update: turbo kapot )(spoed! ik sta stil aan de zijkant!

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen update: turbo kapot )(spoed! ik sta stil aan de zijkant!

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

Zat net te rijden plotseling komt er superr super veel.witte roook uit me uit laat emand iedee wat dit is echt veel rook ik kan nu niet verder rijde zo ?
      Iemand technisch ? Zou je me via pm een 06nr kunne achter laten ?.me.te helpe

JeffreyC

Klinkt alsof je koppakking eruit ligt, doorrijden is zeker onverstandig. Voor de zekerheid kan je je koelvloeistoftank bekijken of er nog wat in zit.
        Heb het ook meegemaakt, en ben toen helaas weggesleept. Beste is pechhulp bellen. Succes!

djplan
        Deelnemer

turbo kapot !

koelvloeistof zat nog genoeg erin netjes op pijl

motorolie was helemaal leeg gezogen en heb snel bij gevult toen begin die gelijk wat minder te roken en kwam een heel raar geluid vanuit de turbo dus die is zekker kapot

iemand turbo liggen ? zlet ? ik koop gelijk over wel liefst lage kmstand en die geen olie etc lek

herrflick
          Deelnemer

Grote kans dat je nu ook slijpsel van de schoepjes van de turbo in je cilinderkop hebt. Dus kan zomaar zijn dat je hierdoor wel je cilinderkop eraf moet halen. :wtf

RISL
            Moderator

Olie die verbrand is vaak grijs/blauw, wel vreemd dat het er bij jou als witte rook uit kwam.
              Dikke kans dat de keerring van de turbo er uit ligt, lijkt me?

Na montage van een andere turbo goed spoelen en na 1000 km nog eens de olie en oliefilter vervangen voor de veiligheid. De motor openmaken lijkt me wat ver gaan, maar kan zeker geen kwaad.

djplan
              Deelnemer

ja ik hoor iets vast lopen in de turbo dus ik denk dat er iets los zit auto is wel direct uitgemaakt en aan zijkant gezet
                ik heb morgen een nieuwe turbo binnen en gelijk nieuwe filters gekocht
                en dankjewel voor je tip na 1000km vervang ik dan weer even me olie en filter !

wim-v6
                Deelnemer

@ Risl: Draai eens je 4 bougies eruit, pak een oliespuitje met motorolie, doe in iedere cilinder 4 knijpjes, bouw de bougies terug, Start de motor eens..

Als ie dan met moeite de eerste slag heeft gemaakt (hogere compressie door kleinere verbrandingsruimte (vloeistof is niet samendrukbaar) en aanslaat:
                  Wedden dat het WIT is achter je auto…

willem

RISL
                  Moderator

@ Willem,
                    Dat heb ik gedaan bij de revisie van een motorblok, de zuigers hadden we goed vet gemaakt voordat we ze eens gingen testen door de auto eens een stukje te duwen met 5e versnelling ingeschakeld.
                    Toen alles afgebouwd en toen gestart, die rook was eerder grijs dan wit.

wim-v6
                    Deelnemer

dan heb je te weinig olie gebruikt!!

Heel Veel olie word echt WIT!!!

met een kapotte Turbo jank je volgas oliedruk (tussen de 2 en 5bar je inlaat in).

Dat is iets meer dan een laagje voor de voorsmering

Willem

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.