Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › V6 ideetjes..
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2014 om 13:01 #17266125
Hallo,
Het is al even geleden dat ik wat gepost heb hier op het forum, werk, huisje gekocht je kent het wel.
Maar nu het ik het grandioze idee in mijn hoofd om wat leuks te gaan doen.
De concrete plannen laat ik weten en post het project als het daadwerkelijk gaat gebeuren.Daarvoor wil ik dus het een en ander aan informatie winnen voor ik eraan begin.
Alleereerst zie ik vaak een x30xe op een x25xe management lopen met bijbehorend inlaatspruitstuk en aanbouw delen.
Levert deze dan ook de 211pk die erin hoort te zitten of is daar andere software voor nodig?
Dus als ik het goed begrijp is alles van een x25xe (draadboom, sensoren etc etc) 1 op 1 over te zetten op een x30xe?Dan vroeg ik me nog wat af; namelijk over de 3.0 v6 turbo uit een saab 9-5.
Ergens heb ik ooit opgevangen dat het onderblok vrijwel gelijk is aan een x30xe dus ook de ophangpunt etc.
Maar waar zitten nu de verschillen in? Deze draait natuurlijk op lagere compressie en levert “maar” 200 pk en heeft wat meer koppel bij een lager toerental maar heeft daarintegen wel meer potentie om er wat vermogen uit te halen of zie ik dat verkeerd?Dan als laatst zat ik over de versnellingsbak, ik had begrepen dat de v6 vliegwielen met 8 bouten gemonteerd zijn in plaats van 6 zoals bij veel opel modellen.
Ik ben van plan gebruik te gaan maken van een F23 bak welke van een X20XER (opc) motor af komt, waarvan het vliegwiel dus ook met 8 bouten gemonteerd is. Zou deze setup zo 1 op 1 passen?Dat waren even de vragen tot nu toe, vast en zeker ga ik er nog meer verzinnen maar deze post ik wel verderop in het topic, hopelijk kunnen jullie mij hierbij helpen en komt er weer een mooi opel project op gang ;)
Alvast bedankt!!
Thijs
29 mei 2014 om 14:01 #18236424Waar moet het inkomen?
Heb nog een leuke compressor/supercharger set liggen, die pasklaar is voor een vectra b V6
En ja, alle aanbouwdelen van een 2.5 op een 3.0 of 3.2 gaat gewoon.
Wel een chip erin om aan het vermogen te komen, de ecu kan zich een beetje aanpassen, maar niet zover.
Het Saab turbo blok draait op superlage druk, en dat blok is gemaakt op souplesse.
Wellicht niet de beste basis, want de compressieverhouding ligt nauwelijks lager, of is zelfs hetzelfde als een gewone 3 liter.
Over het vliegwiel, op een V6 past een c20xe vliegwiel, welke patroon die van een f23 heeft weet ik niet.
Origineel zit er een f25 bak achter een v6
29 mei 2014 om 14:23 #18236425Het idee is een Astra G.
Heb namelijk een OPC1 op de kop getikt met een defect motorblok.
Aangezien ik zoiets nog nooit gezien heb leek me dit een gave oplossing.
Maar vertel eens,, supercharger set?? Prijs? Foto’s?
Hoe ga ik dat werkend krijgen met het motormanagement? DTA ofzo?Op engelse site’s zie ik dat ze c20xe of c20let vliegwielen en koppelingsets monteren om een F23 passend te krijgen.
Denk dat ik dat gewoon even moet proberen/passen.29 mei 2014 om 14:55 #18236426Supercharger set draait gewoon op standaard management.
Vrij programmeerbaar zou natuurlijk beter zijn denk ik, er meer vermogen mee te winnen.
Is gebouwd door regal motorsport in Engeland, is toen op een i500 gebouwd en heet in een tijdschrift gestaan.
Of de set in een Astra g past… Geen idee. Set is met beugels/steunen voor vectra b.
De supercharger is tamelijk groot.
Foto’s heb ik zo even niet bij de hand
29 mei 2014 om 15:14 #18236427Op wat voor vermogen kom je dan uit met een 2.5?
Maarre,, doe even een pm met de prijs en ik zou toch echt graag een foto zien om te bekijken of het past.31 mei 2014 om 12:53 #18236428Ik denk rond de 260 dat je dan uitkomt. Even het past in een astra g de V6 ben er zelf ook mee bezig geweest, gewoon met f18 erin gehangen, enkel word die best zwaar aan de voorkant. In princiepe passen alle bakken eraan, ik heb gewoon v6 allu vliegwiel gekocht, dan past het prima, vliegwiel orgineel van de v6 met drukgroep liep aan in de f18 bak. Vermoed dat dat ook voor de f23 geld.
Steun aan de distributiezijde moet je zelf maken. Als je gewoon de ecu van de motor erbij houd en aansluit werkt het prima. Je moet voor het rpm signaal wel een converter hebben. En even de motorstoringsdraadjes naar je teller leggen.
31 mei 2014 om 14:33 #18236429Monteren is geen probleem hoor ;)
Alleen vroeg ik me af hoe het met de montage van de bak zat..
Een f23 ligt al in de auto dus die wil ik ook gebruiken..
Anders word het gewoon proberen he..1 juni 2014 om 14:42 #18236430Heb je voor mij ook fotos van de compressor? Had het idee zoiets te maken voor me calibra v6 maar dan weet ik wat ik nodig heb en waar alles ongeveer uitkomt
1 juni 2014 om 16:06 #18236431Doe maar even je mail via pm
1 juni 2014 om 17:37 #18236432Heb ik gedaan
18 juni 2014 om 21:47 #18236433F23 V6 bak gebruiken, die is breder, dan hoef je niet te klooien met aandrijfassen en zo..
Y30SE motor in een Vectra-B met alle aanbouwdelen en management van een X25XE specs voor en na Optimaliseren van motormanagement.
Y30SE in een Satrun Vue:
185pk
270NmVoor:
Vermogen: 196pk wielen bij 5600 toeren
Koppel: 275Nm van 2900 t/m 3600 toerenNa:
vermogen: 207pk wielen 5500 tpm
Koppel: 285Nm van 2550 t/m 5500 toerenWillem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.