Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › V power zooi
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 juni 2010 om 05:13 #17692675
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
ben benieuwd, hoe het nou echtzit,want een c20let heeft tocheen pingelsensor en mag daarom toch niet gaan pingelen?
dat zou handig zijn..
gewoon een pingelsensor op je blok plakken en klaar..
Nee op het moment dat de motor gaat pingelen (kloppen) detecteerd de klopsensor dit.Vervolgens zal de ecu ervoor zorgen dat het ontstekingstijdstip verandert om schade aan de motor te proberen te voorkomen.
kan dus wel degelijk pingelen, zonder dat jet het door hebt.
28 juni 2010 om 08:16 #17692676ja een klopsensor bedoel ik,
deze past dat de ontstekings timing aan, meen ik. waardoor hij het pingelen probeert te voorkomen.
maar kan dit slechts binnen een bepaalde bandbreedte ?
28 juni 2010 om 18:07 #17692677V-power 100 is gelukkig echt wel 100:P
28 juni 2010 om 22:19 #17692678Beste meneer Botter,
Shell V-Power in Nederland is een 97 RON benzine, en kan in elke benzinemotor gebruikt worden vanaf bouwjaar 1996. Deze motoren zijn uitgerust met een pingelsensor en kunnen de ontsteking aanpassen aan de getankte brandstof. Is de motor niet uitgerust met een pingelsensor, of de motor is speciaal getuned, dan kan Shell V-Power 97 RON (enkel in Nederland) gebruikt worden to een compressieverhouding van 1 op 11.
Met vriendelijke groeten, bien à vous, kind regards
Joris Vermeylen
Shell Lubricants Technical Information Centre (TIC) BeNeFrux & Switzerland (Fr)
:fy1:fy1:fy1Mooi antwoord met andere woorden we moeten het maar doen met minder vermogen.
Nou nee dus al moet ik hem naar een andere pomp duwen geen shell in mijn tank:fy128 juni 2010 om 22:24 #17692679wel snel antwoord, maar idd geen Vpower, en ik heb het ook nog nooit getankt in mijn c20let.. alleen BP 98.
29 juni 2010 om 05:31 #17692680Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)
29 juni 2010 om 08:47 #17692681hhmzz ondanks dat het wel 97 is, is het dus wel troep :(
30 juni 2010 om 14:45 #17692682Lol
Precies wat ik verwacht had van shell heb het altijd al gezegt dat het troep is haha…
BP Ultimat 98 rulezzzzzzzzzz:wors:wors:wors:wors
30 juni 2010 om 16:27 #17692683IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?
30 juni 2010 om 16:38 #17692684erhange er twee 95 en xl neem aan dat dat 98is
30 juni 2010 om 17:41 #17692685zoek t ff na op de site van texaxo
30 juni 2010 om 17:47 #17692686Originally posted by Piele
Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)
Alleen goed te vergelijken als je toen op hetzelfde moment je komplete brandstofsysteem hebt afgetapt.
En zo zuiver op 1 brandstof hebt getest :vertag30 juni 2010 om 21:38 #17692687origineel gepost door Corsa_GSi
Originally posted by Piele
Gulf euro98 scheelde bij mij toch zeker wel 6pk tegenover v-power!!
Dat zou vast wel niet liggen aan de laatste RON…
En dit was met een c20xe met 283 graden stokken en chip.Zou de uitdraaien er is ff bij zoeken, zelfde bank, zelfde specs btw.. ;)
Alleen goed te vergelijken als je toen op hetzelfde moment je komplete brandstofsysteem hebt afgetapt.
En zo zuiver op 1 brandstof hebt getest :vertagIs ook gebeurd..:sleeping
Dit was 5 weken erna…
Is gemeten op v-power (zooi, werd mij verteld achteraf..), dus nog maar is banken..
Tank kats leeg gedrained, filter vervangen en 98 er in.
3 weken alleen op 98 gereden en toen weer gaan banken.
Geloof zelfs dat het 8pk was, maar moet is heel goed zoeken naar de uitdraaien, staat t zwart op wit, zelfs brandstof staat er nog bij ;)1 juli 2010 om 18:46 #17692688origineel gepost door skinsdale
IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?JA dat is ook 95.:fy1:fy1:cry:cry
1 juli 2010 om 20:30 #17692689origineel gepost door Andre Botter
origineel gepost door skinsdale
IK TANK XL VAN TEXACO IS DATWEL 98.?JA dat is ook 95.:fy1:fy1:cry:cry
bij sommige texaco pompen is er ook nog superplus 98
ik tank alleen maar dat en af en toe bp ultimate en draaid op beide goed1 juli 2010 om 20:33 #17692690Ik hoop niet dat BP straks failliet gaat na dat olievlekje
(want de claims moeten nog komen!)Want dan wordt het lastig(zeker als je auto alleen op 98 loopt)
2 juli 2010 om 07:39 #17692691in duitsland heb je die v-power racing…dacht dat dat 100 of 105 was
2 juli 2010 om 08:22 #17692692dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerry
2 juli 2010 om 08:47 #17692693inderdaad de duitse v-power 100.
dat is echt 100 octaan
2 juli 2010 om 09:40 #17692694Aral heeft in DLD ook octaan 100 trouwens.
2 juli 2010 om 10:36 #17692695origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerryIk heb wel eens gelezen dat auto’s daarvoor kunnen
worden omgebouwdMaar ik vind het geen slecht idee
E85 geeft nog meer power2 juli 2010 om 22:49 #17692696klopt allemaal…
DLD = v-power 100octaan
NLD tussen 95,7 en 97 max
Heb de resultaten op een klopmotr zelf gezien.Herb er nu zelf geen last van.. ik rijd E85 en dat is VERR boven de 100octaan getal
2 juli 2010 om 23:34 #17692697origineel gepost door Barrythefirst
origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
dan gaat iedereen maar op E85 rijden :jerryIk heb wel eens gelezen dat auto’s daarvoor kunnen
worden omgebouwdMaar ik vind het geen slecht idee
E85 geeft nog meer powerik meen dat het gelijk staat aan octaan 105 en dat je 30% meer brandstof moet injecteren..
heb zelfs youtube filmpjes gezien van mensen die zeggen dat je niks hoeft aan te passen, ( dat door de betere koeling, wat het geeft, geen moterschade op loopt, maja dat was bij een oud v8 blok die dingen kunnnen alles hebben, dus zou het maar niet uitproberen op je opel :P
3 juli 2010 om 13:33 #17692698Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.
Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.
Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)
4 juli 2010 om 14:49 #17692699origineel gepost door DdV
Dat klopt, voor chemisch correct mengsel moet je meer inspuiten en dat kan varieren tussen 25% en 40% meer.Het verbrand inderdaad koeler, en veel schoner.
Rally auto kwam op E85 zonder katalysator zelfs door een 4-gas test heen (y)
En wat ik nu interessant vind heb je iets aangepast aan je auto??
Heb zelf een OPC-tje dus ben wel benieuwd hoe en wat ik moet aanpassen.
Kom wekelijks in Duitsland dus kan er goedkoop aankomen
a 83 euro cent.
Tenslotte is het zo dat de Fuel Flex motoren van Saab de 2.0 turbo 220Pk. gewoon van Opel is.Mvgr. Peter.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.