Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › v6 in frontera A (welke koppeling/vliegwiel)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 juli 2016 om 15:19 #17277376
inmiddels een frontera gekocht, ben alleen gevallen voor de frontera a facelift :wub
hiervoor hetzelfde plan, v6 uit de circuit omega erin hangen.enigte wat ik nog niet uitgevogeld heb is de koppeling.
de x30 v6 uit de omega zal een 230pk leveren, ik ben bang te veel voor een z22 koppeling. die gebouwd is op 136pk, zeker offroad zal dit te zwak zijn.oplossing zou de koppeling uit de frontera b v6 zijn, hier is de diameter alleen te groot van 260mm ipv 240mm in de 2.2.
welk vliegwiel zou ik kunnen gebruiken om 260mm kwijt te kunnen?
of welke andere koppelingset die 24 splines heeft en in een v6 compatible vliegwiel past?17 juli 2016 om 15:25 #18323099zou een vliegwiel van een vectra b v6 niet passen?? die heeft dacht ik een kleinere bak/koppelingshuis vergeleken met een omega waar een RWD bak aan hangt…
ik weet dat Mtech niet zon goede reputatie heeft hier.. maar die hebben ook een koppelingskit met licht vliegwiel.. al weet ik niet of dat is wat je zoekt.. zit wel een dik prijskaartje aan..
http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=440002&hid=1249&lhid=&lvid=&mid=219″ onclick=”window.open(this.href);return false;
is wel voor een M32 bak.. maar weet zo niet of die ook passend is voor andere bakken17 juli 2016 om 18:14 #18323100thanks voor t meedenken,
vectra b heeft ook een 240mm koppeling zie ik op mister-auto, past dus (waarschijnlijk) geen 260mm plaat op het vliegwiel vrees ik.ruimte heb ik genoeg, moet juist een groter vliegwiel hebben zodat ik de 260mm plaat van de frontera b kwijt kan.
of een kleinere koppeling/vliegwiel combi die het vermogen aan kan.(met 24 splines voor de frontera bak)lichtgewicht is niet handig off-road.. kg of 10 moet ie minimaal wel zijn, meest optimale is dus een standaard vliegwiel van een andere auto.
17 juli 2016 om 21:42 #18323101In dat geval kun je de plaat van een Z20LET of Z20LEH gebruiken in combinatie met het vliegwiel van een Z22XE
18 juli 2016 om 07:31 #18323102Plaat van z20 is 14 tands spline :cry
19 juli 2016 om 13:29 #18323103Past zo’n blok qua omvang? Gaaf project!
19 juli 2016 om 13:44 #18323104misschien iets totaal anders.. een vliegwiel van een 3.0E.. die is 240mm and 10 spiebanen…
weet alleen niet of de koppelingskit er zo op past of dat je het vliegwiel moet aanpassen19 juli 2016 om 17:23 #18323105Bart, hij heet een vliegwiel van 240mm eigenlijk past dat zo 1 op 1 op de bak van een x22xe/y22xe.
Maar hij wil niet d ekoppeling gebruiken omdat deze wellicht te zwak is. Eigenlijk zoekt die dus een verbeterde koppeling 240mm als ik het goed begrijp.Nu vraag ik me wel af wat het verschil in NM is met de v6 als dat maar weinig verschild gaat de 2.2 koppeling het prima houden.
19 juli 2016 om 17:25 #18323106@Haasje17 wrote:
Bart, hij heet een vliegwiel van 240mm eigenlijk past dat zo 1 op 1 op de bak van een x22xe/y22xe.
Maar hij wil niet d ekoppeling gebruiken omdat deze wellicht te zwak is. Eigenlijk zoekt die dus een verbeterde koppeling 240mm als ik het goed begrijp.Nu vraag ik me wel af wat het verschil in NM is met de v6 als dat maar weinig verschild gaat de 2.2 koppeling het prima houden.
ik heb het bericht nog eens nagelezen..
komen 2 dingen naarboven..
vliegwiel is te groot 260mm en moet naar 240 mm
idd wat je zegt de koppeling is te zwak.. denkt de TS althans..hij wilde hiervoor de koppeling van een Frontera B v6 gebruiken maar dat vliegwiel is te groot qua diameter..
als ik het zo goed formuleer en begrijp..
19 juli 2016 om 18:35 #18323107De X30XE heeft 270NM koppel de Y22DTH heeft 280NM koppel, dus ik zou hiervan de plaat pakken.
Deze heeft een diameter van 240mm en 24 tanden.19 juli 2016 om 19:23 #18323108Vliegwiel+koppeling wat past.. 240mm is niet sterk genoeg.
Koppeling die sterk genoeg is.. 260mm.. weet ik geen passend vliegwiel voor
@warhamstr; ruimte genoeg, v6 is korter en kwa breedte scheeld het niet zo heel veel als je in en uitlaat meerekend van een 4cill.. frontera staat op een los ladderchassis dus uitlaat en motorsteunen zijn ook geen probleem@haasje.
Thanks..Je ben me net een stap voor… koppelingsplaat van frontera diesel en vliegwiel+drukgroep van van z22 of andere v6 moet het kunnen trekken.
Nu nog ergens setje vandaan vissen en dan kan ik de boel overhangen.Zal project starten zogauw ik begin te schroeven ;)
12 augustus 2016 om 14:59 #18323109hier even een update over.
vliegwiel van een z22 uit de b frontera past niet :cry 6 gaten ipv 8 (zag het pas toen ik hem tegen het blok aanhield nadat ik complete z22 set had gekocht :swear )
nu is deze relatief makkelijk/veilig om te boren met een draaibank aangezien hij op 2 bouten al past en er maar 1 oud gat kruis met de overige 6.. ook is er genoeg ruimte is om het te sandwichen met een pasplaatje aan de voorkant.
ben hier geen voorstander van maar je gaat gekke dingen verzinnen als je door je opties heen ben :-P2e probleem is dat een dieselplaat ook niet gaat werken (diesel is dual mass)
dit is weer op te lossen met een stage 2 koppeling uit amerika voor de isuzu3e probleem, zit vooral met de hoogte van het geheel, z22 vliegwiel met drukgroep lijkt hoger uit te komen dan de c20 vliegwiel/drukgroep. is de vraag of dit in de bak past dus :hmmz
ook is de bak van de z22 zwaarder en groter, wat het probleem kan verergeren.nu zou ik het vliegwiel van de c20 om kunnen boren maar hiervoor is weer geen sportkoppeling te krijgen :wtf
help? :wtf
ben bang dat ik dit project voorlopig aan de kant moet zetten totdat ik de auto lange tijd kan missen, dan kan ik alles uit elkaar halen en gaan passen/bestellen/verzamelen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.