunnen lopen.
12 juli 2010 om 18:46 #17697617Bedankt voor je reactie.
Heb nu een inleg filter erin en de powerfilter bij het oud vuil gegooid.
Blijkt dus gewoon wel weer troep te zijn haha.13 juli 2010 om 14:27 #17697618Weer wat geleerd! Maar volgende keer doe je het ook niet meer fout :thumbup
13 juli 2010 om 18:23 #17697619blijft natuurlijk de vraag of dat de oorzaak was… Gaat om een b neem ik aan? Welke motor?
13 juli 2010 om 19:15 #17697620heb met mijn vorige b ook eens een keer zoon geintje gehad
was een x12xe uit 2000 bleek achteraf een slechte gasklep positie sensor te zijn ofzo ding zat iig op het gas klep huis
auto viel ook spontaan uit en was maar de vraag of je em weer aan kreeg hij liep verder wel goed alleen voel gewoon dood soms15 juli 2010 om 19:25 #17697621gasklephuizen komen idd vaak voor bij 10 en 12xe motoren
15 juli 2010 om 19:55 #17697622is dat een mechanisch iets dan ??
heb af en toe dat de B even “dood” valt, meestal als je vanuit stilstand wil weg rijden.
hetzelfde effect als met zo’n openluchtfilter die even warme lucht aanzuigt
16 juli 2010 om 23:06 #17697623lmm gaan ook vaak kapot bij die dingen en dan hoeft t motorlampje niet eens te branden…..
17 juli 2010 om 08:54 #17697624Ik heb tot nu toe ‘t vaak gehad dat een c12nz, x12xe rottig gaat lopen door valse lucht via vacuümslangen. Zou dat zeker aanraden om even te bekijken…
17 juli 2010 om 10:44 #17697625origineel gepost door 14XE
is dat een mechanisch iets dan ??heb af en toe dat de B even “dood” valt, meestal als je vanuit stilstand wil weg rijden.
hetzelfde effect als met zo’n openluchtfilter die even warme lucht aanzuigt
Hoe bedoel je, mechanisch? Is elektro/mechanisch… Hij heeft een elektronische aanpassing op de gasklepstand voor stationair toerental…
17 juli 2010 om 15:51 #17697626okee
maar stationair is er niks aan de hand
hij “dipt” alleen af en toe met optrekken vanuit stilstand
17 juli 2010 om 17:35 #17697627M’n broer heeft precies hetzelfde. nog niet opgelost……
17 juli 2010 om 17:38 #17697628dan denk ik eerder de lmm (luchtmassameter) Er zit nogal prijsverschil in die van een z en x motoren, terwijl deze onder elkaar te gebruiken zijn, als je dus een nieuwe zou gaan halen, kan het zich lonen dit na te vragen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.