Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Update: verandering van de plannen.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 februari 2012 om 15:48 #17247010
Hier volgen de foto’s van mijn Opel rekord’s
Dit is mijn 2 deurs E1 2.3 D. 1978
Er komt een nieuw zijpaneel in en het gat van het zonnedak word dicht gemaakt. Ook staat er nog een motor wissel in planning .
Dit is mijn 4 deurs E2 2.0 E . 1984
Deze auto is mijn dagelijks vervoer, zijn geen plannen mee.
Dit is mijn 2 deurs E1 2.0n 1980. Zonder motor.
Heb ik vandaag gekocht . nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren
Dit is mijn 2 deurs E1 2.0S Kenteken loos.
Heb ik vandaag ook gekocht . nog niet bekend wat er mee gaat gebeuren.
En het transport :angel25 februari 2012 om 16:00 #17998405mooi hoor die 2drs kan je wat leuks van maken
volgens mij heb je plaats te veel he ;)
25 februari 2012 om 16:43 #17998406mooie verzameling zo :thumbup ben wel jaloers op al je ruime :angel
25 februari 2012 om 18:35 #17998407leuke verzameling :D
ik heb er ook 2 staan, een 2 deurs 2.0 en 4 deurs 2.4.
mijn 4 deurs gaat de verkoop in ivm aankoop andere auto. de 2 deurs is mijn project.grts
25 februari 2012 om 21:18 #17998408AnoniemLid sinds:
1 January 1970Die heeft het aantal Rekords aan ruimte verbroken :mrgreen: :thumb
Veel plezier met je Rekords ;)
26 februari 2012 om 08:24 #17998409abe toch, nog meer?
26 februari 2012 om 11:50 #17998410Ruimte is het probleem niet, tijd wel net als bij de meeste mensen denk ik.
@ Marcelboukes. Inderdaad Abe
Kwam deze auto’s tegen op zoek naar een dak(plaat).
27 februari 2012 om 10:35 #17998411@Boskje wrote:
Ruimte is het probleem niet, tijd wel net als bij de meeste mensen denk ik.
Nou, dan moet je dat bij ons in de Randstad toch even anders zien. Ik heb meestal tijd zat (of ik zin heb is weer wat anders :D ), maar ruimte is juist het probleem. Als je op het platteland woont, in een vrijstaand huis of boerderij, met grote schuur….dat is waar wij alleen maar van kunnen dromen. het houdt je hobby dan wel beperkt (pas mijn Rekord mede daardoor weggedaan), maar wel overzichtelijk.
13 april 2012 om 18:09 #17998412Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
remmen gangbaar gemaakt
uitlaat gelast
en een beurt.
maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??13 april 2012 om 18:58 #17998413om hem door de apk te krijgen kun je hem valse lucht laten zuigen als je hem met de lmm niet naar beneden kan krijgen door bv slangetje van de brandstofdruk regelaar eraf te trekken
13 april 2012 om 19:53 #17998414@Boskje wrote:
Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
remmen gangbaar gemaakt
uitlaat gelast
en een beurt.
maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??Is het de 20E?
Je had de Rekord aan de snuffel, kon deze gelijk ff afgesteld worden.
Stelschroef CO zit op de luchtmeter, uitdraaien is armer.
Luchtschroef zit op het inlaatspruitstuk.
Dus…13 april 2012 om 20:08 #17998415die ruimte komt me precies bekend voor , heb je ooit een witte opel rekord c coupé verkocht met 2 zwarte strepen bovenop ? check mijn avatar ..
13 april 2012 om 20:16 #17998416@jethro wrote:
@Boskje wrote:
Mijn daily moest voor de apk (zo als gewoonlijk weer op het laatste moment), dus ik hem op de brug.
remmen gangbaar gemaakt
uitlaat gelast
en een beurt.
maar nu is het CO te hoog, hoe krijg ik die naar beneden??Is het de 20E?
Je had de Rekord aan de snuffel, kon deze gelijk ff afgesteld worden.
Stelschroef CO zit op de luchtmeter, uitdraaien is armer.
Luchtschroef zit op het inlaatspruitstuk.
Dus…Het is de 20E, ik heb hem zelf niet gekeurd kreeg alleen van de garage te horen dat het CO naar beneden moest. maar zal wel lukken volgens mij hebben ze hem vorig jaar ook naar beneden gedraait en na het afmelden weer omhoog.
@Twanni wrote:
die ruimte komt me precies bekend voor , heb je ooit een witte opel rekord c coupé verkocht met 2 zwarte strepen bovenop ? check mijn avatar ..
Ik niet mischien mijn broer maar de auto komt mij niet bekend voor.
13 april 2012 om 20:22 #17998417ik kan het nu niet nakijken , maar ben er vrijwel zeker van :D het is zoiezo al 2 jaar terug hoor
morgen even op m’n eigen pc bezien ;)16 april 2012 om 16:20 #17998418De apk van mijn Daily is binnen (E2 2.0E Aut) maar nog steeds de vraag
Na de hele zondag om knoeien en proberen wou het CO nog steeds niet zakken.
Bij gebrek aan CO meter heb ik met een labdasonde gemeten.
De labda waarde lag op 3% stationiar en bij een beetje gas schoot ie na benden naar 0.8 of 0.9 (dat is ongeveer normaal).
Bij het CO meten is het zelfde het probleem.
Ik heb de auto voorzien van nieuwe bougies kabels verdeler rotor. ook geprobeerd om met het ontstekings tijdstip veranderen het CO naar beneden te krijgen. werkte ook niet
Heb de gaspedaal posietie sensor en temp sensor gewiseld.
Zou de luchtmassa meter stuk zijn?
of Hoort het zo ?16 april 2012 om 17:16 #17998419CO stel je ook af op de luchtmassameter (de imbus aan de bovenzijde)
Als dat niet meer werkt, kun je nog een beetje foetelen met de meter zelf.
Eerst de zwarte deksel eraf, en dan het zwarte schuifje iets verzetten.
Let er wel op dat je dat alleen doet als de meter aangesloten is, want bij teveel verzetten kun je de afstelling geheel verzieken.16 april 2012 om 19:50 #17998420@Freestyler wrote:
CO stel je ook af op de luchtmassameter (de imbus aan de bovenzijde)
Als dat niet meer werkt, kun je nog een beetje foetelen met de meter zelf.
Eerst de zwarte deksel eraf, en dan het zwarte schuifje iets verzetten.
Let er wel op dat je dat alleen doet als de meter aangesloten is, want bij teveel verzetten kun je de afstelling geheel verzieken.Bedankt voor de reactie.
Inbus aan de bovenzijde heb ik geprobeerd, hielp niet.
zwarte schuifje heb ik niet geprobeerd.
Ik vind het wel een beetje vreemd dat bij een beetje gas (klep open) het CO wel heel hard zakte maar sneller stationair afstellen niet. Heb voor het afmelden wat vacium slangetjes los getrokken. Toen was het goed17 april 2012 om 05:30 #17998421Dat komt, omdat je met de gasklep de mengverhouding aanpast (je verplaatst als het ware het zwarte schuifje bovenop, waardoor de comp een andere waarde meet en al naar gelang meer of minder inspuit)
Met de stationair laat je enkel meer lucht doorkomen, die wel gemeten wordt, dus je veranderd niets aan de mengverhouding.
2 juni 2012 om 15:24 #17998422Na lang wikken en wegen heb ik van de week besloten om mijn daily drive Rekord te verkopen,na 2 dagen MP is het zo ver. Hij is nu naar noord holland gegaan.
eerst maar even van de E1 diesel genieten en dan maar op zoek naar wat anders.
17 juni 2012 om 11:49 #17998423En de opvolger is geworden.
Een opel a manta.
zit aardig wat werk aan, maar eerst de apk maar eens op rijden (ong 1,5 jaar).
in die tijd hoop ik de diesel klaar te hebben en is de manta aan beurt
Foto’s volgen en maak een sub. aan in het manta gedeelte voor de vorderingen17 juni 2012 om 12:37 #17998424Heb je geen zin om een 2.3 blok in je nieuwe Manta te leggen?
17 juni 2012 om 16:14 #17998425@ gs2.6 bedoel je de diesel??
11 mei 2013 om 08:19 #17998426Ik heb even een vraag over de tank van mijn e1 2.3D
Is deze tank geschikt voor ombouw naar injectie?
25 augustus 2013 om 13:24 #17998427Met de nieuwe regels ivm wegenbelasting heb ik de 2.3D gedemonteerd.
en vervangen voor een c20xe. De motor licht er in en moet nu nog worden aangesloten.
De bedoeling is dat de motor gaat lopen op een DTA motorbesturing. na dat de auto door de rdw op kenteken is gezet komen er nog wat leuke speeltjes bij maar daar later meer over.20 juli 2014 om 10:53 #17998428welke schokdempers ga je daaronder monteren? ik ben op zoek naar sportieve schokdempers voor een E1
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.