Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › V6 vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2010 om 18:33 #17227428
Sorry voor the party crash maar ik vraag mij af
of een V6 motor op bvb een kadett versnellingskast
past of een getrag 240 van een manta 1.8s?Omdat jullie zo graag met V6jes spelen vraag ik even langs
de neus wegIvan
21 oktober 2010 om 19:44 #17746064De V6 heeft dezelfde bout punten op het belhouse als de Bigblock (d)ohc’s 4 cilinders van opel,
Willem
21 oktober 2010 om 19:45 #17746065Dus als ik het goed versta kan de getrag 240 die op
een 20xe zit passen. enkel even de koppeling uitzoeken
dan.
Gaan die V6 blokken duur?
En valt er iets voor te vinden voor het vermogen?21 oktober 2010 om 19:47 #17746066Tja, 3.2tje is prijzig inderdaad.
de 3.0 al minder, maar vaak Veel kms
Willem
21 oktober 2010 om 20:16 #17746067Ik heb anders wel een plaatsje voor een 3.0
Ik vind net iets anders maar mischien veel moeilijker dan de 20xe waar zowat alles voor te vinden is zoals uitlaat en noem maar op, of is dit al gedaan met een eindresultaat
dan wel?22 oktober 2010 om 02:36 #17746068tja, je moet wat meer zelf maken/aanpassen, maar tis wel weer es wat anders dan de (bijna standaard) ombouw naar c20xe. Ben zelf ook met zoiets bezig:D
22 oktober 2010 om 06:54 #17746069Is al eens gedaan in een b-manta.
Was weliswaar in Engeland, maar ik heb er een gezien.
Ik geloof dat ik er zelfs foto’s van heb.
Ik zal eens kijken.22 oktober 2010 om 17:59 #17746070http://www.youtube.com/watch?v=cYTT5_s-mD8
http://www.youtube.com/watch?v=9dtYhn_lUtA
hier 2 maal een v6 die in een achterwielaandrijver gelegd is
23 oktober 2010 om 10:54 #17746071Ziet er beter doenbaar uit dan ik dacht.
Ik had zo een vermoeden dat de binnenvleugels
in de weg zouden zitten maar het kan er precies
redelijk goed tussen.
Enkel de uitlaat lijkt het moeilijkste om aan te passen en carter bouwen.Zijn er nog foto’s van de losse V6 motors beschikbaar?
Ik zie die met de inlaatcollector in het midden het liefst.Ivan
23 oktober 2010 om 11:16 #17746072zoek ff op google, daar staan er genoeg
23 oktober 2010 om 17:06 #17746073die met in de inlaat in het midden zijn de:
x25xe ( 2,5 liter )
x30xe ( 3 liter )
en de y32se ( 3,2 liter )24 oktober 2010 om 11:12 #17746074Die zullen enkel in de omega zitten zeker?
Ik zie bij de voorwiel aangedreven auto’s een andere
inlaat niet?Heeft iemend een dummy motor voor de aanpassing?
24 oktober 2010 om 11:19 #17746075jupzz
De X25XE Y26SE X30XE en Y32SE in de Omega hebben inderdaad het smalle inlaat.
De X25XE en Z32SE uit de vectra hebben eeb Breed inlaat.
deze hebben wel allemaal de gasklep in het midden aan de distributie zijde
De C25XE van de Calibra / Vectra-A heeft de gasklep aan 1 kant zitten (links van de distri)
Willem
24 oktober 2010 om 18:49 #17746076Dus ben ik op zoek naar een omega x30xe en een vectra
carter om aan te passen.Nu rijd ik 20xe op TB’s zonder stappen motor.
Ik zie dat de gaskleppen vooraan op de inlaat nat boven
de distributie zitten, wat zit er daar dan lager waar de buizen op komen, nog een alu stuk?Als deze uit de calibra komt denk ik wel dat het carter zou
kunnen werken daar het voorste gedeelte redelijk hoger
zit en dus over de balk kan in de kad-C.Ivan
24 oktober 2010 om 20:08 #17746077kom je met n omega carterpan niet uit dan? aangezien die ook rwd is??
25 oktober 2010 om 07:01 #17746078Ik zie dat bij de omega de kom vooraan hangt en redelijk
groot is om aan te passen.
Alu lassen is thuis ook geen optie
dus de stalen vectra carter kan ik zelf aanpassen maar als ik
een betere foto vind van een calibra alu carter kan ik bepalen
of hij past.
Op de bovenstaande foto zie je dat de carter vooraan ongeveer 5 cm hoog is en aangezien ik het blok achteruit in
de wagen zou hangen kan hij miscchien zo over de vooras.25 oktober 2010 om 09:09 #17746079ik snap m
ik heb zelf een cali v6 gehad, en ook een vectra
waren beide voorzien van alu pannen, ff kijken of k nog ergens n fototje heb30 oktober 2010 om 17:40 #17746080Niemand een weggooi blokje v6 liggen?
30 oktober 2010 om 17:45 #17746081ik heb over een tijdje misschien wel 1 over, heb er 2 liggen, maar beide 2.5, dus als je helemaal niets kunt vinden, zou dat een optie kunnen zijn ?
mail of u2u me maar eens30 oktober 2010 om 18:01 #17746082op marktplaats staat er 1 voor 50 euro, wel incompleet…
maar miss wel bruikbaar om passende steunen enzo te maken
30 oktober 2010 om 22:34 #17746083@otdh : kan je een linkje zetten aub.
@gt/w ik heb tijd laat iets weten als het zo ver is.Ik begin misschien met een 2.5 om alles aan te bouwen
en te passen maar zou toch liever voor de 3.0 gaan
omdat die al boven 200 pk zit.
Anders kan ik gewoon mijn 20xe van 180Pk inbouwen
waar ik nog nokkenassen voor liggen heb.Ik hoor het wel en geef af en toe een upje…..
Ivan
31 oktober 2010 om 06:35 #17746084origineel gepost door hillclimber16V
@otdh : kan je een linkje zetten aub.
@gt/w ik heb tijd laat iets weten als het zo ver is.Ik begin misschien met een 2.5 om alles aan te bouwen
en te passen maar zou toch liever voor de 3.0 gaan
omdat die al boven 200 pk zit.
Anders kan ik gewoon mijn 20xe van 180Pk inbouwen
waar ik nog nokkenassen voor liggen heb.Ik hoor het wel en geef af en toe een upje…..
is best, ben dit blok nu sowieso nog nodig om mijn nieuwe steunen te maken, en ik ga ook eerst een 2.5 inbouwen en aan de loop maken, om te kijken wat ik allemaal tegen ga komen, en naderhand kan het ook best eens een 3.0 of 3.2 worden, maar dat zien we later wel eens, nu eerst maar eens de 2.5 gereed makenIvan
31 oktober 2010 om 06:37 #17746085deze denk ik
31 oktober 2010 om 08:17 #17746086Als er een nokkenaslager vast gelopen is, mag je de oliepomp wel nakijken.
Daar zitten een paar probleemgevallen tussen.
Controleer ook de Drijfstang en krukaslagers voor je m in elkaar zet.
Willem
31 oktober 2010 om 10:58 #17746087Ik heb wel een blokje nodig met cilinderkoppen om ook de uitlaten pas te maken en liefst nog een inlaatcollector opdat ik weet hoe hoog hij komt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.