Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › v6 met throttlebodys
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 februari 2015 om 09:39 #18236009
@drakos wrote:
dat is tog gewoon een kwestie van de bedrading naar injectoren en de bougiekabels wisselen?
Zo heb ik het wel opgelost, maar dat ligt er maar net aan wat je gaat gebruiken, als je er namelijk een hebt welke per bank regelt met lamda klopt het bijvoorbeeld niet meer.
17 februari 2015 om 10:29 #18236010Maar is bijv. het gebruik van bobine-bruggen (zoals standaard op de Y- en Z-reeks V6 motoren) niet beter i.c.m. vrij programmeerbaar.
Dan omzeil je gelijk de losse bougiekabels en de dis-module..
17 februari 2015 om 10:36 #18236011Bij de meeste heb je de optie om te kiezen tussen type bobines. Zowel Amplified als non amplified of bobinebrug of afzonderlijk.
De meeste bobine bruggen zijn niks anders dan een dis maar met andere form met elk een afzonderlijk pootje op de stekker om getriggerd te worden.17 februari 2015 om 21:13 #18236012@Haasje17 wrote:
Bij de meeste heb je de optie om te kiezen tussen type bobines. Zowel Amplified als non amplified of bobinebrug of afzonderlijk.
De meeste bobine bruggen zijn niks anders dan een dis maar met andere form met elk een afzonderlijk pootje op de stekker om getriggerd te worden.Waar valt een vectra v6 dis bobine blok onder?
Amplified Of niet?Ik weet wel dat de vw dis bobines, zoals de vr6 er een blok elecktronica aan heeft hangen, Is dat dan die amplifier?
Als ik zo ga kijken is de v6 dis non-amplified….Heb ik het goed?
18 februari 2015 om 03:47 #18236013De opel bobine is inderdaad een non-amplified. Je kunt het zien aan de bedrading, deze heeft per coil een draad en 1 geschakelde plus. Bij de v6 dus 4 draden en bij de 4 cil drie draden. Waarvan dus een geschakelde plus en 3 of 2 massa geschakelde. (in geval van een wasted spark systeem)
Een amplified heeft een voeding en massa en een driver welke regelt welke bougie er vonkt. En bij een non amplified gaat dit via de ecu.
18 februari 2015 om 08:46 #18236014Dankje. Weer wat geleerd:-D
8 mei 2015 om 05:32 #18236015Is de motor al draaiend? Ben erg benieuwd naar het resultaat :D
31 mei 2015 om 18:11 #18236016De oudere Opel DIS motoren (X12SZ X14SZ X14XE X16SZ X16SZR C16XE X16XE X16XEL (type1) C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE C25XE X25XE X30XE) Ontsteken per 2 Cilinders.
Deze hebben dus Per 2 Cilinders een geschakelde min, niet per Cilinder.
Mijn V6 Bobine heeft dan 4 draden, een Constante + (Geschakeld door motorregel relais), en 3 Stuurdraden.
Zowel mijn X14SZ als C16XE als X16XE als C20XE als X20XEV hadden 3 draden, Constante + Geschakeld door Brandstof / Motorregel relais, en 2 stuurdraden
31 mei 2015 om 18:54 #18236017Heb de V6 bobine liggen met nieuw type stekker aansluiting.
Dan word pin 4 de 12v aansluiting en de 1/2/3 komen vanuit de ecu.
Enkel moet ik in mijn geval (lijn 6 motor) rekening houden met de volgorde van ontsteking, ik kan hem dus niet zo aansluiten als het al op de bobine is gemerkt.31 mei 2015 om 19:46 #18236018Cilinder volgorde blijft gelijk dus kan dat wel zoals het zat.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
31 mei 2015 om 19:56 #182360196 inlijn volgorde 153624
1 en 6 bij elkaar pin 1
2 en 5 bij elkaar pin 2
3 en 4 bij elkaar pin 3Voor de v6 volgorde staat dat op de bobine gemerkt…die volgorde is anders als een lijn motor.
31 mei 2015 om 20:40 #18236020ow je gaat het op een lijn motor zetten, excuus, overheen gelezen.
Volgorde van de V6 is 1-2-3-4-5-6
en dan zo gezien:
dwars:
schutbord
1-3-5-
-2-4-6
Radiateur.langs:
schutbord
– I 6
5 I –
– I 4
3 I –
– I 2
1 I –
Radiateur31 mei 2015 om 20:56 #18236021Bobine Verdeling V6:
Ste 5-3-1
kker 2-6-4hierbij ontsteken:
14
36
52
tegelijk31 mei 2015 om 21:30 #18236022En die kabelboom is ook fijn, had sluiting in me kabelboom bij de bobine want die kabels waren zo rot als iets :swear daardoor is die regelaar na de kloten fijn zo’n systeem haha
13 december 2015 om 17:23 #18236023Hier al wat meer nieuws, ben benieuwd hoe dit klinkt en rijdt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.