Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › v6 in mijn c kadett hij loopt uuhh vliegt en op kenteken
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 augustus 2010 om 17:09 #17224804
zat al langer met het idee om een v6 in de dett te bouwen.en ben ook al bezig met en restou project voor mv6.maar om toch op korte termijn een 6je op mijn kenteken te krijgen heb ik mijn 2,0 station effe de motor uitgetrokken moest toch want de koppeling was op en ben er nu een v6 in aan het bouwen.
en ja je ziet het goed geen opel motor
16 augustus 2010 om 18:33 #17713521Ford…:(
neem dan zoiets…:afro
Die Ford motor alleen maar voor het omkeuren?
16 augustus 2010 om 18:38 #17713522Wel gaaf pipo!
Wa maakt da nou uit een sixpack is een sixpack:hmmz;)
16 augustus 2010 om 18:41 #17713523origineel gepost door nova….
Wel gaaf pipo!Wa maakt da nou uit een sixpack is een sixpack:hmmz;)
Ja, maar een cih heeft zowat meer vermogen.
Neemt niet weg dat ik dit wel kan waarderen :thumbup16 augustus 2010 om 19:08 #17713524Indd zon cosworth blok heeft ongeveer even veel vermogen als een goede CIH.
Maar dat neemt niet weg dat geluid super mooi is :wors en het zal ook wel lekker trekken.
16 augustus 2010 om 19:18 #17713525ja heeft maar 160 pk koppel durf ik zo niet te zeggen.
maarloop deze al dan:hmmz
en wat voor bak en koppeling er achter en wat moet je aanpassen??
ik ga deze alleen maar bouwen zodat ik snel een 6 op kenteken krijg voor het verandert en straks komt er wel e mv6 opel in maar das momentheel veeeel aanpaswerk op korte termijn.
zo,n ford motor en bak zijn bijna plug and play:Dandere motorsteunen en aandrijfas en de uitlaat wat aanpassen verplaatsen.en zo wat kleine dingen.
en mijn 2,0 heeft 110 en deze 160 en ik denk deze wel meer koppel.
en ik ehb in mijncity al een lijn 6 en das welwat meer aanpassen:oen eerlijk gezegt vind ik zo,n ford er mooier inliggen dan zo,n alfa:hmmzmaar gaat niks boven een opel motor:angel
16 augustus 2010 om 20:55 #17713526ik ben benieuwd wat het rdw ervan zegt, zal wel goedkomen denk ik.
weet ik ook wat me te wachten staat over een paar jaar :Pgroetjes
16 augustus 2010 om 21:26 #17713527origineel gepost door schuitje
ik ben benieuwd wat het rdw ervan zegt, zal wel goedkomen denk ik.
weet ik ook wat me te wachten staat over een paar jaar :Pgroetjes
ja ben der ook een aan het bouwen met mv6 maar wil nie wachten tot ze de regels verscherpen
:fy1
kost het straks weer dik geld.
en als ik deze plug and play heb dan kan ik hem in elke c kadett hangen:angel16 augustus 2010 om 21:47 #17713528das wel heel makkelijk ja, maar ben nog lang niet zover helaas…
17 augustus 2010 om 04:56 #17713529origineel gepost door 2000
origineel gepost door nova….
Wel gaaf pipo!Wa maakt da nou uit een sixpack is een sixpack:hmmz;)
Ja, maar een cih heeft zowat meer vermogen.
Ja ok da ka kloppen..
en dat vermogen moet je weer op de weghouden:thumbup
17 augustus 2010 om 06:01 #17713530super even zo ja… ff een v6 plug en play maken om naar de rdw te gaan:jerry:wors
Is er inmiddels al berichtgeving geweest over hoe en wat en wanneer de regels weer aangepast zouden worden:wtf
17 augustus 2010 om 07:20 #17713531nog niks van gehoord.vriend van me is er maandag geweest met een coupe 2,4 en die was binnen 5 minuten klaar.alleen gewogen geen co geen remvertraging of geluidsmeting .niks gecontroleert en de klep nog niet open geweest:omoet nie gekker worden
17 augustus 2010 om 09:48 #17713532:ooh dat is idd niet best, dat kan nooit lang duren, gaat bijna TE mooi….
17 augustus 2010 om 17:41 #17713533origineel gepost door pipo
loop deze al dan:hmmz
en wat voor bak en koppeling er achter en wat moet je aanpassen??
Nee hoor…;) heb ik er alleen maar een keer ingebouwd om te kijken of het kon.:jerry
De bak is heel zeldzaam, zf sportbak van een Alfa Sei icm drukgroep en vliegwiel van een Alfa 164 en een Calibra Turbo koppelingsplaat. helaas is het haast onmogelijk om een carterpan te monteren en daarom heb ik het niet doorgezet.
Ik dacht al dat dat de reden was dat je die Ford motor inbouwde. Is idd vrij simpel en je hebt dan tenminste al een 6 cilinder op kenteken. Maar noteren ze tegenwoordig niet ook de motorcode?:hmmz
17 augustus 2010 om 19:28 #17713534origineel gepost door pipo
nog niks van gehoord.vriend van me is er maandag geweest met een coupe 2,4 en die was binnen 5 minuten klaar.alleen gewogen geen co geen remvertraging of geluidsmeting .niks gecontroleert en de klep nog niet open geweest:omoet nie gekker wordenwwar was ditt hans? veldhoven of venlo??
17 augustus 2010 om 21:50 #17713535motorcode komt niet op keteken te staan alleen de kw en cil inhoud
maar ik hoor ook al van mensen dat er andere cilinder inhoud word opgegeven dan er in ligt of hogere kw door tuning.maat van me was naar veldhoven geweest. ze hebben zelfs het gewicht aangepast was 1050 kilo inc kooi e ze hebben er het gewicht van een gte va gemaakt 918:P
18 augustus 2010 om 17:17 #17713536Staat niet op het kenteken maar wel bij de RDW in de computer…. bij een echte controle komt het dan alsnog boven water.:mad:
Je kunt natuurlijk het ford logo eraf halen en er een code van een 2.5 opel motor inslaan…:hmmz
18 augustus 2010 om 17:59 #17713537origineel gepost door giuliettaevo
Staat niet op het kenteken maar wel bij de RDW in de computer…. bij een echte controle komt het dan alsnog boven water.:mad:Je kunt natuurlijk het ford logo eraf halen en er een code van een 2.5 opel motor inslaan…:hmmz
dat kan wel maar ik heb dan iig wel al een 6 op kenteken en als ze dan de regels veranderen hoef ik alleen maar een aanpassing geen dure keuring meer.
21 augustus 2010 om 11:27 #17713538nou hij ligt er in kap kan dicht:P moet nog 1 spruitstukje veranderen omdat ik nogal krap zit bij de statmotor.
verderest past het allemaal goed.alleen een probleem
ik heb de module en bobne van de opel[bosch]
en de verdeler met hagever van de ford[motorcraft]en nu heb ik dus geen vonk ofja heb wel iets krijg teminste een opflikker als ik hem vast hou:swear
maar met een bugie geen zichtbare vonk.:hmmz
zit er in halgevers van die ouwe meuk ook nog verschil in waardes???
weet iemand daar meer van21 augustus 2010 om 20:33 #17713539Zelfs in de Bosch modules kunnen al flinke verschillen zitten… Als je daar een ander nummer op hebt staan heb je al kans dat hij het niet doet. Grote kans dat je ook de rest van de Ford ontsteking zult moeten gebruiken.
Of je moet kans zien een opel hallgever in de ford verdeler te knutselen…
21 augustus 2010 om 23:32 #17713540ben dinsdag met me E gsi geweest en kijken echt nergens naar
heeft ff onder de kap gekeken onder de auto en ging alles opschrijven alleen gekeken of de accu vast stond :hmmz
vroeg alleen de inhoud en het kw motornummer werd niet gevraagd
staat nu als 6-cil geregistreerd bij rdw
zijn zelfs het u9 vergeten er bij te zetten whahahaha
22 augustus 2010 om 00:50 #17713541Dat U9 doen ze niks meer mee bij de APK, daarom zullen ze dat nu wel weglaten denk ik.;)
22 augustus 2010 om 12:16 #17713542dat zou kunnen weet k ook niet eigenlijk
23 augustus 2010 om 09:01 #17713543wat kost zoiets dan bij het rdw?
23 augustus 2010 om 09:16 #17713544gemiddelt 50 euro. zit per keuringsstation wat verschil in
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.