Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitvallende Corsa B 1994
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2010 om 08:41 #17226638
Ik zit met een probleem aan mijn Corsa B waar ik niet uitkom. Het is een Corsa B 1.4 joy uit 1994. Wanneer deze warm is, na ongeveer 4 tot 6km, valt deze uit en valt niet meer te starten. Na enige tijd start hij weer en kun je weer opnieuw een stuk rijden.
Nu heb ik natuurlijk al het forum afgezocht naar oplossingen en aan de hand daarvan al het een en ander vervangen:
– Krukaspositiesensor
– beide temp sensors
– Bobine
– Rotorhuis (als het zo heet iig)Helaas heeft niks geholpen. Wel valt me op dat wanneer de wagen stil is gevallen en ik direct iets brandbaars via de luchtinlaat inspuit hij wel start en direct uitvalt. Het lijk dus alsof hij geen brandstof krijgt.
Wie o wie kan mij nog verder helpen?
3 oktober 2010 om 09:19 #17736981Bij Alle C14NZ motoren zit de Toerental sensor in de ontstekings voet..
Deze gaat vaak kapot.
haal eens een gelijk uitziend exemplaar op de sloop, deze mag van een ander type motor af komen, daar deze op velen types motoren is geleverd, als ze maar hetzelfde is.
Let wel op dat de nieuwe op eenzelfde manier afgesteld dient te staan als de oude.
Dit is m dus:
Willem
3 oktober 2010 om 10:20 #17736982Bedankt alvast voor je reactie.
Helaas heb ik ook deze al vervangen door een exemplaar van de sloop. Toen dit in eerste instantie geen resultaat gaf heb ik een andere gehaald om te voorkomen dat ik een kapotte door een andere kapotte vervangen zou hebben. En toch nog steeds hetzelfde probleem. Ik dacht alleen dat dit de krukaspositiesensor genoemd werd.
3 oktober 2010 om 11:15 #17736983nee, deze zit niet op de krukas, dan heet ze gewoon toerental sensor, sommige zeggen hall gever, maar die zit alleen maar op een 1.6i
Willem
3 oktober 2010 om 11:21 #17736984dan moet je gaan zoeken in het volgende:
– Brandstof relais
– ontstekings module (onder de bobine)
– Bobine.Willem
3 oktober 2010 om 11:23 #17736985Ok, zal dadelijk gelijk eens aan de slag gaan met de brandstofrelais. Bobine en de ontstekingsmodule heb ik ook al vv door een sloop exemplaar.
Lijkt alleen raar dat een brandstofrelais pas na langere tijd problemen geeft en niet vanaf het begin van de rit. Ik ga gelijk weer een s evrder op onderzoek. Verdere tips blijven welkom ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.