Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Universeel uitlees apparaat
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2011 om 20:59 #17241849
Graag jullie ervaringen over universele uitlees apparatuur.
Ik ben op zoek naar een universeel apparaat die ik op o.a. op mijn astra van 96 ( EOBD stekker) kan gebruiken ongeveer 100 euro. Via de knippercode uitlezen gaat wel, maar is omslachtig. Ik had 7 foutcodes erin staan en je kunt het niet resetten om te kijken of nu alles wel werkelijk fout is. OP-COM valt af omdat ik meerdere merken wil uit kunnen lezen.
Ik heb gegoogled en de zoek functie op deze site gebruikt, maar ik wordt er niet echt wijzer van….
Daarom ben ik benieuwd wie wat gebruikt en wat de ervaringen zijn.26 september 2011 om 21:01 #17923720Google eens op iets waar ELM237 in voorkomt. USB kabel met een vierkantig aluminium kastje in het midden met 5 of 6 ledjes
Uit china
Voor onder de 50 euroJaren geleden gekocht, en nog steeds tevreden
26 september 2011 om 21:09 #17923723Deze bedoel ik dus…..op youtube
ELM327
http://www.youtube.com/watch?v=RJPTpvpxGew” onclick=”window.open(this.href);return false;
26 september 2011 om 21:21 #17923724Heb je al een opcom stekker?
Ik heb een proggramma voor Mitsubishi. Gebruik ik gewoon mijn opcom stekker voor.
Tis volgens mij niet veel verschillend van binnen.Ik ben op zoek naar een goed werkend programma waarmee ik alle merken kan pakken. Helaas liggen die niet zo voor het oprapen.
26 september 2011 om 22:10 #17923722Een OBD stekker heb ik wel. Alleen is deze voor Fiat/Alfa en werkt niet met op-com. Voor bijna alle mean stream merken is er wel een open source programma te vinden, maar handig is het allemaal niet.
Ik zoek eigenlijk een simpel universeel apparaat waarmee ik foutcodes kan resetten en uitlezen.
Meer hoeft het apparaat niet te kunnen. Als ik maar weet in welke hoek ik het zoeken moet. En off zo’n em 327 is wat ik zoek???De vorige eigenaar van mijn Asta heeft gewoon het lampje eruit gehaald en ik maar denken dat er geen MSL opzit….
Ooit in het diep auto verleden een vectra gehad uit 88 en die had het al, maar goed. Lampje erin starten en uit. Ben de straat niet uit of aan, natuurlijk. Knippercode gebruikt, duurde 9 min. voordat alle codes voorbij waren. Van klopsensor tot lambda en KLS?Ik help fam. en vrienden met hun auto’s en die hebben natuurllijk niet allemaal braaf een Opel..
26 september 2011 om 22:20 #17923721Heb ooit eens met een universeel kastje gewerkt, dingetje kost nu nog zon 150 euro.
enkel foutcodes en wissen zoals jij dat wil.Maar pas op….Die goedkope troep pakt de auto vaker niet als wel.
Je kan eens gaan kijken op de site van smeets solutions…die hebben toch wel zon beetje alles wat een beetje gangbaar is. Van goedkope dingen tot het echte werk.
Ik ben blij dat ik op het werk een Hella Guttman heb liggen. Een echte alleskunner. Maar dat is dan net weer niet leuk voor thuis als je die prijzen zo ziet (ex updates elke maand :vertag )
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.