v6 in frontera A (welke koppeling/vliegwiel)

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz v6 in frontera A (welke koppeling/vliegwiel)

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    drakos
    Deelnemer

inmiddels een frontera gekocht, ben alleen gevallen voor de frontera a facelift :wub
      hiervoor hetzelfde plan, v6 uit de circuit omega erin hangen.

enigte wat ik nog niet uitgevogeld heb is de koppeling.
      de x30 v6 uit de omega zal een 230pk leveren, ik ben bang te veel voor een z22 koppeling. die gebouwd is op 136pk, zeker offroad zal dit te zwak zijn.

oplossing zou de koppeling uit de frontera b v6 zijn, hier is de diameter alleen te groot van 260mm ipv 240mm in de 2.2.

welk vliegwiel zou ik kunnen gebruiken om 260mm kwijt te kunnen?
      of welke andere koppelingset die 24 splines heeft en in een v6 compatible vliegwiel past?

bart-gsi
      Deelnemer

zou een vliegwiel van een vectra b v6 niet passen?? die heeft dacht ik een kleinere bak/koppelingshuis vergeleken met een omega waar een RWD bak aan hangt…

ik weet dat Mtech niet zon goede reputatie heeft hier.. maar die hebben ook een koppelingskit met licht vliegwiel.. al weet ik niet of dat is wat je zoekt.. zit wel een dik prijskaartje aan..

http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=440002&hid=1249&lhid=&lvid=&mid=219″ onclick=”window.open(this.href);return false;
        is wel voor een M32 bak.. maar weet zo niet of die ook passend is voor andere bakken

drakos
        Deelnemer

thanks voor t meedenken,
          vectra b heeft ook een 240mm koppeling zie ik op mister-auto, past dus (waarschijnlijk) geen 260mm plaat op het vliegwiel vrees ik.

ruimte heb ik genoeg, moet juist een groter vliegwiel hebben zodat ik de 260mm plaat van de frontera b kwijt kan.
          of een kleinere koppeling/vliegwiel combi die het vermogen aan kan.(met 24 splines voor de frontera bak)

lichtgewicht is niet handig off-road.. kg of 10 moet ie minimaal wel zijn, meest optimale is dus een standaard vliegwiel van een andere auto.

Haasje17
          Moderator

In dat geval kun je de plaat van een Z20LET of Z20LEH gebruiken in combinatie met het vliegwiel van een Z22XE

drakos
            Deelnemer

Plaat van z20 is 14 tands spline :cry

warhamstr
              Deelnemer

Past zo’n blok qua omvang? Gaaf project!

bart-gsi
                Deelnemer

misschien iets totaal anders.. een vliegwiel van een 3.0E.. die is 240mm and 10 spiebanen…
                  weet alleen niet of de koppelingskit er zo op past of dat je het vliegwiel moet aanpassen

Haasje17
                  Moderator

Bart, hij heet een vliegwiel van 240mm eigenlijk past dat zo 1 op 1 op de bak van een x22xe/y22xe.
                    Maar hij wil niet d ekoppeling gebruiken omdat deze wellicht te zwak is. Eigenlijk zoekt die dus een verbeterde koppeling 240mm als ik het goed begrijp.

Nu vraag ik me wel af wat het verschil in NM is met de v6 als dat maar weinig verschild gaat de 2.2 koppeling het prima houden.

bart-gsi
                    Deelnemer

@Haasje17 wrote:

Bart, hij heet een vliegwiel van 240mm eigenlijk past dat zo 1 op 1 op de bak van een x22xe/y22xe.
                      Maar hij wil niet d ekoppeling gebruiken omdat deze wellicht te zwak is. Eigenlijk zoekt die dus een verbeterde koppeling 240mm als ik het goed begrijp.

Nu vraag ik me wel af wat het verschil in NM is met de v6 als dat maar weinig verschild gaat de 2.2 koppeling het prima houden.

ik heb het bericht nog eens nagelezen..
                      komen 2 dingen naarboven..
                      vliegwiel is te groot 260mm en moet naar 240 mm
                      idd wat je zegt de koppeling is te zwak.. denkt de TS althans..

hij wilde hiervoor de koppeling van een Frontera B v6 gebruiken maar dat vliegwiel is te groot qua diameter..

als ik het zo goed formuleer en begrijp..

Haasje17
                      Moderator

De X30XE heeft 270NM koppel de Y22DTH heeft 280NM koppel, dus ik zou hiervan de plaat pakken.
                        Deze heeft een diameter van 240mm en 24 tanden.

drakos
                        Deelnemer

Vliegwiel+koppeling wat past.. 240mm is niet sterk genoeg.
                          Koppeling die sterk genoeg is.. 260mm.. weet ik geen passend vliegwiel voor

@warhamstr
                          ; ruimte genoeg, v6 is korter en kwa breedte scheeld het niet zo heel veel als je in en uitlaat meerekend van een 4cill.. frontera staat op een los ladderchassis dus uitlaat en motorsteunen zijn ook geen probleem

@haasje.
                          Thanks..Je ben me net een stap voor… koppelingsplaat van frontera diesel en vliegwiel+drukgroep van van z22 of andere v6 moet het kunnen trekken.
                          Nu nog ergens setje vandaan vissen en dan kan ik de boel overhangen.

Zal project starten zogauw ik begin te schroeven ;)

drakos
                          Deelnemer

hier even een update over.

vliegwiel van een z22 uit de b frontera past niet :cry 6 gaten ipv 8 (zag het pas toen ik hem tegen het blok aanhield nadat ik complete z22 set had gekocht :swear )
                            nu is deze relatief makkelijk/veilig om te boren met een draaibank aangezien hij op 2 bouten al past en er maar 1 oud gat kruis met de overige 6.. ook is er genoeg ruimte is om het te sandwichen met een pasplaatje aan de voorkant.
                            ben hier geen voorstander van maar je gaat gekke dingen verzinnen als je door je opties heen ben :-P

2e probleem is dat een dieselplaat ook niet gaat werken (diesel is dual mass)
                            dit is weer op te lossen met een stage 2 koppeling uit amerika voor de isuzu

3e probleem, zit vooral met de hoogte van het geheel, z22 vliegwiel met drukgroep lijkt hoger uit te komen dan de c20 vliegwiel/drukgroep. is de vraag of dit in de bak past dus :hmmz
                            ook is de bak van de z22 zwaarder en groter, wat het probleem kan verergeren.

nu zou ik het vliegwiel van de c20 om kunnen boren maar hiervoor is weer geen sportkoppeling te krijgen :wtf

help? :wtf

ben bang dat ik dit project voorlopig aan de kant moet zetten totdat ik de auto lange tijd kan missen, dan kan ik alles uit elkaar halen en gaan passen/bestellen/verzamelen

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.