Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › v6 vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 maart 2009 om 17:59 #17209123
ik heb wat probleempjes met mijn v6,wat is de normale olie druk??? heb namelijk een metertje(orgineel) en die geeft niet echt aan wat ik graag zou willen maar wil nu weten wat ie aan moet geven,volgende vraagje,als ik gas geef dan houd hij in en na een tijdje gas te geven trekt ie op het zefde toerental ineens als een gek weg,net of dat ie ergens geknepen word en dan ineens losgelaten word,blok is standaard,alleen open luchtfilter,kat nog aanwezig en het is een automaat.er zullen nog wel meerdere vraagjes komen maar dit is even wat mij nu gruwelijk dwars zit,mvg blue-madness
11 maart 2009 om 18:26 #17469988normale oliedruk
stationair: 2 bar
tijdens rijden: 5 barHet inhouden kan van alles zijn;
Openluchtfilter zorgde bij mijn auto voor inhouden, maar dat wel met name zomerdag
Bougiekabels kunnen ook slechts zijn, met warme motor houd hij dan vaak niet meer in
Laatste beurt gehad bij? … bougies vervangen doen veel mensen niet bij een V6, allicht het proberen waard11 maart 2009 om 20:04 #17469989oliedruk koud mag niet onder de 1 bar komen.
Inhouden:
Meestal bougiekabels.
als vind je motor zo’n open filter ook niet altijd grappig.
Willem
12 maart 2009 om 15:32 #17469990koud heb ik genoeg oliedruk da wel maar zodra die warm is heb ik als ik rij +/- 5 bar en als ik dan moet remmen en stilstaan dan vliegt ie onder de 1,ongeveer 0,9 maar als ik wat vlotter moet remmen dan vliegt ie het rood in dan gaat ook lampje branden ff en motor klote lopen net of ie af wil slaan,beetje gas geven nin de N doet dan gelukkig nog wonderen.
12 maart 2009 om 17:52 #17469991oliepeil is goed?
geen buitengewone lekkage ergens?
12 maart 2009 om 18:28 #17469992Ik denk dit eerder te wijten is aan een te lage stationair toeretal.
Reinigen:
– Gasklep
– Stationair steller (stappenmotor) (onder het inlaat)
– pijpje carterventilatie (onder het inlaat / als je voor de motor staat een kort slangetje dat met iets kronkel naar beneden loopt).Controleren op valse lucht.
Willem
12 maart 2009 om 18:29 #17469993Bij een GOED warme motor is 0,9bar niet echt een ernstig probleem.
bij een te laag toerental zal ook de druk onder normale waarden vallen
motor hoort warm tussen de 570 en 750 tpm te draaien.
Willem
12 maart 2009 om 21:02 #17469994gereinigend
– Gasklep
– Stationair steller (stappenmotor) (onder het inlaat)
– pijpje carterventilatie (onder het inlaat / als je voor de motor staat een kort slangetje dat met iets kronkel naar beneden loopt).oliepeil tegen max,geen grote lekkages,mijn v6 loopt op een of andere manier 1000 toeren soms zelfs meer,dus denk eerder dat het met de olie pomp te maken heeft.
mijn hele inlaat gereinigd zelfs dus ben een beetje einde raad
12 maart 2009 om 21:20 #17469995wel veel, 1000 toeren.
zou eens kijken naar valse lucht lekkage, en of defecte stationair steller.
de V6 van de eerste generatie heeft wel wat problemen gehad met betrekking tot de oliepomp, maar daar mag hij geen 1000 toeren van gaan draaien.
wanneer is de olie voor het laatst ververst???
welke olie zit er in???
synthetisch / halfsynthetisch???
Warmte wisselaar nog heel???
Willem
6 april 2009 om 21:43 #17469996Heb zelf laatst de gasklep schoongemaakt, auto liep 1400 toeren, met valse lucht bij de pakking van de gasklep.
Nieuwe tussen gemonteerd, en nu loopt ie 1200 toeren…
Niet echt best voor het verbruik als k in de file sta:@7 april 2009 om 19:18 #17469997nee da snap ik,heb dat zelf ook al nagekeken.heb nu wel mn bougies vervangen,zat olie in de schacht en niet zo`n beetje ook nie,zit nog niet zolang andere kleppendeksel pakking op,die bleek niet zo lekker te sluiten,nu opnieuw geplaatst en nus slaat ie niet meer af voor het stoplicht,binnenkort de rest maar eens vervangen en dan zien we wel weer verder.
7 april 2009 om 20:55 #17469998als mijne koud is, loopt hij 1000 tot 1100 toeren stationair,
en na een minuut zakt hij terug naar ongeveer 600 toeren.
dan loopt hij ook lekker stil:D
8 april 2009 om 05:00 #17469999bij mij precies andersom:o
Bij het starten loopt ie 600 700…in de shoke-stand, en als ie een beetje warm is stijgt ook het toerental…
Echt K U T8 april 2009 om 18:09 #17470000klopt niet helemaal inderdaad:
> V6 hoort inderdaad koud rond de 1000 a 1100 toeren te draaien
> warm rond de 600 toerenControleren:
– Vervuiling gasklep
– Vervuiling / werking stappenmotor
– gasklepsensor
– Temp sensor motor regeling (blauwe stekker op koelwaterbrug)
– Luchtmassameter
– Valse lucht
– Vacuum slangen
– carterventilatie (vooral dunne slangetje van carterventilatie huis naar inlaat)
– zit alles juist aangesloten (vooral vacuum regleingen)
– geen TC storing??Willem
8 april 2009 om 18:10 #17470001origineel gepost door Pastra
bij mij precies andersom:o
Bij het starten loopt ie 600 700…in de shoke-stand, en als ie een beetje warm is stijgt ook het toerental…
Echt K U TGevalletje kapotte sensor die vervolgens omgekeerde waardes aan je computer doorgeeft?
8 april 2009 om 19:51 #17470002ben niet zo’n genie op dat gebied.
Heb heel lang zonder TC gereden(stekkertje hadden ze niet aangesloten bij motorwissel)
Toen ik de gasklephuis schoon ging maken heeft Nick-gsi het stekkertje gemonteerd.Daarna bleek er een pakking kapot te zijn, dus paar dagen met valse lucht gereden, niet veel, maar wel gereden. TC deed het toen WEL, alleen greep vrij vroeg in ivm valse lucht.
We hebben daarna die pakking vervangen, met het idee dat de TC wel zou werken, maar niet dus, en de hoge toeren zijn er idd nog.
Maar ik lees hier dat er dus nog VEEEEEEEL meer kan zijn:( -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.