Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Uitvallen motor laag toerental.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 december 2011 om 09:06 #17244414
Jawel, na ruim een jaar zonder al teveel problemen en met veel plezier gereden te hebben nu dus problemen met mijn omega b1, 2.0 16v.
Probleem begon een tijdje terug met het gaan branden van het motormanagement lampje, met name korte stukken als hij warm was. lees, werk-thuis, ff bakkie, zoon ophalen.
Zodra ik aankwam op het kdv ging het lampje branden.
En dus aanvankelijk alleen op korte stukjes, daarna ook op langere stukken.Motor viel vervolgens ook uit op stationair, starten geen probleem.
Uit laten lezen, zou de lucht,massameter moeten zijn, deze vervangen met eentje van de sloop.Nu geeft hij geen foutmelding meer op de dash, totdat ik stationair sta, motor valt dan uit nadat het toerental even danst.
Ook nog vorige week een nieuwe accu erin gelegd omdat de oude de geest gaf..
Problemen bleven hetzelfde.Iemand een idee? nokkenassensor?
22 december 2011 om 00:33 #17961982daar zoek ik ook al een heel jaar naar
al van alles geprobeert,geen resultaten24 december 2011 om 19:33 #17961983Nokkenassensor zal wel kapot zijn, laat m eens uitlezen..
willem
4 januari 2012 om 08:06 #17961984…de papercliptest zegt 13…
En als ik dat nazoek… http://www.topbuzz.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm#simtec56″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Kom ik dus uit op oxygen sensor open circuit.
Iemand een idee?edit:
lambdasonde…blijkbaar…kan dat verklaren waarom mijn koets afslaat bij laag toeren?4 januari 2012 om 17:25 #17961985Lambdasonde defect…
Willem
4 januari 2012 om 20:36 #17961986Willem, bedankt.
Collega gaf me de tip om gewoon een imitatie te halen en dan zelf de stekker omsolderen.
Goed idee bij een omega? of uit den boze en gewoon een tweede hands of nieuw inbouwen?5 januari 2012 om 11:57 #17961987Nieuwe bij de vod halen geen imi gebruiken.
6 januari 2012 om 15:49 #17961988Is een speciale Lampbda 5Volt, niet zomaar een Lambda sonde, origineel of van NTK het het juiste type halen.
7 januari 2012 om 00:35 #17961989Jack, Willem bedankt.
http://www.mister-auto.de/de/lambdasonde/opel-omega-b-break-21-22-23-2-0-16v-136ch_v3864_g3922.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat die van Bosch goed genoeg is?Edit.
Volgens de site van NGK: http://www.ngkntk.nl/nl/productzoeker/produktfinder/PKW/LAMBDASONDEN/OPEL/OMEGA/OTA7L-3C4/11928/” onclick=”window.open(this.href);return false;
7 januari 2012 om 22:34 #17961990Ik heb zelf goede ervaringen met NTK Lambda’s, en minder goeie met aftermarket Bosch ellende..
als het maar een JUISTE lambda is moeten bijde gewoon goed werken..
Willem
12 januari 2012 om 09:19 #17961991hoi BJ
is het probleem opgelost?12 januari 2012 om 16:20 #17961992G*TVERDEG*TVER!! :swear
is alles wat ik kan zeggen..
Eerst in duitsland proberen te bestellen,..niet meer leverbaar.
Nu dus in nederland besteld..leverbaar..
Echter…afgeleverd bij een zekere Dhr Leeuw…. :wtf
Ik heet toch echt Janssen met de achternaam…..ik heb een grijs vermoeden…
Lastig als je straatnaam eindigd op straat en er ook een WEG ligt met dezelfde naam. :vertagFirma gebeld waar ik het besteld heb “oh…das niet goed meneer..zal ik erm…morgenvroeg naar moeten kijken, het is bijna 5 uur weet u.. en bij GLS zijn ze na 5’en niet meer aanspreekbaar”. :fy1
morgenvroeg maar eens afwachten..ik wil gewoon weer normaal voor het stoplicht kunnen staan..
12 januari 2012 om 16:22 #17961993Lucas?
Ooit je auto eens laten uitlezen?
Ik heb de paperclip test gedaan, daar kwam mijn lamdba naar voren.13 januari 2012 om 23:42 #17961994hoi BJ
auto is al meermaals uitgelezen telkens kwam men uit op luchthoeveelheidsmeter,vervangen door een nieuw origineel opel exemplaar,geen resultaat,14 januari 2012 om 09:35 #17961995Mja..ik denk dat we te maken hebben met hetzelfde probleem.
Net met veel vijven en zessen het pakketje verderop in de straat kunnen ophalen en de lambdasonde vervangen.Probleem blijft.
Zodra ik tijd heb zal ik de papercliptest nog eens uitvoeren.Nu ben ik geen expert, en vraag mij nu af hoe de regelkring in mekaar zit.
Ik weet dat de waardes van de lmm, lucht temp meter, lambdasonde en misschien ook nog een paar andere gegevens (al dan niet van andere sensoren(nokkenas?)) gebruikt worden om zo een goed mengsel te krijgen.
Een of meerdere van deze sensoren/onderdelen KAN dus een foute waarde aangeven.Welk onderdeel in de regelkring berekent nu de waarde? de boordcomputer? of zit er nog ergens een aparte rekenmodule? Deze zou dus ook defect kunnen zijn, of misschien een software? fout hebben?
Eind van de maand ga ik een lambdasonde van de sloop halen en inbouwen, eens kijken wat dat doet.
22 januari 2012 om 14:24 #17961996Nu een andere foutmelding via de paperclip methode.
10-1-10-10Geen idee welke staat niet in de lijst die ik heb, heeft iemand een idee?
27 januari 2012 om 20:02 #17961997hoi BJ al resultaat?
27 januari 2012 om 20:22 #17961998p0100: Luchtmassameter Storing in Circuit..
Willem
27 januari 2012 om 21:52 #17961999Ik vermoed dat je stekker is geoxideerd, kabels is beschadigd. Soms komt heto ok voor dat er vocht in je ecu zit..
28 januari 2012 om 09:56 #17962000Neeeeeuh!! dat wil ik allemaal niet horen >.< .
Zal zodra ik tijd heb eens kijken of ik iets aan de stekkers kan zien. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.