Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › uitvallende vectra b
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2010 om 17:18 #17217286
mijn vectra begint sinds vandaag uit te vallen onder het rijden als je het gas los laat is het direct over na een poos stil staan doet hij het wel weer goed heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
hoeveel km gaan de bougie mee ongeveer ?
groeten arnoud9 februari 2010 om 17:40 #17613428misschien wel makkelijk om even te vermelden wat voor motor het is? en loopt ie helemaal niet stationair?
9 februari 2010 om 18:33 #17613429oh ja wel handig he het is een 1.8 16 v motor 175.000 km gelopen. stationair lopen doet hij dan helemaal niet gas los en valt direct uit.
gr arnoud9 februari 2010 om 18:44 #17613430X18XE (B1)
X18XE1 (B2)
Z18XE (B2)dus . . . welke is het ;)?
9 februari 2010 om 18:47 #17613431zo ja das een beste vraag heb er niet veel verstand van volgens mij is het een b1 maar zeker weten doe ik het niet
9 februari 2010 om 18:57 #17613432als het een B1 is, moet je je carter-ventilatie-pijpje eens uitboren.
in het How-to topic staat precies hoe je dat moet doen.EN die staat in de bovenste 6 topics van het vectra deel
9 februari 2010 om 18:57 #17613433oke ik zal daar zo eens kijken wat er daar over staat….
9 februari 2010 om 18:59 #17613434een uitgebreid verhaal van WIM-V6
Het gaat over een klein pijpje op het gasklephuis.9 februari 2010 om 19:01 #17613435ja klopt heb het gevonden ga daar eens naar kijken en zien wat we daar mee kunnen.
heb ook een slang bij de motor zitten die naar de lucht filter loopt daar is ook wat met tape geknutseld door de vorige eigenaar kan dit ook nog invloed hebben voor mijn probleem?9 februari 2010 om 21:56 #17613436Ja, ik denk dat je daar een nieuw slang voor moet halen.
Of meer tape gebruiken :).Je luchtmassameter kan de ‘massa’ niet controleren/aansturen als die slang niet luchtdicht is. Bij stationair toerental zal hij ook weinig speelruimte meer hebben als die druk ineens heel anders blijkt te zijn dan ie verwacht.
Volgende vraag is waarom die slang kapot is. Gewoon oud of gaat hij ergens door kapot?
10 februari 2010 om 20:48 #17613437ik heb vrijdag dag vrij genomen en ga dan een nieuwe slang monteren, direct ga ik de bougies even vervangen is bij nog niet gebeurd en vorige eigenaar weet ik niet wanneer het gebeurd is. hopelijk is de slang het probleem en anders gaan we het carterventilatie pijpje op zoeken
gr arnoud10 februari 2010 om 21:05 #17613438als je dan toch een dag vrij neemt, schroef gelijk de gasklep er af. Die zit bovenop boven de motor.
dat is echt een klusje van een half uur.1,5 mm boortje
1 bus remmen reiniger
1 bus wd40
en een goede doppen set10 februari 2010 om 21:05 #17613439idd basje en ik waren zo klaar :P
11 februari 2010 om 21:14 #17613440ik zal het morgen eens bekijken wat ik allemaal doen kan. zal onder het sleutelen de laptop er bij pakken met het verhaal van wimv6 dan moet het toch allemaal goed komen. reinigen kan nooit kwaad:agent:P
12 februari 2010 om 09:26 #17613441zo net even naar opel dealer geweest even nieuwe slang besteld kwam onder het sleutelen nog een slang tegen die helemaal gaar was (volgens mij de carterventilatie slang of hoe dat ding ook heet) ook direct even geregeld zometeen nieuwe bougies er in en aan de gang met het carterventilatie pijpje
12 februari 2010 om 09:33 #17613442oooooooooh nog voor de schaft klaar joh!!!!!
kun je lekker met de voetjes op de salontafel gaan liggen :D12 februari 2010 om 14:36 #17613443voor de schaft is niet gelukt ben nog bezig dat gasklep huis was echt gewoon helemaal zwart van binnen en buiten heb nu alles weer schoon ( wat een gedoe) hopen dat zo alles weer goed loopt de rest van de slangen monteren en proberen ben benieuwd het carterventilatie pijpje zat echt helemaal verstopt en is nu ook weer open :wors
het opel forum is super:wors anders was ik niet zo ver gekomen
12 februari 2010 om 16:16 #17613444zo net terug van het test rijden alles werkt weer goed, de auto is me nog niet weer afgeslagen en staionair toerental loopt ook weer mooi rustig deze schommelde voor die tijd. woensdag krijg ik nog 1 slang die nog vervangen moet worden maar de belangrijkste dingen zijn vervangen
jullie worden allemaal nog bedankt voor de goede raad en tips;)gr arnoud
12 februari 2010 om 17:37 #17613445graag gedaan :)
zo zie je maar dat je met een beetje uitleg heel ver komt he ;).en zo helpen we elkaar een beetje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.