Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › V-Maxx probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 maart 2009 om 13:13 #17209153
Ik heb een jaar geleden zoiets mijn v-maxx eronder laten zetten sindsdien heb ik er niks meer mee gereden. nu ben ik vorige week naar keuring gereden en terug en hoorde ik een knakkend geluid.
nu blijkt dat mijn rechterveer (bestuurderskant) door steekt tegen mijn motorkap. de bout komt ertegen… er zit dus speling in..
weet iemand hoe dit kan? de opbouw van veer is nu veer/blauw potje/dan bevestigingsplaat en daarop weer een potje. het lijkt wel alsof hij er nu door heen steekt..
mijn auto is trouwens een tigra uit 9514 maart 2009 om 13:20 #17470399lijkt wel of je je toplager niet hebt gemonteerd….
14 maart 2009 om 13:55 #1747040014 maart 2009 om 13:56 #17470401origineel gepost door Ali-GSI
lijkt wel of je je toplager niet hebt gemonteerd….er ontbreekt in ieder geval wel iets ja :S
14 maart 2009 om 17:32 #17470402:hmmz Dat ziet er inderdaad uit alsof je een afstandbus of rubber vergeten bent te monteren .
Het draadeind komt bij mijn Corsa niet boven die ring uit .Wat je nu onder die ring bij de moer hebt gemonteerd hoort aan onderkant .
Die ring valt normaal in het rubber .14 maart 2009 om 17:43 #17470403toplager vast vergeten
14 maart 2009 om 17:46 #17470404deze moet er wel tussen zitten
14 maart 2009 om 19:19 #17470405mocht je er niet uitkomen moet je anders maar bij mij langskomen….
14 maart 2009 om 19:22 #17470406@mikel: jij woonde toch in Maastricht (of in de buurt van toch??)
ik ben volgende week bij mijn ouders in Margraten, dus ik kan wel ff aankomen om te kijken…
rij zelf ook met v-maxx dus dan kunnen we ff vergelijken
stuur maar een u2u als je interesse hebt:thumbup
15 maart 2009 om 10:48 #17470407@ Dietrich die zit er volgens mij idd niet tussen!! nog eens ff kijken. is de toplager zei je he?
en die gast van garage had er ervaring mee zei hij :s pff tegenwoordig is niemand meer te vertrouwen!manne super bedankt voor de info!!
@corsaracer: bedankt jong voor het aanbod mocht het nodig zijn laat ik je het weten15 maart 2009 om 11:23 #17470408origineel gepost door Mikel
@ Dietrich die zit er volgens mij idd niet tussen!! nog eens ff kijken. is de toplager zei je he?
en die gast van garage had er ervaring mee zei hij :s pff tegenwoordig is niemand meer te vertrouwen!manne super bedankt voor de info!!
@corsaracer: bedankt jong voor het aanbod mocht het nodig zijn laat ik je het wetenHey Mikel,
Een maatje van mij heeft een alfa 156, die zou hij ook verlagen door iemand die er verstand van had…
Het is 1 grote terring bende geworden en uit eindelijk hebben ze zelfs aan de veren zitten lassen …
Het is voor jou natuurlijk nu achteraf, Alleen voor de volgende keer zorg dat je het bij een garage doet die ook tuning en styling materiaal verkoop en/of leverd. hier in omgeving van Groningen en Assen hebben we een aantal toppers van shops zitten die ik je ter zeerste kan aanraden :)
Hoop dat je er snel uit komt zodat je weer plezier van je auto kan hebben.
Niet vergeten uit te lijnen zodra alles klaar is hé ??? king:
16 maart 2009 om 11:42 #1747040916 maart 2009 om 11:47 #1747041016 maart 2009 om 19:40 #1747041116 maart 2009 om 19:57 #17470412Zo kan je het spul toch nie inelkaar zetten?
Ik ben met mijn setje ook ff aan het kloten geweest…maar als je 1 dingetje ook maar vergeet dan merk je dat gelijk dat het niet goed inelkaar zit…
Je moet goed kijken hoe het komt te zitten, niets vergeten. De andere schokdemper is dan zo klaar.Om het dan maar zo ff inelkaar te planten en onder de auto te zetten is aardig stom, die vent die je dat gedaan hebt zou ik dan dr ook echt ff op aanspreken.
Beetje link, en je verneukt de boel ook nog is een keer.16 maart 2009 om 19:59 #17470413origineel gepost door Mikel
@ 1985 ik heb dit laten doen door iemand die deze dingen normaal altijd monteerd.. dus dat is het probleem nietAls ie elk setje zo in elkaar zet moet je je is ff afvragen of die zn werk wel goed doet!
16 maart 2009 om 20:04 #17470414origineel gepost door Fearless
origineel gepost door Mikel
@ 1985 ik heb dit laten doen door iemand die deze dingen normaal altijd monteerd.. dus dat is het probleem nietAls ie elk setje zo in elkaar zet moet je je is ff afvragen of die zn werk wel goed doet!
ja dat is zeker iets wat je moet afvragen.
Goed voorbeeld van een bedrijf watik zelf vertrouw voor een auto te verlagen is AVA (groningen) Zei doen regulier onderhoud, mogen APK uitvoeren en daarnaast kunnen ze “bijna” alles op tuning en styling gebied voor je leveren en monteren.
Dit soort garage’s bracht ik mijn auto altijd heen in de tijd dat ik er zelf nog niet aan wou/durfde te beginnen :)
16 maart 2009 om 20:26 #17470415ik ga die mongool morgen ook wat anders vertellen..
16 maart 2009 om 20:44 #17470416origineel gepost door Mikel
ik ga die mongool morgen ook wat anders vertellen..haha. een mongool had denk ik niet alles los gekregen. Zo erg is het nu ook weer niet :)
Hou het subtiel tot je auto klaar is. geef hem/haar de afgesproken prijs en maak dan pas duidelijk dat je never nooit niet weer een beroep op hem/haar zal doen ;)
Hou het subtiel :) Werkt het allers beste :)
Succes morgen dan :o
18 maart 2009 om 21:58 #17470417hey
komt me bekent voor dit
heb dit zelf ook gehad en de schroefset verstelling had een gat in me kap gedrukt(voor de goede orde DIT HEB IK LATEN MONTEREN!)
kom er ook niet meer(ben namelijk met 200+km/h naar huis gereden)maar onder het rubber hoort een soort hoedje te zitten en die is dan vergeten
waardoor de veerpoot zelf(deze is ongeveer 4cm rond door het rubber word gedruktin de pica van die doos zie ik de hoedjes ligen deze horen boven op het platte gedeelte van de poot te liggen die nou door het rubber steekt
18 maart 2009 om 22:01 #17470418Met het in elkaar zetten van mijn eigen set ben ik met de 1e ook ff een tijdje aan het prutsten geweest.
Het kan maar op 1 manier, het geheel moet strak en spelingsloos in elkaar.
Daarbij moet het bovenste gedeelte wat in de motoruimte komt draaien op het toplager.Als je iets vergeet dan heb je speling op de top, of draait het geheel niet eens.
Dus daarom vind ik het een beetje appart dat zon vent dan zo die schokker maar monteerd :hmmz19 maart 2009 om 08:17 #17470419joh het verbaasd me toch iedere keer weer :o
Dat er zulke !@#$@%$#%#@@!#!Q@# prutsers op deze wereld lopen die hun geld verdienen en mensen gewoon met een auto de weg op sturen wat NIET ok is.
Zoals fearless ook zegt, het past maar op 1 manier, en velen drukken van alles maar in elkaar. Dit is echt onvoorstelbaar.
INPRINCIEPE zou een “vaste” set (weitec/koni/eibach etc) exact gelijk zijn qua montage aan een normale set wat je bij een dealer/garage/onderdelenshop zou halen.
Onbegrijpelijk dat mensen het durfen iemand zo de weg op te sturen. denk verd@#@Q# aan de risico’s … Wat als de boel letterlijk los loopt of dr onderweg breekt. In mijn ogen is dat het zelfde als iemand op weg sturen met NIET ontluchte remmen.
19 maart 2009 om 16:46 #17470420dus die hoedjes zitten onder de rubber wat je op mijn foto ziet, die bijna ook mee uitsteken…
in ieder geval bedankt voor info!!!
origineel gepost door Kaneda
heykomt me bekent voor dit
heb dit zelf ook gehad en de schroefset verstelling had een gat in me kap gedrukt(voor de goede orde DIT HEB IK LATEN MONTEREN!)
kom er ook niet meer(ben namelijk met 200+km/h naar huis gereden)maar onder het rubber hoort een soort hoedje te zitten en die is dan vergeten
waardoor de veerpoot zelf(deze is ongeveer 4cm rond door het rubber word gedruktin de pica van die doos zie ik de hoedjes ligen deze horen boven op het platte gedeelte van de poot te liggen die nou door het rubber steekt
20 maart 2009 om 21:18 #17470421dit had een heel naar staartje kunnen hebben
wat te denken als je rubber het begeven had?
dan had je em niet gehouden hoor
dit moet zondermeer onder garantie gerepareerd worden
al dan niet met nieuwe top lagers en rubbers
als tegemoet koming succes ermee25 maart 2009 om 20:53 #17470422en al opgelost????
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.