Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › v6 met throttlebodys
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 mei 2014 om 21:44 #17266069
Beste vrienden,
Dit speeld al een tijdje door mijn hoofd… :afro zoals de titel zegt een v6 met throttlebodys
Ik heb al het een en ander aan research gedaan,
Ik wilde geen conventioneel systeem zoals die van jenvey omdat Ik dat gewoon niet mooi vind, en te duur is.
Ik neem als basis even mijn x25xe (maar kan zomaar een x30xe worden)
Ik zat te denken aan,
– onderste inlaat gedeelte van een vectra b met daarop 6 hayabusa gaskleppen, per cilinder 1.
– gaskabel bediening moet ik nog uitvogelen.Alleen dan zit ik nog met een paar vragen ;
-aangepaste computer genoeg ? Of moet het een vrij programmeerbare computer worden?
-hoe zit het met egr klep? Of vervalt dit bij een vrij programmeerbaar ?
-tractioncontrol vervalt ? Is dit verplicht bij apk?
-grotere injectoren maar welke?Zoekfuncties leverd weinig op, dus lijkt me dat het weinig gedaan word.
En dat vind ik het mooie, dat ik iets anders heb :DGraag jullie mening,tips, tricks en andere waardevolle reacties
27 mei 2014 om 22:02 #18235863Hier was ik ook benieuwd naar, maar ik zou dan nog een stapje verder willen en dan zonder ecu en dan draaien met rotor ontsteking.
27 mei 2014 om 22:04 #18235864denk dat je een vry programmeerbare ecu nodig hebt , ben zelf ook t denk om itb’s op de ascona te gooien :P
28 mei 2014 om 07:07 #18235865Back to basic..
Verstuurd vanaf mijn Q10 met Tapatalk
28 mei 2014 om 08:44 #18235866@Haasje17 wrote:
Hier was ik ook benieuwd naar, maar ik zou dan nog een stapje verder willen en dan zonder ecu en dan draaien met rotor ontsteking.
Maar hoe regel je dan je brandstof als je zonder ecu gaat werken ?
Nog wat voorbeelden;
28 mei 2014 om 09:31 #18235867ik zou dan wel luchtfilters erop gooien en een slang naar de grille zodat je koele lucht aan zuigt…
28 mei 2014 om 09:49 #18235862Brandstof toevoer met een mechanische of electrische lage druk pomp en een carberateur.
En rotor ontsteking.28 mei 2014 om 10:06 #18235860Je zal met tb’s aan vrij programeerbaar vast zitten.
Anders zit je inderdaad aan carbs vast.
Door WIM-V6, vanaf zijn Reeds vervangen in verband met defect Samsung S3mini met Tapatalk.
let daarom niet te veel op mijn SPELFOUTEN.28 mei 2014 om 10:11 #18235861ik zou die achterste trompetten ook omdraaien want al je warmte gaat bij het schutbord zitten (er zit dar niets voor niets een hitteschild)
Dus kelken 180% draaien en een scoop op je motorkap28 mei 2014 om 10:31 #18235868als je met carbs op een v6 moet gaan werken dan kom je toch een flink stuk je motorkap te verhogen…
28 mei 2014 om 10:33 #18235869zal er raar uit zien die scoop, als je dat toch gaat doen kan je net zo goed een compleet ander spruitstuk maken,en als je dat toch doe kan je net zo goed een fohn erop zetten… en ga zo maar door…
28 mei 2014 om 10:52 #18235870Een scoop of iets dergelijks is gewoon geen optie, uiterlijk moet origineel blijven.
Vandaar dat ik de onderste inlaat plenum van een vectra b wil gebruiken dan komen de kelken horizontaal te liggen.En uiteraard filters erop.
Dit topic is ook bedoeld om info te vergaren omdat er nog veel factoren zijn die ik niet weet.
29 mei 2014 om 15:52 #18235871[youtube:3huw1lkw]http://www.youtube.com/watch?v=U5I_c-JbbJ8[/youtube:3huw1lkw]
En iemand die het ook heeft gedaan: http://www.opelgt.com/forums/aftermarket-down-draft-carbs/40801-dual-weber-38-tuning.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
29 mei 2014 om 15:57 #18235872das dik ! maar ook dat gaat niet onder j ekap passen :P
29 mei 2014 om 17:45 #18235873klinkt enorm vet !, maar dat gaat inderdaad niet passen.
vandaag de eerste stap gezet voor het inlaat spruitstuk.verder nog gekeken voor de ecu, en ik denk dat het een verstandige keus is om voor een KMS MP25 zal zijn.
of zijn er nog andere suggesties?ik heb dit ongeveer in gedachten.
[youtube:2jsb56l4]http://www.youtube.com/watch?v=CnT_LXS88l4[/youtube:2jsb56l4]
[youtube:2jsb56l4]http://www.youtube.com/watch?v=FjY-GYwLYu4[/youtube:2jsb56l4]29 mei 2014 om 17:49 #18235874dat is erg dik weet je zeker dat dat past ? een calibraneus is wat platter als die van een vecb
maar dit samen met scherpe nokkenstokken en een gr.a :wub :wub en ben dan ook nog geen v6 fan :P
29 mei 2014 om 17:52 #18235875uhm mike ik weet het pas als ik het probeer, want zover ik weet is het nog niet gedaan in een cali dus het is een kwestie van proberen king:
29 mei 2014 om 17:55 #18235876suc6 kerel ! hoop dat t lukt :P keep us updated ! :P
30 mei 2014 om 16:48 #18235877volgens mij is er wel een calibra v6 geweest met tb
30 mei 2014 om 17:55 #18235878jazeker eerder gedaan in een calibra, die zit hier ook op het forum als ik me niet vergis.
een naam weet ik zo niet, maar is een grijze/zilvere cali, is van een wat oudere man.
30 mei 2014 om 18:52 #18235879Nice, als iemand meer info/ foto’s heeft graag
30 mei 2014 om 22:59 #18235880volgens mij was dat st1 v6 :thumb
31 mei 2014 om 12:47 #18235881Er is zelfs een complete kit voor. EN die is niet hoger dan orgineel, wa tik dan wel zou doen is soort behuizing maken om de achterste zodat ze frissere lucht aanzuigen.
31 mei 2014 om 15:55 #18235882Waar krijg je die kit dan? Of doel je dan op die set van jenvey ?
31 mei 2014 om 17:10 #18235883Ik bedoel die van jenvey.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.