usa carwash

Forumindex Forums Modellen Astra usa carwash

• Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
  • Auteur
    GTS Power
    Deelnemer

origineel gepost door GlennGSI

origineel gepost door gts power

bij mij in rijssen hebben ze een wasstraat waar elke auto eerst wordt afgespoten/schuim erop/velgen met een kwast schoonmaken/en weer afspuiten.(allemaal handmatig)pas daarna gaat de wasmachine over de auto heen:thumbup
      kom er zelden maar in noodgevallen wil ik em er wel is doorheen halen.
      dit is trouwens een taxibedrijf waar weing particulieren komen(weten het gewoonweg niet:P)

we hebben ook andere waar je auto helemaal afgespoten word voordat ie gewassen wordt:o
      die hogedruk is veel en veel te hard.(4 automatische spuitkoppen)
      hier komt mijn vec nog niet eens in de buurt!!!!:vertag

Dat eerste is een roll over lijkt mij ?

dat zocht ik ja:thumbup

Een roll over is echt een wereld van verschil met een wasstraat :P Velgen worden doorgaans niet zo schoon in een roll over.

daarom worden ze ook handmatig met een kwast schoongemaakt:thumbup
      en is nix duurder dan een normale wasstraat

GlennGSI
      Deelnemer

bij mij in rijssen hebben ze een wasstraat waar elke auto eerst wordt afgespoten/schuim erop/velgen met een kwast schoonmaken/en weer afspuiten.(allemaal handmatig)pas daarna gaat de wasmachine over de auto heen:thumbup
        kom er zelden maar in noodgevallen wil ik em er wel is doorheen halen.
        dit is trouwens een taxibedrijf waar weing particulieren komen(weten het gewoonweg niet:P)

we hebben ook andere waar je auto helemaal gezandstraald word voordat ie gewassen wordt:o
        die hogedruk is veel en veel te hard.(4 automatische spuitkoppen)
        hier komt mijn vec nog niet eens in de buurt!!!!:vertag(tankstation sanderman:thumbdown)

Dat eerste is een roll over lijkt mij ?

dat zocht ik ja:thumbup

Een roll over is echt een wereld van verschil met een wasstraat :P Velgen worden doorgaans niet zo schoon in een roll over.

daarom worden ze ook handmatig met een kwast schoongemaakt:thumbup
        en is nix duurder dan een normale wasstraat

Dat is een luxe die je niet vaak ziet bij roll overs :P das wel top natuurlijk :thumbup

AsconaC20NE
        Deelnemer

hier in hengelo zit dat ook gewoon, eerst handmatig, dan machinaal met een roll-over,

super schoon, alleen duurt het soms ook een eeuwigheid

imported_Gsifreak
          Deelnemer

Hier in groningen hebben we een wasstraat Hadeka.

Die gaat ook eerst de auto afspuiten, dan speciale zeep erop spuiten, velgen reiniger, voorwassen.

dan gaat hij de machine in..

en echt het resultaat is echt mooi. geen krassen te vinden.

robert_corsa

hier hebben we totall, hier was ik mijn auto regelmatig.
              komt omdat hij vlak bij mijn huis staat.

ik was hem dan wel handmatig. zelf hogedruk wassen, daarna met de borstel eroverheen (deze borstel staat n een bak water de constant wordt ververst.

uit de borstel komt dan eht heeeel veel schuim en zeep. dus vuiligheid zt er al bijna niet meer n.

daarna afspoelen, met 1 of andere hot wax dr overheen. en afspoelen. werkt perfect.

1 keer in de 2 maande was ik hem voor de deur met spons en emmer zop. en 1 keer in de 3 maande poetst ik hem. (voor beide geld als het moo weer is. als het vaak mooi weer is was ik hem vaker voor de deur natuurlijk:angel

Kroacs
              Deelnemer

prakkedenk er niet aan met de wagen door de wasstraat zet m altijd bij sanderman (rijssen) in de was boks en neem zelf altijd een emmer en spons mee dan is het nog te doen en heb ik thuis dat gesukkel met die waterslang ook niet!

robertszone

Ik was hem ook altijd zelf met het handje in de wasbox…

Schade aan je auto word niet vergoed door het tankstation.. Ze weten je overigens wel te vinden als je met de bus van het werk de carwash aan diggelen rijdt :angel

Pastra
                  Deelnemer

Zelfs een SPONS komt no way op mijn auto. Heeft hetzelfde effect zo niet erger dan een textiel-krasstraat. In een spons blijft vuiligheid altijd zitten, hoe goed je je best ook doet, zand e.d. blijft erin zitten. Vooral als je maar 1 emmer gebruikt, waar je dus je vuiligheid in afspoelt, om dan vervolgens weer je auto met de zelfde spons, uit het vuile water, je auto schoon te maken.

Doe mij maar het 2-emmer systeem, i.c.m. een WashMitt van Mcquiars. Zo krijg je de minste swirls in je lak.

GTS Power
                    Deelnemer

net een complete uitleg gehad bij Tankstation sanderman (rijssen)over de werking van hun nieuwe wasstraat.
                      het ziet er goed uit en is ook uitvoerig getest:thumbup

ook is er altijd een nette afhandeling van onverwachte dingen.
                      dit is dus schijnbaar wel een straat die ”goed” is voor je wagen.

maar toch blijf ik men vec met de hand wassen:thumbup

RonaldH

een wassstraat is voor lease rijders

kadett-supreme
                        Deelnemer

origineel gepost door Pastra
                          Zelfs een SPONS komt no way op mijn auto. Heeft hetzelfde effect zo niet erger dan een textiel-krasstraat. In een spons blijft vuiligheid altijd zitten, hoe goed je je best ook doet, zand e.d. blijft erin zitten. Vooral als je maar 1 emmer gebruikt, waar je dus je vuiligheid in afspoelt, om dan vervolgens weer je auto met de zelfde spons, uit het vuile water, je auto schoon te maken.

Doe mij maar het 2-emmer systeem, i.c.m. een WashMitt van Mcquiars. Zo krijg je de minste swirls in je lak.

HELEMAAL MEE EENS!!

probeer het maar eens met 2 emmers. 1 emmer sop en 1 emmer warm water en dan voor je elke keer in je emmer sop gaat EERST je handschoen uitspoelen in de emmer water. als je dan ziet hoe smerig je emmer water is, schrik je daarvan. bijkomende zaak is dat je langer met je sop doet en dus ook zuiniger bezig bent. je zult versteld staan….

en geen enkele wasstraat is kras vrij!!!! hoe goed de zeemlappen ook zijn… er blijft altijd vuil van andere auto’s aan zitten die dan weer over jouw auto heen gaan.

sw_reijnders
                          Deelnemer

net een complete uitleg gehad bij Tankstation sanderman (rijssen)over de werking van hun nieuwe wasstraat.

Tja krasstraten . . . dan nog ben je afhankelijk van hoe smerig degene voor je is.

Rijdt er net een landrover uit de wasstraat die van onder tot boven onder de slik zat, dan zit je auto nog steeds onder de krassen. Hoe “goed” de wasstraat ook is voor je auto.

Daarom . . . gewoon 2 emmertjes vullen en lekker met de hand wassen.

Daar ben je ook gewoon net zoveel tijd aan kwijt (ong. half uurtje) dan als je naar de wasstraat zou rijden.

GTS Power
                            Deelnemer

origineel gepost door sw_reijnders

Tja krasstraten . . . dan nog ben je afhankelijk van hoe smerig degene voor je is.

Rijdt er net een landrover uit de wasstraat die van onder tot boven onder de slik zat, dan zit je auto nog steeds onder de krassen. Hoe “goed” de wasstraat ook is voor je auto.

Daarom . . . gewoon 2 emmertjes vullen en lekker met de hand wassen.

Daar ben je ook gewoon net zoveel tijd aan kwijt (ong. half uurtje) dan als je naar de wasstraat zou rijden.

ik zeg ook niet dat ik er doorheen ga:vertag;)

het schijnt dat daar elke auto met 400 liter water wordt gewassen:hmmz

dus het totaalplaatje lijkt wel ”goed”

Men vec gaat nergens door een wasstraat dus deze ook niet!

gewoon lekker met het handje:thumbup

tim_j

zowieso met borstels erover heen gaat fout.

dat Youtube filmpje… ja kan waar zijn. even met het handje doen, en dan geen trekker eroverheen maar ene doekje

14 berichten aan het bekijken - 26 tot 39 (van in totaal 39)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.