Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › v6 met throttlebodys
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 augustus 2014 om 09:52 #18235959
Even een kleine update,
Het project staat zeker niet stil maar snel gaat het momenteel ook niet… :hmmz de kosten lopen momenteel exponetieel op king:
En het moet wel leuk blijven.De pipercross airboxen van 100mm zijn beide eindelijk binnen.
Ruimte in de motorruimte word een probleem daarom ga ik minimaal de accu verplaatsen naar de kofferbak om een beetje ruimte te krijgen.Verder moet ik de electrische fan verplaatsen of vervangen aangezien de airbox hiertegen aan komt.
Denk dat ik een spal fan pak.De gaskleppen zijn inmiddels ook gekoppeld en heb de brandstofrails + bekabeling gefatsoeneerd.
Ik hou jullie op de hoogte :thumb
3 augustus 2014 om 09:59 #18235960Klink goed.
Een spal is lekker plat en heeft tenminste een fatsoenlijke capaciteit.
Ruimte maken is altijd leuk. Gewoon de flex erin. ;)
3 augustus 2014 om 11:04 #18235961Dit ziet er zeer zeker Gruwelijk uit :wors
Lijkt me lastig de gaskleppen synchroon te stellen maar komt vast goed ;)
Als dit loopt, wil ik het graag eens horen in het echt :wub
:kewlpics
3 augustus 2014 om 11:53 #18235962Mijn pipercross filter ging langs het gaas aan de binnenkant kapot. Daar gingen stukjes filter gewoon de carburateurs in.
Heb het opgelost met wat extra gaas in de delen waar std geen gaas in zit.
Ik weet niet hoe dat bij jou filters zit?3 augustus 2014 om 14:29 #18235963Foamfilters zijn kut. Helaas ontkom je er niet aab.
3 augustus 2014 om 14:39 #18235964je hoeft toch niet persee filters te gebruiken met een airbox ? als je met kelken rijd heb je toch ook geen filters
3 augustus 2014 om 14:41 #18235965Dit word de filter alleen vrij lastig te verkrijgen. Ik kan hier een stukje gaas voorzetten om afbrokkelen tegen te gaan.
En dit zijn de boxen die ik inmiddels al heb.
Iemand nog tips voor stevige en goede slangklemmen ? Liefst rvs
En kwa luchtslangen, neopreen of siliconen ? Siliconen kan grotere temp verschillen aan.
3 augustus 2014 om 15:12 #18235966Ik gebruik ook een pipercross op mijn kelken. Nix geen last van afbrokkelen. Alleen aan de buitenkant aangezien de kap er nog wel eens tegenaan komt.
Test wel op de bank of je filter voldoende flowed.
Ik heb dus zowel runs met als zonder filter gemaakt.
En wij zagen geen verschil.3 augustus 2014 om 15:27 #18235967Ik rijd zelf met orgineel opel filter nu daarvoor pipercross gehad, afbrokkelen krijg je als je hem reinigt met wasbenzine of terpentine.
3 augustus 2014 om 19:18 #18235968Oh zie, zon box is veel mooier.
Ik had zon open ding. Nooit schoongemaakt ofzo, denk dat het dan komt door de benzine damp of sputters van de carbjes.8 augustus 2014 om 09:22 #182359698 augustus 2014 om 11:51 #18235970Nice! ook maar even geregeld :thumb
31 augustus 2014 om 14:48 #18235971eerder deze week een beetje zitten spelen met een ander spruitstuk, maar 1 ding is duidelijk dat gaat niet passen king: :jerry
Vandaag testfit gedaan onder de motorkap en verbazingwekkend sluit deze ook nog.
alleen de airbox gaat niet passen.. :swear
dus daar moet ik even wat anders op verzinnen, miss is een gewone koude lucht toevoer al voldoende ?
achteraan, zeeën van ruimte :angel
31 augustus 2014 om 15:12 #18235972dat ziet er vet uit zeg
31 augustus 2014 om 15:21 #18235973Tof!!
31 augustus 2014 om 15:23 #18235974Super gaaf!
Ik had mn front aangepakt met gelijk een demontabele slotplaat er op. Om net wat meer ruimte te maken.
31 augustus 2014 om 15:27 #18235975Fearless dat is zeker een goed idee, maar wel meteen weer extreem :shock:
wat doet dit met de stevigheid ?mochten er nog mensen zijn met v6 calibra onderdelen, ik zoek nog een origineel spruitstuk de mijne is vandaag gescheurd…. en de itb’s zijn nog niet klaar :sleeping
31 augustus 2014 om 15:31 #18235976aaaa, das balen zeg, bij ons op de sloop stond een cali v6, helaas is die vorig week geplet
31 augustus 2014 om 16:33 #18235977Stevigheid zal wel goed gaan als je hem netjes maakt.
Maar je komt zo te zien ook in de knoei met je ventilator.
Die zou je naar voren kunnen verhuizen (een blazende pakken)
En een demontabel voorfront werkt gelijk een stuk fijner als je een keer wat moet demonteren, je kunt zo makkelijk je radiateur er uit pakken om iets aan je motor te doen bijv.31 augustus 2014 om 16:42 #18235978klopt, dat is een stuk makkelijker en je word gespaard van een hoop ongemakkelijke houdingen.
de ventilator gaat weg en er komt een spal of revotec voor terug indd aan de andere kant, alleen even kijken of ik de airco wil houden of dat ik dit ook eruit gooi.
maar ik zit vooral met de hoogte van alles, maar we zien wel waar het schip strand en waar de zaag erin moet :D
moet toch maar eens kijken voor een tweede autootje zodat ik deze langere tijd stil kan zetten.8 september 2014 om 12:44 #18235979Heb weer een paar ribben verkocht en daarvoor in de plaats heb ik weer wat spul besteld,
Siliconen luchtaanvoer slangen met revotech ramepipes
2x spall ventilator dus beide originele worden vervangen.
Wat spul voor accu montage in de kofferbak, kabel heb ik al getrokken.Verder toch een set x30xe nokkenassen aangeschaft.
Nu zoek ik nog verstelbare nokkenas tandwielen, en een lichter vliegwiel.8 september 2014 om 15:37 #18235980Er stond gisteren of eergisteren een nieuw setje op marplaats is al verkocht zie ik nu, en die vliegwiel op marktplaats is dat niks?
8 september 2014 om 16:05 #18235981mooi werk kerel ! ga je ook met andere ontsteking rijden ? ben wel benieuwd wat je eruit krijgt gehaald !
8 september 2014 om 16:46 #18235982Ja daar had ik op geboden en daarna werd de advertentie verwijderd.. :wtf .. en kan ze nergens vinden behalve voor 450 pond.
En dat is me iets teveel.Verlopig nog even de standaard ontsteking.
Eerst de rest maar eens uitvogelen. :angel
9 september 2014 om 11:55 #18235983Goed bezig Davy!!!
Je krijgt binnenkort post :jerry Morgen even pakketje maken, het is binnen gekomen :wors
Gr.
Pastra -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.