Forumindex › Forums › Techniek › Banden, remmen en onderstel › upgrade a-remmen calibra?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 juli 2011 om 18:51 #17240509
weet iemand of het mogelijk is om van mijn calibra de achterremmen te verbeteren/vergrootten.?
e.v. met klauwen/schijven van een andere auto?
heb nu aan de voorkant v6 remklauwen met 284 verloopschijven naar 4×100.
heb nu een beetje het probleem dat de auto teveel duikt bij stevig remmen omdat de achterremmen niet bijster veel doen.
nu kan ik dit gedeeltelijk oplossen door nieuwe sportschijven met betere remblokken te monteren maar zou ze liever een maatje groter willen.
( ben 1 van de weinigen die geboorde schijven niet mooi vind :-P )18 juli 2011 om 21:11 #17909068Is gegroefd niet erg? Dan kan je ATE Powerdisc schijven nemen.
De stock remmerij van een Calibra wordt gemaakt door ATE (en door Opel met een nieuw label er op verkocht ;) ) en is rechtstreeks van ATE ook beschikbaar in Powerdisc variant. Dat zijn betere schijven met een “atoom patroon” groef er in, en rechtstreeks van ATE zijn die toch nog goedkoper als de Opel re-brand schijven.19 juli 2011 om 15:56 #17909069Ik zou eerst het remsysteem controleren, doet de hrc het nog wel?
19 juli 2011 om 19:30 #17909070probleem zit nu grotendeels in de staat van de a-blokken en schijven (zijn matig) , door deze te vervangen voor nieuwe exemplaren zal het duiken al stuk minder worden.
is vooral dat ik ze optisch gezien liever in een grotere diameter heb. ook wil in de toekomst meerzuigerklauwen aan de voorkant erop zetten waardoor het duiken nog meer versterkt gaat worden
21 juli 2011 om 10:45 #17909071@Corsa_GSi wrote:
Ik zou eerst het remsysteem controleren, doet de hrc het nog wel?
Weet niet wat een hrc is maar misschien bedoel je wel het zelfde. Bij mij zijn bij het vervangen van de remslangen ook remdruk begrenzers vervangen. Die zittten achter op de remslangen en schijnen nog wel eens vast te willen blijven zitten. Misschien ook jouw probleem?
21 juli 2011 om 17:30 #17909072HRC = Hoofd Rem Cylinder.
Dat is dat ding wat uit die grote koektrommel in je motorruimte steekt.21 juli 2011 om 17:45 #17909073staat mij iets van bij dat je bij lenk of boomkamp een set geventileerde schijven voor achter kon kopen.
wel een tijd geleden,maar bestaat wel.21 juli 2011 om 17:50 #17909074waarom niet andere schokdempers om het duiken te voorkomen,
heeft een calibra v6 geen grotere achter schijven?
21 juli 2011 om 18:30 #17909075de remcillinder zou goed moeten zijn (is een revisiesetje ingegaan)
een begrenzer in de slangen? dat is een nieuwe voor me :-? , maar hoe dan ook zijn alle leidingen en slangen vervangen.
ook heb ik al de klauwen van een turbo achter zitten maar dit maakt practisch geen verschil met de orginele.
ook is de auto voorzien van nieuwe sachs sportdempers en h&r veren, dit is de oorzaak dus niet.oorzaak is momenteel dat de achterschijven niet geweldig meer zijn. dit is op te lossen door ze te vervangen ;) .
maar ik heb dit topic gestart omdat mijn vraag is of iemand een grotere diameter set weet van een andere auto die zonder heel erg veel aanpassingen over te zetten is? (voornamelijk schijf/trommel, klauwen zijn altijd aan te passen)
29 juli 2011 om 20:14 #17909076Hallo beste Drakos
Je zou de achterremtangen kunnen vervangen door, remtangen van een Opel B Omega een MV6 !
Deze remtangen hebben zuigers van 40 mm in plaats van 35 mm, die alle Calibra ‘s standaard hebben
Ferrodo remblokken zijn daar bij een goede optie !
Calibra ‘s vanaf bj 96 de V6 hebben voor remcylinders van 58 mm, schijven 288 mm daarvoor 54 mm en 284 mm schijven voor3 augustus 2011 om 15:37 #17909077Houdt er rekening mee dat als je dingen gaat upgraden aan de achterkant, dat het remsysteem maar voor zo’n 30% daar remt.
De meeste kracht meestal rond de 70% gaat via de voorremmen.Duiken is gewichts verplaatsing, dus misschien zijn je dempers en veren niet stijf genoeg?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.