Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › v6 met throttlebodys
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 juni 2014 om 07:32 #18235934
Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren…of hoger..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
25 juni 2014 om 08:56 #18235935Hmm dat is dan weer minder, maar waarom doet bijna iedereen deze update dan ?
Dus je krijgt meer vermogen maar een kleiner toerenbereik ?25 juni 2014 om 10:18 #18235936Ik weet het ook niet, de 2.5 standaard heeft onderin al niet veel,dat wordt zo alleen maar minder,zelfs met chip op maat, ik zou dan de standaard 2.5 chippen… ben wel benieuwd wat ie gaat doen met throttlebodys. Op youtube staat een filmpje,daar hebben ze wel een mooi systeem bedacht om alle kleppen tegelijk open te laten gaan, vrij simpel ook..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
25 juni 2014 om 10:23 #18235937dan maar meteen scherpe nokken erin :P
25 juni 2014 om 16:48 #18235938Haha ja mja is meteen weer zo peperduur..
Hier nog wat teasers voor jullie;
Voor het gasmechanisme ga ik denk ik voor een bestaand systeem van jenveys simpel,effectief en betrouwbaar maar verekte duur.http://www.jenvey.co.uk/home/accessories/linkage/jenvey-dynamics/operating-wheel-v-link-33mm-owk2-xx” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kost wat maar ziet ook fantastisch uit :afro
25 juni 2014 om 17:06 #18235939dat ziet er godverdomme dik uit ! zou wel met airboxen en luchtslangen naar de grille werken voor koele lucht
25 juni 2014 om 17:43 #18235940Daar zit ik indd nog voor te kijken, carbon airbox, of iets van pipercross
Ben er nog niet helemaal uit, maar dat komt wel :thumb
25 juni 2014 om 19:33 #18235941Je moet er wel voor zorgen dat beide banken dezelfde hoeveelheid koude lucht krijgen, anders krijg je per bank verschillende waardes.
Aangezien dit blok dwars erin komt (Calibra zo te zien), heb je daar je grootste uitdaging.25 juni 2014 om 19:36 #18235942http://www.sbdev.co.uk/Fuel_Injection_Kits/2L_Fuel_Injection_Kits.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
missien hier iets aan ??
27 juni 2014 om 13:12 #18235943Bedankt voor de link die kende ik al maar deze richt zich meer op de 4cil motoren.
Verder heb ik een keuze gemaakt voor de airbox, geen carbon dat werd toch te gek.
Deze word het 2 stuks een met linkse en een met rechtse opening + 100 mm slang
27 juni 2014 om 13:17 #18235944Bestaan er web winkels in Nederland die dit verkopen..?
Want wil toekomst gericht ook itbs op mijn x20xev kan ik vast alles bij elkaar sprokkelen ;)
27 juni 2014 om 16:43 #18235945Ik haal persoonlijk alles uit engeland, is goedkoper en levertijd is vaak hetzelfde.
Ik heb tot nu toe bij jenvey en burtonpower en reverie gekocht.
In nederland heb je biesheuvel.nl en vast nog wel meer winkels.Maar vergis je niet in de kosten dat loopt aardig op.
Voor de c20xe en x20xe zijn veel onderdelen te krijgen spruitstukken boddys filters pasklaar :thumb27 juni 2014 om 16:55 #18235946Alles wat je hier besteld, bestellen die bedrijven net zo hard in Engeland, of andere landen. Jij betaald de hoofdprijs en hun pakken de winst. En als het te lang duurt zeggen ze dat het in backorder staat. :D
Ben benieuwd naar het geluid met de boxen er omheen.
1 juli 2014 om 17:35 #18235947@usbstick wrote:
Ik zou er geen 3-liter nokkenassen in zetten, je motor verliest zn vermogen tot 4000 toeren…of hoger..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
Waar baseer je dit dan op? Heb zelfs verschillende op migweb gezien die beweren rond de 190pk te hebben gehaald met de nokkenassen tov de 170 standaard
1 juli 2014 om 18:16 #18235948We hebben er zelf 1 rijden, die komt mijn standaard 2.5 niet voorbij, alleen op top, en die andere is zelfs gechipt.. 190 pk bij 5900 toeren..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
1 juli 2014 om 18:33 #18235949Thanks voor de tip in ieder geval, blijf straks met de 2.5 cams rijden king:
Deze week ga ik de onderlinge klepbedieningen verlengen en een systeem maken om de banken te koppelen.
Heb alles al op papier staan nu nog ff maken :wub1 juli 2014 om 19:46 #18235950ik ben zeer nieuwschierig,kan haast niet wachten tot ie gaat lopen.. :thumb
3 juli 2014 om 21:46 #18235951Kan ook staat van de motor zijn.. Maargoed heb er zelf eentje staan met 3 liter assen, en wat andere aanpassingen, en binnekort een originele ala daily. Zal ze tzt beide op de bank zetten om het verschil eens te bekijken (volgens miruni zouden de assen wel winst moeten opleveren gezien zn vorige vermogensschatting)
3 juli 2014 om 21:53 #18235952ik zou gewoon die 3,0 assen erin doen dat t misschien bij usbstick niet werkt werkt t misschien bij jouw wel met de itb’s en een chip op maat ,,,,
3 juli 2014 om 22:06 #18235953@Davebatenburg wrote:
Kan ook staat van de motor zijn.. Maargoed heb er zelf eentje staan met 3 liter assen, en wat andere aanpassingen, en binnekort een originele ala daily. Zal ze tzt beide op de bank zetten om het verschil eens te bekijken (volgens miruni zouden de assen wel winst moeten opleveren gezien zn vorige vermogensschatting)
De Vectra die Arjan bedoeld:
Motor is in geheel prima (bijna peefecte) staat, distri staat strak op tijd, en hij is door miruni gechipped.
3 juli 2014 om 22:14 #18235954Oke apart, ben dan benieuwd wat de mijne gaat doen. Misschien leuk een keer te testen met dezwlfde motor etc.
4 juli 2014 om 05:13 #18235955Ja je moet het doen als je het voor jezelf wil weten, maar het zal voor niks zijn, het is leuk als je vaak in Duitsland rijd en lekker kan trappen, hier zal je de stoplicht sprintjes verliezen..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 juli 2014 om 17:39 #18235956En is de setup verder bij beide motoren hetzelfde zoals inlaat uitlaat enz?
4 juli 2014 om 19:12 #18235957Jep..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
4 juli 2014 om 19:37 #18235958Jup helemaal gelijk verder
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.