Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Uitvallen 'koude motor'
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2010 om 07:57 #17227788
Beste forumleden,
Ik zit al een tijdje met een probleem waar ik me vooral in deze tijd weer heel erg aan ga ergeren. Dat is namelijk het constant uitvallen van de motor wanneer deze nog koud is.
De motor start verder prima, maar ik moet +/- de eerst 5 a 10 minuten het stationair toerental zelf regelen d.m.v. het gaspendaal, anders valt de motor namelijk uit omdat deze niet zelfstandig op toeren blijft. (En dit is niet zo simpel als je ergens voor moet stoppen) ;)
Ik zit zelf te denken dat het misschien iets te maken heeft met de automatische choke, maar zou zo niet weten hoe ik hier achter zou kunnen komen.
-Manta B 2.0l S.
-Varajet carburateur met automatische choke.
– LPG en benzine (probleem is bij beide brandstoffen)Ik hoop dat iemand me tips kan geven aangaande dit probleem!
Bij voorbaat dank!
30 oktober 2010 om 08:23 #17750724Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?
Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.
30 oktober 2010 om 08:34 #17750725Ik denk de choke (dat zwarte potje) even nakijken
30 oktober 2010 om 08:42 #17750726Ja ligt eraan of hoe hijzelf start.
30 oktober 2010 om 09:20 #17750727Ik weet niet of de choke nog functioneerd en heb ook geen idee hoe ik hier achterkom. Verder heb ik ook begrepen dat je de automatische choke inschakeld door voor het starten eenmalig het gaspendeel tot aan de bodem moet instrappen, maar dit heeft ook geen effect op het probleem.:(
30 oktober 2010 om 16:45 #17750728Nou je start goed (geen gas geven TIJDENS het starten, alleen ervoor) dus als het goed is zou dan je choke opengaan. Dit is duidelijk merkbaar, de motor loopt dan veel meer toeren stationair. (Bij mij nu volgens mij 2000 toeren, heb sinds kort een toerenteller).
30 oktober 2010 om 19:23 #17750729Of de choke nog werkt, is te controleren door het luchtfilter te verwijderen.
Ga als zo te werk;
Als de motor nog koud is, eerst de luchtfilter verwijderen.
Kijken naar de chokeklep of die open staat,
dan het gaspendaal 1x helemaal indrukken, en dan kijken of de chokeklep dicht staat.
Dit geheel zonder te proberen om de motor te starten.
Kan zijn dat er ook op LPG gereden word, de choke buiten werking is gezet.Ik laat de choke gewoon in werking op LPG, maar verwijder alleen de chokeklepafdichting klep.
31 oktober 2010 om 00:14 #17750730miss dat hij ergens valse lucht pakt, wardoor hij uitvalt als hij koud is
31 oktober 2010 om 09:12 #17750731origineel gepost door Stender
Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.
Misschien een keer tijd voor een nieuwe accu?
31 oktober 2010 om 09:53 #17750732origineel gepost door manta_dennis
origineel gepost door Stender
Doet de choke het wel en hoe start je de motor als die koud is?Die van mij (ook 2.0s Varajet II) slaat met een koude motor alleen af als ik de radio aan heb maargoed dat vreet stroom.
Misschien een keer tijd voor een nieuwe accu?
Denk het idd ook ja.
31 oktober 2010 om 13:46 #17750733Bedankt voor alle reacties. De accu is een half jaar geleden vervangen door een nieuwe.
Ik ga vandaag eens proberen wat Manta2 me heeft uitgelegt, ben benieuwd!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.