Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › V power zooi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2010 om 16:06 #17692700
Ik denk dat er wel groter injectoren in moeten en ook iets met de brandstofdruk anders kan je toch niet +40% draaien
6 juli 2010 om 14:41 #17692701Ik tank in duitsland ook wel eens 100 in mn benz.
Vind die 5 liter V8 echt een stuk lekkerder als de 95 of V-power van hier.
Daar loopt ze echt beroerd op.21 juli 2010 om 10:06 #17692702origineel gepost door gijzbed-opc
origineel gepost door DdV
Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.
Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)
En wat ik nu interessant vind heb je iets aangepast aan je auto??
Heb zelf een OPC-tje dus ben wel benieuwd hoe en wat ik moet aanpassen.
Kom wekelijks in Duitsland dus kan er goedkoop aankomen
a 83 euro cent.
Tenslotte is het zo dat de Fuel Flex motoren van Saab de 2.0 turbo 220Pk. gewoon van Opel is.Mvgr. Peter.
ja hier een heel topic er over
http://forums.turbobricks.com/showthread.php?t=73061
hij heeft het over 4 mogenlijkheden van aanpassen. van de motor.
1. Tuning and re-flashing the ECU to optimize it for E85.
2. A piggyback device.
3. An adjustable fuel pressure regulator.
4. Bigger injectors.IMO, the best way to do the conversion is bigger injectors + chips if you want to boost the performance and mileage…
maar ik ben bang dat je er alleen met een aanpasbare bdr en grotere injectoren er niet komt
want de lamda waardes zijn anders bij E85
Mode ……….. Gas …. E85 …… extra % (mass) … extra % (flow)
Stoich ………. 14.7 …. 9.765 …….. +50.5% ……………. +42%
Lean power … 13.2 …. 8.47 ………. +55.8% ……………. +47%
Rich power …. 12.5 …. 6.975 …….. +79.2% ……………. +69%dan ben ik bang dat je straks op het gas zit en de computer het mengsel terug probeert te zetten naar 12.5 terwijl het 6.9 moet zijn.
ik vraag me af of het aan de massa leggen van de lamdasonde dan de oplossing is :hmmz
21 juli 2010 om 10:38 #17692703en owja
http://www.gulf.nl/index.php?m=1&sm=1&l=nl§ion=tankstations
daar kunnen wij als het goed is octaan 100 tanken :P
challanger benziene van de gulf :P had elke gulf het maar
21 juli 2010 om 14:35 #17692704Idd dichts bij zijnde pomp staat in emmen…. nee dat ligt lekker om de hoek :P
21 juli 2010 om 14:42 #17692705origineel gepost door sw16v
Idd dichts bij zijnde pomp staat in emmen…. nee dat ligt lekker om de hoek :Pjankert ;)
ik ben al aan het mailen geweest, kreeg dit net terug.
Geachte heer Wiegmans,
Naar aanleiding van uw onderstaande mail, willen wij u het volgende meedelen.
Wij hebben uw mail doorgestuurd naar de verantwoordelijke medewerker,
wellicht dat wij in de toekomst tevens Challanger gaan verkopen in Groningen.Met vriendelijke groet,
Demarol Retail Nederland B.V.
ben ook al ff langs de pomp geweest die kerel achter de toonbank zat te janken dat 98 met loodvervanger nooit verkocht werd, dus dat er kans was dat het verandert zou worden.
en laten we eerlijk zijn we zitten hier op 15 min van circuitpark assen af…. ze zouden ook wel gek zijn om het niet te doen!22 juli 2010 om 12:47 #17692706oct 100 merk je echt.. ben een keer met de sub plankgas naar frankfurt geweest (dbilas) .. moet op de heen weg tanken in duitsland.. toen zag ik oct 100 .. yeah vol dat ding.. hij liep gelijk een stuk beter.qua doortrekken dan..
… hmmzz… aanhanger met tank (auto) met octaan 100 halen in duitsland..??is nog goedkoper ook..
22 juli 2010 om 12:49 #17692707origineel gepost door mattemaker
oct 100 merk je echt.. ben een keer met de sub plankgas naar frankfurt geweest (dbilas) .. moet op de heen weg tanken in duitsland.. toen zag ik oct 100 .. yeah vol dat ding.. hij liep gelijk een stuk beter.qua doortrekken dan..… hmmzz… aanhanger met tank (auto) met octaan 100 halen in duitsland..??is nog goedkoper ook..
doet me denken aan de nieuwst fast en furious film.. :D:jerry
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.