Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › update!!! c20xe aankoop tips. zie eerste post
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2011 om 18:20 #17796236
Het wordt tijd dat ik een keer een topic maak met rollenbank uitdraaien van verschillende setup’s.
Waarom heeft iedereen het over andere injectoren???
We hebben nu in onze crosswagen 208Pk bij 6800 tpm (belangrijk gegeven het toerental => hoe meer toeren hoe korter je tijd voor het inspuiten) en we zitten nog steeds niet aan de 100% dutycycle.
Dit met een brandstofdruk van 3,2 bar.FF in het kort:
– Standaard motor met verwijderde kat en goed luchtfilter: tussen 150 a 155 Pk.
– Op maat geschreven chip + brandstofdruk 3 bar + bovenste aanpassingen: tussen 165 a 170 Pk.
– Andere nokkenassen + bovenste aanpassingen: tussen 175 a 182 Pk.
– Cilinderkop flowen + oud type SFI-vervanger + bovenste aanpassingen: tussen 190 a 200 Pk.
– Andere inlaat + dikkere spaghetti + rest v/d uitlaat omin. 60 mm + bovenste aanpassingen: tussen de 210 a 215Pk.
– Hoge compressie zuigers + LMM calibra turbo + bovenste aanpassingen: Ik schat rond de 225Pk (nog niet op de rollenbank gehad dus weet het niet precies).Dit zijn waarden die ik op de rollenbank gemeten hebt.
Verschilt i.v.m. de staat van de motor.Let op: De pk’s zeggen niet even veel. Je moet de vermogenskromme’s zien.
Bijv. Max. vermogen tussen gechipte C2.0XE met en zonder andere nokkenassen is niet heel veel.
Maar als je de vermogenskromme ziet dan valt op dat je bij 7000 Tpm. wel 15 a 20 Pk hebt gewonnen t.o.v. orginele nokken.PS. Ik hoop dat ik niks hebt vergeten bij de specificaties. Maar veel kan dat niet zijn.
15 januari 2011 om 18:27 #17796237Nog klein iets:
Ik lees een verhaal over een breder ontstekingsbereik met een programmeerbare ecu en een orginele ecu.
Dit is voor mij een fabbeltje. Ik kan aan ontsteking inprogrammeren wat ik wil in een orginele ecu.
Er zit natuurlijk altijd een maximum aan maar ik geloof niet dat je dit haalt.
Wat ze denk ik bedoelen is dat de mappen standaard niet genoeg kolommen + rijen hebben.
Maar ook dit kunnen de meeste wat meer ervaren programmeurs zo maken als ze het willen.
Ik kan in de orginele ecu wel een map van 40 x 40 maken alleen voor ontsteking als ik dat wil.:D18 januari 2011 om 19:10 #17796238even ontopic blijfen graag, hier komt een nieuwe generatie liefhebber aan gestormt. dus tijd om mij wat bij te brengen:P
zie eerste post jongens.:angel
18 januari 2011 om 20:11 #17796239als die in je G moet, lekker zoeken naar een DIS motor, (m2.8) of een laat type rotor, dit ivm de distributielijn,
om m in een G te hangen, zit er een looprol op de motorsteun, die kan je niet gebruiken bij t eerste type c20xe ( distributielijn is anders )
verder ziet de motor er wel netjes uit… en zou best geloofwaardig kunnen zijn
18 januari 2011 om 20:16 #17796240Soms kun je beter een blok kopen met kilometers die het goed doet dan pas gereviseerd, tenzij je dus garantie er op krijgt. Helemaal zeker ben je natuurlijk nooit, die blokken zijn allemaal op leeftijd natuurlijk. Maar er zijn er nog zat die goed zijn voor honderduizenden kilometers….
Kijk wat voor kop er op zit, ga voor een Costcast of KS700 kop.
Neem het liefst een motor die je nog lopend en wel kun beoordelen en luister als hij koud gestart wordt of hij tikt. Even een tikje is soms nog niet eens erg, maar het moet wel snel over gaan.
Check of er geen rook uit de uitlaat komt, beste te checken als het niet te koud weer is, anders vergis je je snel in de waterdamp die dan zichtbaar is.
Draai als hij loopt de dop voor de olie even los (met een doekje of papiertje bij de hand) en check of het niet blaast uit die opening.
Als het even kan neem je het best een compressiemeter mee om de compressie te controleren.
Check de staat van de bougies van alle cylinders, controleer of ze niet stiekum net vernieuwd zijn en check de kleur, of ze nat of droog zijn enz…
Koop het liefst alles compleet uit een werkende auto, met de complete onverknipte kabelboom, alle sensoren, en ontstekings delen enz. enz….
18 januari 2011 om 20:27 #17796241Robert verhaal lijkt me erg betrouwbaar, 10000km in 4 jaar als je bezig bent geweest met de body van je wagen dan zal het wel goed zijn. Zeker weten doe je nooit.
19 januari 2011 om 15:28 #1779624210.000 in 4 jaar is wel errug weinig, met een maand heb je m terug van de spuiter.
maar ga erheen, controleer of ie echt steenkoud is (warme motor verbergt oliedruk/tikkende problemen) en kijk gewoon hoe die loopt. rij er desnoods ff mee.
19 januari 2011 om 15:32 #17796243[rquote=1841337&tid=140425&author=mayhem]ik heb 172pk met een frisse c20xe, op schrick nokkenassen (280 graden) en een dikke uitlaat. op standaard nokkenas tandwielen, testbank afgesteld.
[/rquote]
Niet om te z##ken, maar wat valt er af te stellen dan?19 januari 2011 om 17:27 #17796244gewoon een chip op maat…
dus aangepast op de nokkenassen e.d.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.