uitvallen motor

Forumindex Forums Techniek Ecotec uitvallen motor

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Ramon_X17DTL

Hallo mensen,

ik heb een Astra F uit ’95 met een 1.6 16v Ecotec. welke type dat is weet ik niet.
      sinds kort brand het oranje motorlampje zeer geregeld en ging zelfs de laatste dagen niet meer uit. gisteravond gaf de motor de geest en viel uit. nu wil de motor alleen nog maar starten als je gas bij geeft en als ‘ie dan aangeslagen is lijkt het alsof hij op drie cilinders loopt…

ik heb onlangs de bougies vervangen en deze zijn nu net na controle erg nat en zwart van kleur. gistert avond toen het donker was heb ik water op de bougiekabels gespoten om te kijken of er vonken over sprongen maar dit was niet het geval

komt iemand dit bekend voor?

alvast bedankt voor je reactie!

corsaracer
      Deelnemer

eerst uitlezen en kijken wat voor foutcodes hij geeft dan kun je verder gaan

Ramon_X17DTL

uitlezen kan alleen bij de opel dealer neem ik aan?

klein bijkomend probleem is dat er lastig mee te rijden is, elke keer dat ik mijn voet van het gaspedaal aal valt motor uit..

wim-v6
          Deelnemer

Zal haast code 0400 of 1405 zijn..

Je kan m zelf uitlezen, uitleestekker zit in de zekering kast, en uitleg staat in vectra gedeelte > HOW-TO

Willem

Ramon_X17DTL

ok, bedankt,
              zojuist uitgelezen,
              eerste wat opvalt is dat er een tech-2 stekker in zit en de foutcodes van tech-1 eruit rollen, is dit vreemd?

vervolgens is wat ik krijg:

(12) 47 en 44
              betekend dit simpel dat mijn lambdasonde stuk is of kan er meer aan de hand zijn?
              dat het mengsel niet goed zou zijn kan kloppen wat ik heb wel eens het idee dat ik benzine ruik…

Ramon_X17DTL

47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog

als ik het in het engels google kom ik op het volgende:
                47 Linear EGR position

blijkbaar dus een EGR probleem,
                nu lees ik hier en daar iets over het afdichten hiervan, zou dit mijn probleem op kunnen lossen?
                indien dit de oplossing is houd ik mij aanbevolen voor een plek waar ik dit plaatje kan bestellen.

ik hoor graag jullie mening, als deskundigen, hierover

wim-v6
                Deelnemer

Je zal nog een andere klep nodig hebben of deze vervangen ivm storing positie EGR klep, deze zit vast door vervuiling

Afdicht kan met dichte pakking kans is aanwezig dat je wel af en toe motorlampje krijgt, en wel storing stroming EGR, deze storing zorgt dan niet voor een noodloop, enkel een waarschuwing.

Ramon_X17DTL

das dan wel ok als hij maar goed loop toch :)

is er ergens een how-to voor die klep?
                    ik weet namelijk niet waar die zit…

bedankt voor het antwoord!

Ramon_X17DTL

vreemd geval
                      gisteren het inlaatspruitstuk eraf gehaald om te kijken waar de egr zat,
                      als ik het goed heb zit deze hier dan onder of is dit een andere klep?

hoe dan ook, ik heb het vermoeden dat de buis naar die klep eraf lag.
                      na deze weer goed aangedrukt te hebben liep hij bijna goed,
                      even de motor flink hard laten draaien, 5000 tot 6000 toeren, en nu doet hij het weer gewoon…
                      zelfs het motormanagement lampje brand niet meer…

nu snap ik dat dit waarschijnlijk een tijdelijk oplossing is dus zou ik graag nog van jullie weten wat ik eraan kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

thanx!

wim-v6
                      Deelnemer

Die klep met die buis, dat is de gasklep, de EGR zit ernaast..

Willem

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.