Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Vaag probleem met de cali
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juni 2009 om 14:43 #17210231
Ik heb laatst problemen met de Cali gehad omdat mijn kachelslangen gesprongen waren en deze niet meer leverbaar waren. Gelukkig is dit alles opgelost met de hulp van Hennie :wors.
Nu heb ik dus weer het volgende vreemde. Ik kwam er namelijk achter dat er dus een behoorijke barst in mijn koelvloeistofreservoir zit. Is het normaal dat zoiets na verloop van tijd barst?
Maak me namelijk wel een beetje zorgen gezien ik de laatste tijd alleen maar gezeik heb met mn koelsysteem.
Alvast bedankt.
18 juni 2009 om 15:03 #17489450Heeft jou systeem niet en veelte hoge druk,
is jou koppakking nog wel goed ?
of is je radiator verstopt ?kyvin
18 juni 2009 om 15:05 #17489451dan heb ik het vermoeden dat er ooit eens wat in heeft gezeten wat er niet in hoort
barst in reservoir moet ik gelijk denken aan bevroren vloeistof wat komt door te veel bijvullen met gewoon water. Maar kan ook andere oorzaken hebben zoals te veel comprssie. Doorgaans is het systeem daar wel tegen beveiligd. Het hoort niet, dat moge duidelijk zijn.
even een reservoirtje van de sloop of wat regelen
succes er mee in ieder geval
18 juni 2009 om 15:05 #17489452Is het ook niet zo dat de slangen broos worden als je een gescheurde kop hebt/gehad hebt? Dit doordat er olie in het systeen gezeten heeft?
18 juni 2009 om 15:31 #17489453ik heb nog wel zo’n tankje ergens liggen….
als je interesse hebt, u2u me maar….kost niks…:thumbup
18 juni 2009 om 16:25 #17489454nee het moest er nog bij komen dat U2U’en geld gaat kosten…
:P
18 juni 2009 om 17:13 #17489455origineel gepost door AsconaC20NE
nee het moest er nog bij komen dat U2U’en geld gaat kosten…:P
king:
mocht het zijn dat je het dus nodig hebt, laat het maar weten, maar moet je em wel zelf ophalen…..
ik hoef niks voor het tankje…;)18 juni 2009 om 19:30 #17489456Je slangen kunnen wel een beetje olie hebben/verwerken, maar als je echte sludge heb gehad? Probeer ze dan allemaal te vervangen, kost wat meer geld en moeite, maar dan weet je zeker dat de slang die niet vervangen is ook niet kan springen/lek raken.
Gr.
Pastra
18 juni 2009 om 20:04 #17489457Ja het vermoeden is er wel dat mn koppakking slecht is. Heb verder geen sludge of iets bij mn olie zitten. Maar vertelde bij Hennie dat ie wel blijft roken uit de uitlaat. Geen blauwe rook maar echt witte rook. Dat kan dus inderdaad ook duiden op een lekker koppakking.
Maar zelfs als de druk in mijn koelsysteem zo hoog is vind ik het nog steeds vreemd dat zo een tankje barst en niet weer mijn slangen klappen.
Het kan niet komen door teveel bijvullen met water. Heb pas geleden kachelslangen vervangen en toen is alles gewoon gevuld met koelvloeistof. Is nu trouwens ook niet echt koud.
Maar hoe weet ik nu 100% zeker dat mijn koppakking lek is??
@ coupegek
Bedankt voor je aanbod maar woon in omgeving Den Haag. Denk dat ik hier op de sloop goedkoper uit ben dan dat ik naar Zwolle rijd.
Verder iedereen bedankt voor de reacties.
18 juni 2009 om 20:34 #17489458jupzz.
Bij de graaff in leiden (wassenaar) staan nog een setje calibra’s
vervang eerst je tankje eens.
dan kan je gaan kijken of je nog koelvloeistof verliest.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.