Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Uitvallen alle tellers, accu en abs lichten op
- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 2 mei 2021om 12:08 door zicojethro.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2011 om 13:25 #17235533
Hoi allemaal,
Ik zit met een probleem in me Vectra C uit 2002, 1.8 16V.
Als ik de auto start, is er niets aan de hand. Alles werkt naar behoren. Tot na een minuutje of 5. Dan vallen in 1 keer alle tellers uit, de temperatuur-, toeren-, snelheids- en benzine tellers.
Tegelijk gaan ook de lampjes van de accu en de abs aan. De BC registreert vanaf dat moment ook niets meer.Als ik dan de auto uitdoe, en direct weer start, doet alles het weer normaal.
Tot na weer ongeveer 5 minuutjes, dan herhaalt dit alles zich.heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Bedankt,
Roopesh12 april 2011 om 13:31 #17854177ik heb ook zoiets meegemaakt, alleen startte de auto op den duur niet meer. De dynamo bleek toen aan zn eind te zitten….
12 april 2011 om 13:55 #17854178Hoi Forcemaple,
is het bij jou daarna wel opgelost?
Want afgelopen vrijdag is er alreeds een nieuwe dynamo ingezet, dus daar zou het niet meer aan kunnen liggen…12 april 2011 om 14:13 #17854179Ik heb bijna hetzelfde gehad vandaag….
eerst 1 dag vloog de auto stationair naar 1100 toeren, tweede dag, na 30 min rijden, en weer starten startte de auto niet meer…..alles licht op en flikkert begint zelfs te toeteren maar start niet.
Blijkt dus waarschijnlijk dat de dynamo kaduuk is.
Het lijkt op hetzelfde probleem maar dat weet ik niet 100% zeker!12 april 2011 om 14:18 #17854180[rquote=1912291&tid=146254&author=Roopesh]Hoi Forcemaple,
is het bij jou daarna wel opgelost?
Want afgelopen vrijdag is er alreeds een nieuwe dynamo ingezet, dus daar zou het niet meer aan kunnen liggen…[/rquote]Bij mij was het na het vervangen van de dynamo wel verholpen.
ik had dus dezelfde symptomen als jij, uitvallen van alle meters en allerlei vreemde indicaties, lampjes die aan en uit gingen…
Ik kon de link met een versleten dynamo niet direct leggen, maar de anwb’ er die mij toen hielp, zei dat de electronica die tegenwoordig in auto’s zit nogal gevoelig is, en dat je bij een slechte stroomhuishouding (bijvoorbeeld door een slechte of geen laadstroom) van die vreemde dingen als uitvallende metertjes ed kunt verwachten….Om de werking van je dynamo eenvoudig te checken kun je s’ avond in het donker met je lichten op een muurtje of zo schijnen met stationair draaiende motor..als je dan gas geeft zou je verlichting iets feller moeten gaan branden…of gewoon meten kan natuurlijk ook…..
12 april 2011 om 16:55 #1785418112 mei 2011 om 14:19 #17854176Hoi Allen,
ik heb de oplossingen die aangegeven waren, uitgeprint en meegenomen naar de garage.
De Vectra C heeft daar een hele week gestaan. Kerel van de garage heeft alle kabels nagekeken die te maken hebben met de ABS en dergelijke, maar heeft niets kunnen vinden.Heeft iemand nog andere suggesties?
Thanks!
Roopesh
12 mei 2011 om 15:17 #17854175Hoi ja misschien je CIM achter je stuur…. die gaan wel eens stuk en geven deze soort van dingen..
Massa wil ook wel eens een probleem zijn dus alle massa kabels controleren, van accu en er zijn meer plekken…
En misschien een troost, ik kreeg net een telefoontje mijn vectra 2.2 bj 2005 staat al bijna 4 weken bij de Opel Dealer, een vervelende storing, stuurtje met uitroepteken en tc lampje dat na starten regelmatig…maar niet altijd ging branden dan had ik ook geen stuurbekrachtiging, al die weken kabels na lopen en nu is de computer van de stuurbekrachtiging vervangen dit heeft als resultaat al paar dagen geen storing ik krijg de auto morgen middag weer terug, zo zie je maar zoeken kan lang duren, Opel Nederland geraadpleegd en Opel Duitsland.
Ook hebben ze de stekkers van ABS vervangen (dit is bij jou bouwjaar nog wel eens een probleem, maar uit voorzorg en ervaring is dit bij mijn bouwjaar nu ook vervangen..
Gelukkig had de garage een lange adem en waren ze gebrandmerkt om een oplossing te vinden.
Wij waren er onderhand al gek van geworden liepen er al maanden mee… en eerst steeds ene dagje garage en weer halen we leken wel test piloten van Opel
En door deze problemen die we hadden kregen we steeds gekkere problemen en lampjes van A.B.S en auto met bako erdoor dus motor management..
De een computer maakte de ander gek..Natuurlijk nu nog duimen dat het probleem echt weg is en..weg blijft.
succes…
Zijn de minder leuke kanten.. van Elektronica en zie het maar te vinden logische foutcodes zijn er niet altijd
12 mei 2011 om 17:43 #17854174had ik mijn vec b ook hetzelfde dat alles uitviel,een goede druk op de tellerbak en geen last meer van gehad,
misschien heb je er wat aan en het kost niks :D13 mei 2011 om 16:43 #17854182een heel domme vraag als je hem op contact zet brand dan je dynamo lampje ?????
zo niet is er geen gesloten kring en gaat de dynamo niet in laad werking .
dit was bij mijn vectra door een heel vriendlijke ANwb wegen wacht uitgevogeld auto stond thuis op dat moment ..de volgende dag met Wim v6 dat lampje en mijn dynamo vervangen deze was dus doorgebrand en dat lampje ook .
ik had precies de genoemde symtomen .
vraag anders even Wim V6 die zal je dit ook als mogenlijk heid verklaren .brand je lampje wel gaat het als de wagen loopt wel uit dan >>>
Bert
20 mei 2011 om 11:44 #17854183@aapje1963 wrote:
Hoi ja misschien je CIM achter je stuur…. die gaan wel eens stuk en geven deze soort van dingen..
Massa wil ook wel eens een probleem zijn dus alle massa kabels controleren, van accu en er zijn meer plekken…
En misschien een troost, ik kreeg net een telefoontje mijn vectra 2.2 bj 2005 staat al bijna 4 weken bij de Opel Dealer, een vervelende storing, stuurtje met uitroepteken en tc lampje dat na starten regelmatig…maar niet altijd ging branden dan had ik ook geen stuurbekrachtiging, al die weken kabels na lopen en nu is de computer van de stuurbekrachtiging vervangen dit heeft als resultaat al paar dagen geen storing ik krijg de auto morgen middag weer terug, zo zie je maar zoeken kan lang duren, Opel Nederland geraadpleegd en Opel Duitsland.
Ook hebben ze de stekkers van ABS vervangen (dit is bij jou bouwjaar nog wel eens een probleem, maar uit voorzorg en ervaring is dit bij mijn bouwjaar nu ook vervangen..
Gelukkig had de garage een lange adem en waren ze gebrandmerkt om een oplossing te vinden.
Wij waren er onderhand al gek van geworden liepen er al maanden mee… en eerst steeds ene dagje garage en weer halen we leken wel test piloten van Opel
En door deze problemen die we hadden kregen we steeds gekkere problemen en lampjes van A.B.S en auto met bako erdoor dus motor management..
De een computer maakte de ander gek..Natuurlijk nu nog duimen dat het probleem echt weg is en..weg blijft.
succes…
Zijn de minder leuke kanten.. van Elektronica en zie het maar te vinden logische foutcodes zijn er niet altijd
Hoi Aapje1963,
dat zijn inderdaad de minder leuke kanten van het rijden.
Ik zal je tips in ieder geval even doorspelen naar de garage, misschien dat ze daar idd iets kunnen vinden.
Hoe is het met jou Vectra? Rijdt die nu vlekkeloos?20 mei 2011 om 11:55 #17854184@Famempeters wrote:
een heel domme vraag als je hem op contact zet brand dan je dynamo lampje ?????
zo niet is er geen gesloten kring en gaat de dynamo niet in laad werking .
dit was bij mijn vectra door een heel vriendlijke ANwb wegen wacht uitgevogeld auto stond thuis op dat moment ..de volgende dag met Wim v6 dat lampje en mijn dynamo vervangen deze was dus doorgebrand en dat lampje ook .
ik had precies de genoemde symtomen .
vraag anders even Wim V6 die zal je dit ook als mogenlijk heid verklaren .brand je lampje wel gaat het als de wagen loopt wel uit dan >>>
Bert
Hoi Famempeters,
dit was eigenlijk ook het eerste idee van de garage.
We hebben dus ook als eerste ‘oplossing’ de dynamo vervangen. Als ik de auto op contact zet, brandt het dynamo lampje wel. ( voor de zekerheid, dat is toch dat oranje lampje wat brandt aan de rechterkant van je dashboard? )Zodra ik hem gestart heb, gaat dat lampje ook weer netjes uit. De garage had de dynamo opgemeten, en dat was naar behoren zeiden ze, als ik me niet vergis zou die waarde ergens rond de 12 moeten zijn..
Ik zal wel voor de zekerheid vragen of ze de dynamo nogmaals doormeten
20 mei 2011 om 12:23 #17854185Hoi Roopesh
Ja tot zover rijd mijn auto weer prima, ik zegt tot zo ver, omdat het wel meer een a twee weken weggeweest is..
Maar heb goede hoop, want op het laatst vooral die ruim drie weken bij de dealer… deed hij het dagelijks, en zij hebben hem nog een paar dagen getest voor ze hem terug gaven.
Succes met je zoek tocht ik duim voor je dat je het snel vindt en niet duur is.
Misschien is het wel iets simpels als stekkers..
Groetjes
Arnold27 mei 2011 om 13:59 #17854186Sjo, weer een update.
De vectra heeft weer een week bij de garage gestaan.Ze zijn er nu achter gekomen dat het aan de boordcomputer ligt. Deze zendt verkeerde signalen uit, daarom vallen dus de tellers uit en gaan al die lampjes branden.
Heeft iemand een idee wat ik kwijt ben aan een nieuwe boordcomputer?
Is het een duur grapje?Bedankt weer!
Gr, Roopesh
30 mei 2011 om 13:44 #17854187Ik heb het trouwens verkeerd gezegd.
Wat er stuk is, is de computermotor. Dus de motor die de computer aandrijft…31 mei 2011 om 17:18 #17854188Hoi,
weet iemand wat voor computermotor ik moet hebben?
Ik heb een opel vectra c uit 2002, 1.8 16VBedankt!
17 juni 2011 om 06:03 #17854189De laatste update over mijn probleem.
Ben uiteindelijk toch naar de VOD geweest, ze hebben alles uitgelezen en gecheckt..
Het bleek dus aan de CIM te liggen..Voor een bedrag van 800 euro is de CIM vervangen, en tot nu toe doet alles het weer naar behoren:-)
Laten we hopen dat dit zo blijft…Iedereen in ieder geval bedankt voor de input.
Groetjes,
Roopesh2 mei 2021 om 12:08 #18418806Hoi,heb een Opel combo c 1.6 8v van het jaar 2004 benzine. Nu heb ik ook het probleem dat al mijn tellers uitvallen en accu lampje blijft branden. Alsook het motorlampje brandt. Nu heb ik een nieuwe alternator gestoken nieuwe lambdasonde en temperatuur sensor gestoken. Het probleem blijft voorkomen. Iemand soms een idee wat het zou kunnen zijn aub? Ik ben ten einde raad. Mvg
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.