Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vaag probleem xenon Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 augustus 2014 om 18:25 #17267721
Dag heren en dames,
Ik rijd nu al ruim 2,5 jaar met veel plezier in de Vectra B Y22DTR Combi.
Veel opties, zoals origineel xenon met automatische hoogteverstelling.
Sinds ik de auto heb is het apparaatje aan de voorzijde kapot, de hoogteverstelling doet het nog nagenoeg goed.
Twee a drie maanden geleden heb ik een schroefset gemonteerd, en sindsdien doet de xenon vaag.Wanneer ik een goede stuiter maak, bij bijvoorbeeld een drempel of een gat in de weg, gaat mijn xenon knipperen en soms zelfs helemaal uit! De verlichting uit en daarna direct inschakelen werkt wel, maar het is gewoon vervelend!!!
De lampen zelf zijn nog geen 2 jaar oud.Wie weet wat dit kan zijn? De ballasten vervangen wordt een duur grapje namelijk…
Groeten,
Pastra
23 augustus 2014 om 20:02 #18249952hang er de opcom eens aan
volgens mij kun je xenon uitlezen met opcomballasten zitten overigens IN de koplampen zelf, dus dan zou je de complete koplampen moeten vervangen.
de grijs/zilveren units zijn de stuurunits die o.a. ook je hoogteregeling sturen.zijn de as-sensoren nog in orde??
aangezien het probleem komt nadat je een schroefset hebt gemonteerd24 augustus 2014 om 07:47 #18249953De hoogtesensor kan er niet voor zorgen dat de lampen uitgaan, misschien toch ergens een slecht contact?
24 augustus 2014 om 09:31 #18249954Is de gehele xenon set niet gewoon compleet van slag door die schroefset? Dat wanneer je met je schroefset over een hobbel gaat dat de as sensoren het ook niet meer weten en voor de zekerheid alles maar uitschakelen?
24 augustus 2014 om 10:49 #18249955De assensor aan de voorzijde is al sinds die aanschaf kapot. Het is niet zo dat bij elke hobbel er een discotheek ontstaat, maar zeker aan het begin van de rit… Hoe langer ik rijd hoe kleiner de kans is dat het gebeurt, hoe groot de stuiter ook is.