uitvallen motor

Forumindex Forums Techniek Ecotec uitvallen motor

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17221829
    Ramon_X17DTL
      Lid sinds:
      9 April 2008

      Hallo mensen,

      ik heb een Astra F uit ’95 met een 1.6 16v Ecotec. welke type dat is weet ik niet.
      sinds kort brand het oranje motorlampje zeer geregeld en ging zelfs de laatste dagen niet meer uit. gisteravond gaf de motor de geest en viel uit. nu wil de motor alleen nog maar starten als je gas bij geeft en als ‘ie dan aangeslagen is lijkt het alsof hij op drie cilinders loopt…

      ik heb onlangs de bougies vervangen en deze zijn nu net na controle erg nat en zwart van kleur. gistert avond toen het donker was heb ik water op de bougiekabels gespoten om te kijken of er vonken over sprongen maar dit was niet het geval

      komt iemand dit bekend voor?

      alvast bedankt voor je reactie!

      #17680418
      corsaracer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 January 2005

        eerst uitlezen en kijken wat voor foutcodes hij geeft dan kun je verder gaan

        #17680419
        Ramon_X17DTL
          Lid sinds:
          9 April 2008

          uitlezen kan alleen bij de opel dealer neem ik aan?

          klein bijkomend probleem is dat er lastig mee te rijden is, elke keer dat ik mijn voet van het gaspedaal aal valt motor uit..

          #17680420
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Zal haast code 0400 of 1405 zijn..

            Je kan m zelf uitlezen, uitleestekker zit in de zekering kast, en uitleg staat in vectra gedeelte > HOW-TO

            Willem

            #17680421
            Ramon_X17DTL
              Lid sinds:
              9 April 2008

              ok, bedankt,
              zojuist uitgelezen,
              eerste wat opvalt is dat er een tech-2 stekker in zit en de foutcodes van tech-1 eruit rollen, is dit vreemd?

              vervolgens is wat ik krijg:

              (12) 47 en 44
              betekend dit simpel dat mijn lambdasonde stuk is of kan er meer aan de hand zijn?
              dat het mengsel niet goed zou zijn kan kloppen wat ik heb wel eens het idee dat ik benzine ruik…

              #17680422
              Ramon_X17DTL
                Lid sinds:
                9 April 2008

                47#Relais secondaire lucht injectie spanning te hoog

                als ik het in het engels google kom ik op het volgende:
                47 Linear EGR position

                blijkbaar dus een EGR probleem,
                nu lees ik hier en daar iets over het afdichten hiervan, zou dit mijn probleem op kunnen lossen?
                indien dit de oplossing is houd ik mij aanbevolen voor een plek waar ik dit plaatje kan bestellen.

                ik hoor graag jullie mening, als deskundigen, hierover

                #17680423
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Je zal nog een andere klep nodig hebben of deze vervangen ivm storing positie EGR klep, deze zit vast door vervuiling

                  Afdicht kan met dichte pakking kans is aanwezig dat je wel af en toe motorlampje krijgt, en wel storing stroming EGR, deze storing zorgt dan niet voor een noodloop, enkel een waarschuwing.

                  #17680424
                  Ramon_X17DTL
                    Lid sinds:
                    9 April 2008

                    das dan wel ok als hij maar goed loop toch :)

                    is er ergens een how-to voor die klep?
                    ik weet namelijk niet waar die zit…

                    bedankt voor het antwoord!

                    #17680425
                    Ramon_X17DTL
                      Lid sinds:
                      9 April 2008

                      vreemd geval
                      gisteren het inlaatspruitstuk eraf gehaald om te kijken waar de egr zat,
                      als ik het goed heb zit deze hier dan onder of is dit een andere klep?

                      hoe dan ook, ik heb het vermoeden dat de buis naar die klep eraf lag.
                      na deze weer goed aangedrukt te hebben liep hij bijna goed,
                      even de motor flink hard laten draaien, 5000 tot 6000 toeren, en nu doet hij het weer gewoon…
                      zelfs het motormanagement lampje brand niet meer…

                      nu snap ik dat dit waarschijnlijk een tijdelijk oplossing is dus zou ik graag nog van jullie weten wat ik eraan kan doen om dit in de toekomst te voorkomen.

                      thanx!

                      #17680426
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        Die klep met die buis, dat is de gasklep, de EGR zit ernaast..

                        Willem

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.