Forumindex › Forums › Techniek › Ecotec › uitvallen motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2010 om 11:03 #17221829
Hallo mensen,
ik heb een Astra F uit ’95 met een 1.6 16v Ecotec. welke type dat is weet ik niet.
sinds kort brand het oranje motorlampje zeer geregeld en ging zelfs de laatste dagen niet meer uit. gisteravond gaf de motor de geest en viel uit. nu wil de motor alleen nog maar starten als je gas bij geeft en als ‘ie dan aangeslagen is lijkt het alsof hij op drie cilinders loopt…ik heb onlangs de bougies vervangen en deze zijn nu net na controle erg nat en zwart van kleur. gistert avond toen het donker was heb ik water op de bougiekabels gespoten om te kijken of er vonken over sprongen maar dit was niet het geval
komt iemand dit bekend voor?
alvast bedankt voor je reactie!
30 mei 2010 om 11:56 #17680418eerst uitlezen en kijken wat voor foutcodes hij geeft dan kun je verder gaan
30 mei 2010 om 12:04 #17680419uitlezen kan alleen bij de opel dealer neem ik aan?
klein bijkomend probleem is dat er lastig mee te rijden is, elke keer dat ik mijn voet van het gaspedaal aal valt motor uit..
30 mei 2010 om 13:04 #17680420Zal haast code 0400 of 1405 zijn..
Je kan m zelf uitlezen, uitleestekker zit in de zekering kast, en uitleg staat in vectra gedeelte > HOW-TO
Willem
30 mei 2010 om 14:03 #17680421ok, bedankt,
zojuist uitgelezen,
eerste wat opvalt is dat er een tech-2 stekker in zit en de foutcodes van tech-1 eruit rollen, is dit vreemd?vervolgens is wat ik krijg:
(12) 47 en 44
betekend dit simpel dat mijn lambdasonde stuk is of kan er meer aan de hand zijn?
dat het mengsel niet goed zou zijn kan kloppen wat ik heb wel eens het idee dat ik benzine ruik…30 mei 2010 om 18:45 #1768042247#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog
als ik het in het engels google kom ik op het volgende:
47 Linear EGR positionblijkbaar dus een EGR probleem,
nu lees ik hier en daar iets over het afdichten hiervan, zou dit mijn probleem op kunnen lossen?
indien dit de oplossing is houd ik mij aanbevolen voor een plek waar ik dit plaatje kan bestellen.ik hoor graag jullie mening, als deskundigen, hierover
30 mei 2010 om 19:42 #17680423Je zal nog een andere klep nodig hebben of deze vervangen ivm storing positie EGR klep, deze zit vast door vervuiling
Afdicht kan met dichte pakking kans is aanwezig dat je wel af en toe motorlampje krijgt, en wel storing stroming EGR, deze storing zorgt dan niet voor een noodloop, enkel een waarschuwing.
30 mei 2010 om 20:51 #17680424das dan wel ok als hij maar goed loop toch :)
is er ergens een how-to voor die klep?
ik weet namelijk niet waar die zit…bedankt voor het antwoord!
1 juni 2010 om 04:05 #17680425vreemd geval
gisteren het inlaatspruitstuk eraf gehaald om te kijken waar de egr zat,
als ik het goed heb zit deze hier dan onder of is dit een andere klep?hoe dan ook, ik heb het vermoeden dat de buis naar die klep eraf lag.
na deze weer goed aangedrukt te hebben liep hij bijna goed,
even de motor flink hard laten draaien, 5000 tot 6000 toeren, en nu doet hij het weer gewoon…
zelfs het motormanagement lampje brand niet meer…nu snap ik dat dit waarschijnlijk een tijdelijk oplossing is dus zou ik graag nog van jullie weten wat ik eraan kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.
thanx!
3 juni 2010 om 20:03 #17680426Die klep met die buis, dat is de gasklep, de EGR zit ernaast..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.