Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › V6 turbo/supercharger
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 april 2016 om 20:04 #17276084
Hallo,
Ik zit een beetje rond te kijken naar een v6 turbo of supercharger. Beide hebben zo zn voordelen, maar zijn er mensen hier die het al eerder gedaan hebben?
3 april 2016 om 20:26 #18315672er is voor een omega v6 een compressorkit ooit geleverd… weet alleen niet of die nu nog gelevert worden als losse kits.. maar over wat voor v6 praten we hier?? C25XE X25XE X30XE of de nieuwere v6en
3 april 2016 om 20:27 #18315673Lekker summier…
Sent from my SM-P900 using Tapatalk
3 april 2016 om 20:28 #18315674Welke V6?
Welke casco?
Wat wil je ermee doen?
Wat is je budget? (Ook voor onderhoud)Sent from my SM-P900 using Tapatalk
3 april 2016 om 20:33 #18315675Zal als basis gebouwd worden op een c25xe in een calibra (max 0.5bar). compressie word later verlaagd en meteen een x30xe gebruikt.
Auto word gebruikt voor trackdays, en af en toe een rondje (dus straatlegaal)
Budget hou ik me even niet mee bezig, wil eerst weten wat mogelijk is en of het al eerder gedaan is ivb met informatie erover en wat er uiteindelijk uit te halen valt3 april 2016 om 20:56 #18315676ongeblazen.. niet zo veel ,ik heb hier zelf ook namelijk diverse vragen over gesteld ik bezit een vectra b v6
geblazen is er in engeland nog redelijk wat voor te krijgen.. mantzel heeft ook een tuning kit.. een phase 3.. daar zit een ombouw naar compressor bij.. dan ga je volgens de site naar 290 pk als het plan voor een X30xe is..
http://www.mantzel.de/motortuning/omega-b/” onclick=”window.open(this.href);return false;maar voor dat geld wat je er totaal aan kwijt bent kun je aardig wat betere autos kopen die net zo snel of sneller zijn…
3 april 2016 om 21:09 #18315677Ik weet dat er in duitsland een v6 turbo rijd, in hongarije ook een en nog een paar in polen (mickeygarage). Alleen zou ik dan liever een “voorbeeld” zoeken wat dichter bij huis. Kosten zitten er inderdaad genoeg aan, zowel turbo als bij supercharger, scheelt alleen dat we alles zelf kunnen. Alleen is er weinig duidelijks over te vinden
3 april 2016 om 21:21 #18315679Geen idee of je er iets aan hebt maar er zijn in Duitsland v6’jes met een turbo op de voorste bank maar meer weet ik niet.
3 april 2016 om 21:23 #18315678als je geblazen wil gaan dan zul je voor beide lage compressie zuigers nodig hebben.. anders zal het een en ander kapot gaan en je zult er denk ik ook een andere ECU voor nodig hebben waar de turbo,super/procharger functie in staat zodat die goed werkt..
@maurice89 turbo op de voorste bank is SAAB blokken zijn gelijk maar werkt toch net iets anders…4 april 2016 om 01:32 #18315680Ftt turbo technics heeft een omega turbo gebouwd.
Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
4 april 2016 om 02:15 #18315681Hier een linkje naar een advertentie van iemand met een vectra met een geblazen motor:
http://link.marktplaats.nl/m1031394541″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Misschien kan en wilt hij je wat info geven. auto ziet er netjes uit dus hij heeft vast verstand van zaken. Misschien zit hij hier op het forum
4 april 2016 om 03:52 #18315682AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als.de.topic starter deze plannen wil.doorzetten
Moet.die als.de bliksem
De vec uit de avdertentie hierboven kopen
Goedkoper kan je zoiets zelf nooit bouwenZelfs al zou je enkel.de.motor gebruiken
En.de auto compleet weggooien….Maar van deze vec zou je ook nog best delen kunnen verkopen
Als.t enkel om.n.motor gaatBen je helemaal goeiekoop klaar…..
4 april 2016 om 07:46 #18315683Past een vectra opc blok niet?
4 april 2016 om 09:51 #18315684Natuurlijk past een 2.8 opc blok maar begin er maar is aan…
En de prijs van die vec b tja ik weet voor welk bedrag die supercharger is weg gegaan was van een kamaraad van mij maar zo snel kom je het niet tegen.En Bart ik weet het van Saab maar in Duitsland zie ik soms calibra’s voorbij komen en dan 9 van de 10 keer een 3.0 en op de voorste bank plaatsen ze een turbo die volgens mij max 0.5 bar of iets meer draait en dit is 100% zeker geen Saab blok bij die auto’s die ik gezien heb.
Hier eentje op een 3.2 kwestie van even op google zoeken geen idee of je er iets aan hebt:
http://www.migweb.co.uk/forums/projects-restorations/430269-nova-3-2v6-turbo.html” onclick=”window.open(this.href);return false;4 april 2016 om 09:54 #18315685http://smg.photobucket.com/user/nova-turbo/media/Nova%20v6%20z32se/Video0001.mp4.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
En hier staan tig foto’s op van een corsa a 3.2 met turbo :jerry
http://smg.photobucket.com/user/nova-turbo/media/Nova%20v6%20z32se/nova32v6t2.jpg.html” onclick=”window.open(this.href);return false;4 april 2016 om 10:02 #18315686AnoniemLid sinds:
1 January 1970hmm n v motor met op de helft van de cilinders drukvulling????
dan maar net zo lief een c20let erin hangen
liever een echte geblazen 4 cilinder dan een halve geblazen 6 king:4 april 2016 om 10:33 #183156876 pitter rules !!! Haha
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
4 april 2016 om 12:22 #18315688@louwe 16 klepper wrote:
hmm n v motor met op de helft van de cilinders drukvulling????
dan maar net zo lief een c20let erin hangen
liever een echte geblazen 4 cilinder dan een halve geblazen 6 king:Ze bedoelen dat de turbo door één bank gevoed wordt en dat alle cylinders via de (gezamelijke) intake gevuld worden.
4 april 2016 om 15:53 #18315689AnoniemLid sinds:
1 January 1970Ok.duidelijk
Maar.blijft n…….(kloten) :angel
Sorry behelpen systeem…Bouw er dan 2 op
Motor weer mooi synchroom
Z.n uitlaat gassen.kwijtEn.dan heb je wat bijzonders…
Net.als.destijds de.lotus omega
Met de lijn 6 ;)4 april 2016 om 16:59 #18315690enkele turbo loopt ook goed zat , saab wist heus wel waar ze mee bezig waren na al die ervaring met de turbo-motoren die ze in de geschiedenis gebouwd hadden
Verstuurd vanaf mijn Transformer TF101 met Tapatalk
8 april 2016 om 22:44 #18315691wil ik net een topic openen hierover staat er al 1! en nog recent!
heb in mijn astra op het moment een x30xe liggen
heb nu een saab 9-5 gekocht met een B308e motor , de 3l met turbo
maar nog heeeeel veel vragen over aansluiten van de kabelboom iemand die hier wat meer info over heeft?
dit is als je een turbo wil rijden op een v6 verreweg de goedkoopste oplossing en lees op saabforum dat er mensen zijn die deze licht kietelen naar 250 pk zonder ernstige aanpassingen.. dus low budget een turbo
10 april 2016 om 06:27 #18315692AnoniemLid sinds:
1 January 1970@ivartje wrote:
enkele turbo loopt ook goed zat , saab wist heus wel waar ze mee bezig waren na al die ervaring met de turbo-motoren die ze in de geschiedenis gebouwd hadden
Verstuurd vanaf mijn Transformer TF101 met Tapatalk
Zal allemaal best
Maar t is geen rocket sience
Om.te weten dat de cilinderbanken ongelijk belast worden op deze manier..10 april 2016 om 11:32 #18315693En toch is het orgineel zo en zou het goed moeten gaan, anders zou het een fiasco zijn geweest… gaat ook maar over 0.36 bar
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
10 april 2016 om 11:44 #18315694de compressie van een saab motor ligt ook een stukje lager dan van een opel v6 motor..
even een stukje van wim-v6 zijn reactie uit een ander topic gehaald..Blok is intern anders, die van opel hebben 15bar compressie, verhouding 1:11,5 dacht ik uit mijn hoofd.
Die van saab is 12a13bar compressie (verhouding 1:10,5)
Als je geblazen wil rijden is dat eigenlijk een betete basis.
Let er wel op dat deze motoren totaal niet berekend zijn op iets wataar lijkt op een turbo.
De turbo op de saab motor (unieke set up, daar op slechts 1 bank een turbo zit) levert max 0,3bar over druk.
De saab heeft dan.ook minder vermogen dan de opel motor, en slechts 10Nm meer.
Grootste verschil zit m in de souplesse van deze motor.Als je goed rond gelezen hebt is deze motor niet heel geschikt voor hoge drukken, dit schijnt te komen door zijn blokhoek van 54graden.
Belasting op de krukas is dan niet ideaal.Ik heb zelf de 3.0 V6 laag Compressie motor (ala saab) in de Vectra-B liggen met de oeriginele set-up zoals ze in de b ligt.
Alles origineel vectra-B.
Deze heeft na motormanage ment optimalisatie de volgende waarden:
Vermogen: 225pk bij 5750 toeren
Koppel 280Nm +/- bij 2500 tot 5500 tpm.
Koppel bij 1000tpm: 200Nm.Ik heb hier een transmissie aanhangen van een Vectra-B 2.0 DTi omdat de motor bovenin toeren juist niks doet
Heerlijk Comfortabel zoeven, Altijd kracht voorhanden!!.
Willem
10 april 2016 om 11:57 #18315695Had het stukje idd gelezen bart, is wel interresant, gaat me ook absoluut niet om de pk’s maar gewoon fun en het hebben ervan, denk dat ik met een week of 2 die saab wel hier heb staan word bezorgd uit boxtel weg, dan heb ik ff wat meer inkijk over hoe alles zit, intercooler moet passen onder voorfront, oliekoeler zou er voor moeten passen nog, wellicht dat ik de radiateur nog verder naar voren moet plaatsten dan nu maar dat gaan we allemaal meemaken tzt!
ALS.. als ik voor vrij program. Systeem zou moeten gaan wat is dat handig om voor te kiezen? Wat ook niet te veel zeer doet in mn portemonnee
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.