Uitvallen stuurbekrachtiging, accu- abs- airback lampje enz.

Forumindex Forums Modellen Astra Uitvallen stuurbekrachtiging, accu- abs- airback lampje enz.

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241708
    mitch8501
      Lid sinds:
      18 June 2011

      Dag allemaal,

      Ik heb een opel astra stationwagon 1.9CDTI uit 2006

      Tijdens het rijden viel in eens de stuurbekrachtiging weg, accu- abs- airback-lampje branden.
      Het display in de auto gaf ook rare waardes aan en de radio viel uit.
      De auto langs de kant gezet en gekeken of het de V-snaar kon zijn maar die stond goed gespannen.
      De auto daarna weer proberen te starten en de ging moeizaam maar na een paar pogingen gelukt.

      Thuis aangekomen de accu doorgemeten maar die is ook goed.
      Nu verdenk ik de dynamo omdat als de motor draait met een accupack erop heb ik gewoon alle functiesik haal hem er af en dan draai met het stuur valt de stuurbekrachtiging weer weg en gaan de desbetreffende lampjes branden.

      Ben nu bezig met het loshalen van de dynamo ( zit met 2 bouten vast) maar de dynamo blijft vast zitten bij het bovenste boutgat terwijl de bout er uit is. Zit er nog iets van een borging die hem tegenhoud.

      Ik hoop de jullie het antwoord weten op de vraag of nog andere sugesties hebben wat het zou kunnen zijn.
      Alvast bedankt.

      #17922362
      boerherm
        Lid sinds:
        6 November 2011

        goede avond.
        de dynamo klempt gewoon een beetje op het busje wat er in de steuntjes zit. die trillen er tegen aan op de duur. het is een fijne klus die je mag gaan doen. de dynamo gaat vrij makelijk er tussen uit met een beetje kloppen met de hamer. alleen de moter steun moet los om de dynamo er tussen uit te krijgen. anders gaat het niet. twee uurtjes werk ongeveer.

        #17922363
        opel-mark
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 March 2011

          Als de dynamo uitvalt dan valt na een seconde of wat ook je stuurbekrachtiging uit, kijk even of je een extra massa draad kan trekken van een van de dynamoophangpunten naar de – van de accu.

          Mark
          http://www.AstraTuningClub.nl

          #17922364
          GTS2.2DTI
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2006

            Is vast de dynamo wat de geest heeft gegeven. Had ik bij mijn vorige Vectra GTS 1.9CDTI ook. Bij mij waren de diodes doorgebrand. Voor een paar tientjes was het gefixt, moet je even kijken bij een speciaal zaak in auto elektronica. Ruil dynamo is niet echt goedkoop van een 1.9 CDTI.

            #17922365
            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              Ik had precies zelfde gehad maar was mijn accu die een laag spanning had, als ik me stuur draaide brandde de esp en abs lampje stuurbekrachtiging werd ook minder, als jou accu goed is, is het vast de dynamo kost 200 euro nieuw of kijk ergens op de sloop repareren kan vast ook wel.

              #17922366
              Elvis
                Lid sinds:
                10 December 2012

                Ik heb een astra h 2005 1.7 CDi ik had het zelfde probleem lampje braad van de accu alles stop zo ongeveer. Auto ree nog wel kon net thuis komen. Accu doorgemeten bleek dynamo te zijn deze lade niet meer. Ruil dynamo 150 euro. letop
                Bij mijn astra zit de pomp van stuurbekrachtiging acter op de dynamo moet de allemaal los geen lekker klusje.

                1 slangen los maken a olie B olie retour ( a sleutel12 B trekken)
                2 twee dunner slagen even met lijm tang dicht zetten en lost trekken.
                3 haal + van de accu los
                4 spannings draad loshalen ( sleutel 14)
                5 stekker loshalen rot ding met schroevendraaier
                6 2 bouten loshalen
                7 spanning van snaar halen dynamo is los
                8 plastic en toeters weg halen
                9 kan hij er onder uit worden behaalt

                Ik was 2 uur aan de gang daar het even zoek was als je bovenstaanden volgt 1 uur

                Groet evis

                #17922367
                stefanDTI
                  Lid sinds:
                  10 May 2007

                  Bij een 1.9 is het anders dan een 1.7 !

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.