Forumindex › Forums › Techniek › Overige motor types › v6 onderhoudsbeurt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 november 2009 om 20:23 #17213939
Hallo een vraag is het zo dat een v6 motor minder onderhoud
nodig na het aantal kilometers, in het onderhouds boekje staat 4 cilinder na 15.000km en 6 cilinder 30.000 km
is dat zo9 november 2009 om 22:44 #17547198Ligt er geheel aan welk type motor we over spreken.
Mijn V6 gaat netjes om de 8000km voor nieuwe Synthetische 5w40 olie (liefhebber).
distri om de 60.000km of 4 jaar (na 2003 om de 90.000km of 6 jaar).
Onderhoud zal zelfs iets duurder uitvallen als de 4 pitters
maargoed, je krjgt er een hoop rijplezier voor terug.
met een V6 maak je namelijk niet de keuze om voor een duppie op de 1e rang te rijden.
maar ik wil m niet meer kwijt voorlopig (ik rijdt een Vectra-B 2.5 V6 24V).
Willem
10 november 2009 om 17:37 #17547199nou het motor type is een 3.2 v6 signum bj 04
maar ik snap dat er na 8000 km nieuw olie in gaat maar
even technies gezien als de auto na VOD moet dan is het gewoon na 30.000km toch.
En als je na 10.000 of na 8000 km iets doet is dat liefhebber.11 november 2009 om 19:26 #17547200Ik rijdt over het algemeen weinig met mijn V6 en deze word halfjaarlijks ververst, ik ben er heel erg zuinig op, en dat merke je serieus wel aan het rijden en draaien van de motor.
Normaal termijn voor deze V6 met normale olie is gelijk voor als die voor de 3.2 V6, long life olie is goed voor meer kilometers.
Dus:
Gewoon voor behoud van de motor.
Bij meer kilometers kan je gewoon jaarlijks verversen of 15.000km.
op longlife olie kan je 30.000km rijden, of ook ieder jaar, wat het eerste komt.
Willem
11 november 2009 om 19:47 #17547201nou bedankt voor deze mooie recatie
en een man met veel kennis
Roy
11 november 2009 om 22:00 #17547202Het wil zeggen, dat deze motoren technisch gelijk zijn.
De Basis van deze motoren is exact gelijk.
dus qua onderhoud lopen zo op het zelfde uit.
behalve dat de distributie riem is aangepast zodat deze langer mee gaat.
Willem
11 november 2009 om 22:20 #17547203Ik ga ook met Wim, ze schrijven eigenlijk wel 5w30 GM longlife olie voor, maar vind dit echt te dun voor een blokje uit de jaren 90. Ik zou zelf voor 5w45 in de winter gaan, en in de zomer 10w40 ofzo.
11 november 2009 om 22:34 #17547204Ik rijdt op 5w40 Volsynthetisch.
Dit omdat de motor erg rauw loopt op 10w40 koud… zowel zomer als winter.
Nooit problemen gehad met 5w40 volsynthetisch, ook niet in de zomer gevloerd in duitsland!!!
(rustig 100 a 150km achter elkaar achter een audi 2.0TFSI aan lopen jagen haha. die gozer kwam maar niet van mij af, zijn begrenzer deed zijn werk goed haha..)Willem
7 december 2009 om 16:17 #175472055w40 en dan castrol magnetic daar heb ik ook nooit geen problemen mee gehad.
En dan rij ik veel met mijn omega 3.0 v6
Wordt iedere 10000 vervangen.Gr Jack
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.