v6 met throttlebodys

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 165)
  • Auteur
    Berichten
  • #18236009
    Haasje17
    Moderator
      Lid sinds:
      8 September 2009

      @drakos wrote:

      dat is tog gewoon een kwestie van de bedrading naar injectoren en de bougiekabels wisselen?

      Zo heb ik het wel opgelost, maar dat ligt er maar net aan wat je gaat gebruiken, als je er namelijk een hebt welke per bank regelt met lamda klopt het bijvoorbeeld niet meer.

      #18236010
      Jerremy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 October 2004

        Maar is bijv. het gebruik van bobine-bruggen (zoals standaard op de Y- en Z-reeks V6 motoren) niet beter i.c.m. vrij programmeerbaar.

        Dan omzeil je gelijk de losse bougiekabels en de dis-module..

        #18236011
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Bij de meeste heb je de optie om te kiezen tussen type bobines. Zowel Amplified als non amplified of bobinebrug of afzonderlijk.
          De meeste bobine bruggen zijn niks anders dan een dis maar met andere form met elk een afzonderlijk pootje op de stekker om getriggerd te worden.

          #18236012
          Fearless
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 January 2005

            @Haasje17 wrote:

            Bij de meeste heb je de optie om te kiezen tussen type bobines. Zowel Amplified als non amplified of bobinebrug of afzonderlijk.
            De meeste bobine bruggen zijn niks anders dan een dis maar met andere form met elk een afzonderlijk pootje op de stekker om getriggerd te worden.

            Waar valt een vectra v6 dis bobine blok onder?
            Amplified Of niet?

            Ik weet wel dat de vw dis bobines, zoals de vr6 er een blok elecktronica aan heeft hangen, Is dat dan die amplifier?
            Als ik zo ga kijken is de v6 dis non-amplified….

            Heb ik het goed?

            #18236013
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              De opel bobine is inderdaad een non-amplified. Je kunt het zien aan de bedrading, deze heeft per coil een draad en 1 geschakelde plus. Bij de v6 dus 4 draden en bij de 4 cil drie draden. Waarvan dus een geschakelde plus en 3 of 2 massa geschakelde. (in geval van een wasted spark systeem)

              Een amplified heeft een voeding en massa en een driver welke regelt welke bougie er vonkt. En bij een non amplified gaat dit via de ecu.

              #18236014
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Dankje. Weer wat geleerd:-D

                #18236015
                sylvester1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 May 2007

                  Is de motor al draaiend? Ben erg benieuwd naar het resultaat :D

                  #18236016
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    De oudere Opel DIS motoren (X12SZ X14SZ X14XE X16SZ X16SZR C16XE X16XE X16XEL (type1) C18XE C18XEL X18XE X20XEV X22XE C25XE X25XE X30XE) Ontsteken per 2 Cilinders.

                    Deze hebben dus Per 2 Cilinders een geschakelde min, niet per Cilinder.

                    Mijn V6 Bobine heeft dan 4 draden, een Constante + (Geschakeld door motorregel relais), en 3 Stuurdraden.

                    Zowel mijn X14SZ als C16XE als X16XE als C20XE als X20XEV hadden 3 draden, Constante + Geschakeld door Brandstof / Motorregel relais, en 2 stuurdraden

                    #18236017
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Heb de V6 bobine liggen met nieuw type stekker aansluiting.
                      Dan word pin 4 de 12v aansluiting en de 1/2/3 komen vanuit de ecu.
                      Enkel moet ik in mijn geval (lijn 6 motor) rekening houden met de volgorde van ontsteking, ik kan hem dus niet zo aansluiten als het al op de bobine is gemerkt.

                      #18236018
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Cilinder volgorde blijft gelijk dus kan dat wel zoals het zat.

                        verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                        #18236019
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          6 inlijn volgorde 153624
                          1 en 6 bij elkaar pin 1
                          2 en 5 bij elkaar pin 2
                          3 en 4 bij elkaar pin 3

                          Voor de v6 volgorde staat dat op de bobine gemerkt…die volgorde is anders als een lijn motor.

                          #18236020
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            ow je gaat het op een lijn motor zetten, excuus, overheen gelezen.

                            Volgorde van de V6 is 1-2-3-4-5-6

                            en dan zo gezien:

                            dwars:
                            schutbord
                            1-3-5-


                            -2-4-6
                            Radiateur.

                            langs:
                            schutbord
                            – I 6
                            5 I –
                            – I 4
                            3 I –
                            – I 2
                            1 I –
                            Radiateur

                            #18236021
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              Bobine Verdeling V6:

                              Ste 5-3-1
                              kker 2-6-4

                              hierbij ontsteken:
                              14
                              36
                              52
                              tegelijk

                              #18236022
                              Maurice89
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 October 2009

                                En die kabelboom is ook fijn, had sluiting in me kabelboom bij de bobine want die kabels waren zo rot als iets :swear daardoor is die regelaar na de kloten fijn zo’n systeem haha

                                #18236023
                                sylvester1
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  8 May 2007

                                  Hier al wat meer nieuws, ben benieuwd hoe dit klinkt en rijdt.

                                15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 165)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.