Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › update: hulp met spoed gevraagd !!! :!:
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2011 om 19:04 #17240992
kheb een hele irritante tik geluid in mn zafira opc a zlet20 uit het jaar 2003
dat geluid komt beetje achter de motor vandaan kben beetje gaan luistere en het lijk vlak bij de riem vandaan te komen beetje achterin het blok weten julie wat het misschien kan zijn ? iemand zei mij zelf het kan de dynamo zijn
update!!!!auto is vandaag meegenomen met de berging ik ree vanuit schiphol terug naar huis en de auto werd overhit !!
koelvloeistof was helemaal op dus ik dach bijvullen en weer verder rijden mrjaa even laten weer overhit koevloeistof op, anwb gebelt en ze hebben hem meegenomen morgen wordt de auto gelijk gebracht naar de garage
er kwam echt veel rook uit de bakje van de koelvloeistof en het ging ook eruit beetje spuite niet veel
maar kwam wel lekkend eruit omdat die gewoon zo warm wasman van de anwb dach zelf dat het aan de koppakking licht en hij zei me het kan een duur grapje worden als het daaraan licht want vermoedelijk gaat er lucht door de motor heen ofzo iets ?
dus hij denk dat het wel aan de pakking zou liiggen weet iemand hoeveel zn pakking kost en om erin te laten zetten ?
ik moet trouwens ook gelijk een dynamo laten vervangen hoeveel kost dat er ook bij ?
wordt een erge dure maand denk ik3 september 2011 om 11:22 #17914200Tikkend geluid, tja dat kan echt van alles zijn, bijvoorbeeld: mijn katalysator tikt als de auto goed warm is gereden.
4 september 2011 om 11:26 #17914201ja maar dit komt echt uit de blok vandaan en in de kant van de dis riem en dynamo kant op en heb nu slecht nieuws
auto is vandaag meegenomen met de berging ik ree vanuit schiphol terug naar huis en de auto werd overhit !!
koelvloeistof was helemaal op dus ik dach bijvullen en weer verder rijden mrjaa even laten weer overhit koevloeistof op anwb gebelt en ze hebben hem meegenomen morgen wordt de auto gelijk gebracht naar de garageman van de anwb dach zelf dat het aan de koppakking licht en hij zei me het kan een duur grapje worden als het daaraan licht want vermoedelijk gaat er lucht door de motor heen ofzo iets ?
dus hij denk dat het wel aan de pakking zou liiggen weet iemand hoeveel zn pakking kost en om erin te laten zetten ?
ik moet trouwens ook gelijk een dynamo laten vervangen hoeveel kost dat er ook bij ?
wordt een erge dure maand denk ik4 september 2011 om 18:36 #17914202Koelvloeistof lekkage en tikkend geluid bij omgeving dis riem, lijkt op een kapotte waterpomp..
4 september 2011 om 19:35 #17914203jaa die lekkage kwam door omdat de motor overhit raakte die pomp werk gewoon goed want je zie hem ook die koelvloeistof heen en weer gaan door die slangen
en dit is pas pas gebeurd vandaag
anwb dacht zelf gelijk aan de pakking van de blok
en die dynamo werkt wel maar maak een heel vaag geluid erge harde tikke maakt die maar die maakt al ondertussen al 2weke zn geluid en vandaag pas is die koelvloeistof gekomen dat de auto overhit raakt6 september 2011 om 15:23 #17914204Getik uit de buurt van de riem… waterpomp lager (is al 2 weken zeg je)
In die 2 weken is het lager steeds verder versleten en zo erg gaan slingeren dat je waterpomp is gaan lekken rond het asje…
Alle koelvloeistof eruit gelopen maar de pomp draait nog steeds dus er is ook nog circulatie waarneembaar na het bijvullen…
Inmiddels heeft de auto zo weinig koeling gehad dat de koppakking is gaan lekken…
Ik weet het het is een heel doem scenario maar niet geheel ondenkbaar…
11 september 2011 om 09:50 #17914205Dus pakking en pomp.
Weet niet hoe ver je bent doorgereden?? Als dat erg ver is dan heb je kans dat de rest ook naar zijn moer is.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.