un vraag over achteras kadett cabrio gsi

Forumindex Forums Modellen Kadett un vraag over achteras kadett cabrio gsi

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242078
    miktille
      Lid sinds:
      20 December 2009

      eey goeieavond

      ik hat un vraag over un achteras van kadett cabrio gsi
      er zitten nou trommelremmen onder die wil ik vervangen achteras met schijfremmen
      nou is die achteras van astra f gsi volgen mij moet dat wel gaan passen
      nou is mij vraag wat moet nog meer vervangen kan ik het gewoon op de zelfde systeem zetten ???

      GR michael

      #17926186
      leocabrio
        Lid sinds:
        8 October 2011

        ik durf niet met zekerheid te zeggen dat deze zo gaat passen onderstel astra f en kadett e verschillen wel degenlijk zo wie zo de bevestiging is anders
        je kan beter een zoeken van een kadett gsi 16v die gaat zonder problemen passen :thumb :thumb

        #17926187
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Volgens mij had ik destijds een astra f schijfremmen achteras onder de kadett..
          Zo was ie mij iig verkocht met dat het ging passen.. En dat deed het.
          Handremkabel moet je geloof ik dan wel van een 16v kadett hebben.
          Omdat je toendertijded die assen voor zo 50-75 euro kocht met schijven en blokken en al, Heb ik niet moeilijk gedaan met ombouwen.
          Gewoon die as eronder, remmen gangbaar maken, ontluchten, andere handremkabel en klaar.

          #17926188
          GS2.6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 March 2011

            Dit moet ik ook nog doen bij mijn station, maar vind maar geen achteras met schijfremmen kompleet hiervoor..

            #17926189
            jblfreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              ja as past er onder

              en idd handremkabel van een 16v heb je nodig

              maar let ook op de remdrukbegrenzers die heb je denk ik ook nodig

              #17926190
              kaneelschep
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 November 2004

                Remdrukbegrenzer werd wel aangeraden hier ja.
                Ik heb het echter zelf nooit aangepast. Nooit problemen met remmen of apk gemerkt ook.
                Maar het verschil in remkracht merkte ik wel heel goed!!!
                De achterkant hapte veel meer in het beton ;)

                #17926191
                miktille
                  Lid sinds:
                  20 December 2009

                  bedankt voor jullie antwoorden echt super !! :thumb
                  Remdrukbegrenzer kan ook wel van astra f gehaald worden die past ook wel op kadett zeker???
                  oke dat is mooi dat die past kadett gsi cabrio al een de
                  achteras van astra f gsi die spoorbreedte is wel iets meer weet iemand ook hoeveel meer ??

                  GR michael

                  #17926192
                  Vinci
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 August 2009

                    As is passend en identiek, alleen moet je zeker wat aan de remdruk doen. Je Kadett zal geen ABS hebben en je kan elke rem druk begrenzer pakken van elk merk als het een auto is met schijven achter. Sommige auto’s met ABS hebben ze ook nog als extra veiligheid mocht de ABS het laten afweten.

                    Trommels hebben 3/40 begrenzers en schijven 3/15 of 3/20.

                    Heb ze wel eens van een Peugeot 205 GTI gepakt, die gaan ook prima!

                    #17926193
                    miktille
                      Lid sinds:
                      20 December 2009

                      ik heb de achteras van astra gsi er onder de achteras past wel de velgen komen half cm meer naar vooren maar dat vald mee
                      de remdruk hoeft ik niet te vervangen als ik het al maal zo zien ik zou eerst kijken wat die doet haha
                      maar Remdrukbegrenzer dat is met het witte potje die onder de motorkap zit tog ?

                      gr michael

                      #17926194
                      Vinci
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 August 2009

                        Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit… Kan in het rubber zitten…

                        Maar Hmm… :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

                        Zien er zo uit:

                        Als je die niet monteert dan heb je dus een slechte rem verdeling waardoor de achter remmen te snel blokkeren, dit al zonder dat de remkracht aan de voorkant echt tot stand komt. Het resultaat is een erg gevaarlijke situatie die als je de remmen eens een keer ECHT nodig hebt gaat ontstaan!!! :shock:

                        Een alternatieve oplossing is de voorste remmen te upgraden zodat de remkracht daar weer toeneemt en de verhouding weer goed is. Een auto zonder ABS moet nou eenmaal vrij nauwkeurig worden uitgekiend omdat de druk niet geregeld wordt…

                        #17926195
                        miktille
                          Lid sinds:
                          20 December 2009

                          daar was ik ook blij om idd zeker apart meschien wel ik zou er van de week is naar kijken…
                          die foto wat je gestuurd heb die dingen zitten er al op de hoofdremcylinder die zatten er al op bij de trommelremmen dan kom het wel goed zeker tog…?
                          of moet ik zu nog stees vervangen ..?

                          #17926196
                          Vinci
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 August 2009

                            Die zitten er inderdaad ook voor de trommelremmen, alleen zijn dat niet de goede. Die begrenzen eigenlijk veel te weinig. Als die er al niet zouden zitten zou zelfs met trommels de auto nauwelijks remmen en alleen maar steeds slippend uitbreken. Onveilig dus… Dat zelfde effect krijg je nu met de schijven alleen ongeveer de helft zo erg, dus vrij onopvallend, maar wel gevaarlijk. Die er nu op zitten staat 3/40 op e dat betekent dat er 40% druk over blijft aan de uitgang. Voor schijven achter is 3/15 of 3/20 gebruikelijk en dan blijft er dus 15% of 20% druk over.

                            De verhouding als je uit gaat van 100% aan de voorzijde is dus 20% te veel achter, of te weinig voor…

                            Als je ziet dat die begrenzers zeldzaam zijn of best duur dan heb je voor dat geld ook al bijna een big brake set voor de voorzijde. Moet je alleen wel minstens 15″ velgen hebben…

                            http://www.ebay.co.uk/itm/VAUXHALL-NOVA-CORSA-ASTRA-288MM-V6-BRAKE-UPGRADE-KIT-/350461064107?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item51991b73ab&clk_rvr_id=259350587567″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                            http://www.mathijssentechnics.nl/indexx.php?View=page&part_id=320008&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #17926197
                            miktille
                              Lid sinds:
                              20 December 2009

                              eeey vinci ik snap je verhaal heel maal bedankt voor de uitleg

                              maar die link die je mij gestuurd heb over die begrenzers als ik die koop is dan die probleem op gelost zeker..?
                              en die link van ebay van die big brake daar heb ik niet echt veel verstand van mijn engels is niet echt goed
                              big brake set is dat beter dat die koop of hoeft dat niet zo…..?

                              #17926198
                              Vinci
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 August 2009

                                Ik heb die big brake set er zelf op gezet, veel mensen zijn er negatief over, maar dat ligt waarschijnlijk aan de leidingen en/of hoofderemcylinder die ze gebruiken. Ik heb zelf van die Goodridge staalflex leidingen er op gezet en heb een GSI hoofdremcylinder en die is 22,2mm in plaats van 20mm. Er wordt dan dus wat meer vloeistof rondgepompt.

                                Als je die begrenzers van Mathijssen er op zet werkt het 100% zeker zoals het hoort, alleen vind ik het persoonlijk veels te veel geld. Wat ik aanraad is ze van een sloop auto af te halen. Bijv een Peutje 205 GTI heeft ze ook. Gewoon effe zoeken naar een auto met schijven achter en zonder ABS…

                                #17926199
                                Vinci
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 August 2009
                                  #17926200
                                  Vinci
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 August 2009

                                    Of deze, maar pas erg op, want ze worden ook vaak zat gekocht die eigenlijk voor trommels zijn met de 3/40 verhouding!! Lijken sprekend op mekaar!

                                    http://www.ebay.com/itm/BMW-E30-Brake-Pressure-Regulator-OEM-NEW-/370551024971?_trksid=p4340.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26its%3DI%26itu%3DUA%26otn%3D5%26pmod%3D230595875675%26ps%3D63%26clkid%3D3772944066363570240″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                    #17926201
                                    Vinci
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      3 August 2009

                                      Op BMW’s zitten ze ook vaak, alleen hou dus rekening met de juiste verhouding en wat ook heel belangrijk is dat je die nu er op zitten onklaar maakt. Bij de mijne heb ik ze open gemaakt en wat onderdeeltjes uit het binnenwerk weggelaten of uitgeboord, weet niet meer precies. Ze kunnen er namelijk niet zo maar tussen uit omdat er een andere diameter draad op de in en de uitgang zit…

                                      Mijn Kadettje remt in elk geval verschrikkelijk goed nu, ook op de meetbank van de RDW waren ze er zeer te spreken over…

                                      #17926202
                                      Vinci
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        3 August 2009

                                        Deze gaat in onderdelen weg:
                                        http://link.marktplaats.nl/493883768″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                        Zitten ze ook wel op denk ik…

                                        #17926203
                                        Vinci
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          3 August 2009

                                          Hier:
                                          http://link.marktplaats.nl/491805849″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                          Als hij er nou twee heeft… PRECIES deze heb ik eerder gebruikt, even laten zandstralen en gespoten, waren weer als nieuw! Met zandstralen had ik de afgeknipte leidingen er nog op, even dicht geknepen met een tang zodat er geen glasparels in konden komen uiteraard!

                                          #17926204
                                          miktille
                                            Lid sinds:
                                            20 December 2009

                                            ik heb die twee al even mail gestuurd begrenzers nou nog even afwachten.
                                            maar je zegt begrenzers van Mathijssen die kosten zeker wat…..
                                            maar van 205 gti werken dan ook 100% goed..?
                                            die er tussen de achter leidingen klaar is kees maak het ook uit waar die komen..?

                                            #17926205
                                            miktille
                                              Lid sinds:
                                              20 December 2009

                                              Vinci nou ik heb twee gevonden kosten mij maar 25 euro al twee remdrukverdeler
                                              dat is mooi prijs of niet ;) hihi nieuw kosten die krengen 107 euro per stuk

                                              nogmaal super bedankt voor je hulp Vinci toppie :thumb

                                              #17926206
                                              Vinci
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                3 August 2009

                                                Dat is een heel zacht prijsje, heb er een paar gereviseerde van een 205 laatst verkocht op Ebay voor bijna €70. Werd flink op geboden…

                                                Vergeet niet die twee 3/40 verdelers onklaar te maken! Je zal er even op moeten studeren, want enkel met het binnenwerk er uit gaan ze lekken op de onderste fitting. Ik meen dat ik destijds dat aluminium binnenwerkje door heb geboord en verder het veertje en zo er uit gelaten. In de basis moeten ze gewoon als leiding gaan werken, goed dicht en niet meer begrenzen. Dubbel begrenzen is namelijk ook weer niet de bedoeling….

                                                Succes man! :thumb

                                                EDIT: Ik zou even na het klusje de remmen op de testbank laten testen bij een APK garage, dan weet je in elk geval zeker dat de verdeling goed in orde is….

                                                #17926207
                                                anoniem
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004
                                                  Vinci wrote:
                                                  Mooi dat hij goed past, wel apart dat er 5mm in zit… Kan in het rubber zitten…

                                                  Maar Hmm… :hmmz Die drukbegrenzers zitten in de leiding (origineel vaak op de achter as zelf) of op de hoofdremcylinder (dat ding met het witte potje er op)

                                                  quote]

                                                  he vinci, haal je nou niet de lastafhankelijke remdruk begrenzers en de remdrukbegrenzers door elkaar??
                                                  de remdrbegr zitten bij allebij mn champs op de hoofdremcylinders onder het expansievaatje!! :hmmz
                                                  en volgens mij heeft bij kadett alleen de station een lastafhankelijke remdruk systeem.

                                                  #17926208
                                                  Vinci
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 August 2009

                                                    Nee hoor, ik weet daar het verschil wel tussen!! Ze zitten toch echt bij velen op de achter as (er boven om precies te zijn…) waar ze lekker roestig worden…

                                                    Er zijn vele varianten van (geweest) met vele soorten uiterlijk en passingen. Met een goed gesorteerde automaterialen zaak in de buurt zijn ze echter allemaal wel passend te maken..

                                                    #17926209
                                                    miktille
                                                      Lid sinds:
                                                      20 December 2009

                                                      Vinci ik dacht ik oude remdrukverdeler van de trommelremmen die aan het hoofdremcylinder zit af kon draaien
                                                      dan die nieuwe remdrukverdeler achter bij de bezine tenk tussen leidingen te doen klaar. maar….
                                                      wat bedoel je met twee 3/40 verdelers onklaar te maken dat zijn die remdrukverdeler van 205 GTI..?
                                                      remdrukverdeler van 205 GTI moet ik ook nog aan passen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.