Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Vaag geluid Astra H 1.8
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 maart 2016 om 19:51 #17275825
Hallo iedereen,
Vanmorgen toen ik naar mijn werk reed viel het me op dat mn auto in eens een raar geluid maakte.
Het klonk alsof er iets in de interieur fan zat.
Echter als ik mn ECC uitzette bleef het geluid en kwam het dus daar niet vandaan.Vervolgens merkte ik dat het geluid veranderd zodra ik aan mijn stuur draaide.
Hierdoor verdacht ik de stuurbekrachtiging er van.Heb het niveau van de olie gecontroleerd en deze is gewoon nog perfect.
Ook de riem is nog op spanning en dus komt het hier naar mijn mening ook niet vandaan.Toen ik vervolgens weer naar huis reed was het geluid er nog steeds.
Auto aan de kant en motor uit.
Het geluid bleef zelfs als de motor uit stond en alleen het contact aan stond….geen draaiend onderdeel dus.
Motorkap open gedaan en ik merkte dat het geluid ergens onder het luchtfilter vandaan kwam.Heeft iemand een idee?
Helaas geen tijd meer om naar de garage te rijden dus dat zal morgen worden maar zou graag willen weten wat het zou kunnen zijn, krijg het niet uit mn hoofd :hmmzBetreft een Astra H Station 1.8 sport
Thnx alvast
17 maart 2016 om 20:08 #18313428Langs de garage geweest.
Man liep ff mee om te luisteren.
Geluid ff aangehoord en toen vroeg hij of ik recent mn lamp had vervangen.
Ja ongeveer 2 weken geleden.
Hij zegt dat t de stelmotor moet zijn.Iemand anders dit gehad?
17 maart 2016 om 20:12 #18313429opcom eraan hangen en de stelmotor testen bij een winkel ruit.. als er maar 1 lamp omhoog en omlaag gaat dan heb je het probleem gevonden
17 maart 2016 om 20:19 #18313430Ja dat is simpel te testen.
Maar is t normaal dat zon stelmotor zon hoog en hard geluid maakt de hele tijd dat contact aanstaat of motor draait?
17 maart 2016 om 20:20 #18313431moet opzich wel mee vallen qua geluid.. kan ook zijn dat de tandwieltjes enzo wat aan het slijten zijn… je kunt zo`n motortje volgens mij uit elkaar halen en wat vet op de tandwielen te doen…
17 maart 2016 om 20:41 #18313432:wors :agent :agent :agent Ok dank je wel voor de tips.
Ik ga ff kijken of ik mn Opcom weer aan
Aan de praat kan krijgen en dan zal ik t ff checken.
En zal kijken of de hoogteregeling wel werkt.Zal ook ff proberen geluid op te nemen.
Mocht t de stelmotor zijn, weet iemand of je die (simpel) van electra kan ontdoen i.v.m. Ff zonder bijgeluiden rond te rijden :D
17 maart 2016 om 20:43 #18313433stekkers van de stelmotor loshalen…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.