Uitval probleem opel astra F C16NZ

Forumindex Forums Modellen Astra Uitval probleem opel astra F C16NZ

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    astragls
    Deelnemer

Hallo, ik heb al een maandje of 2 een astra C16NZ, maar hij heeft soms het probleem dat hij spontaan uitvalt, en pas na een kwartier daarna weer wil starten. Snap daar nog steeds het probleem niet van.

misschien dat iemand hier er meer over kan vertellen?

groet Sebastiaan

KadAstra-EF
      Deelnemer

Ontstekingsmodule kapot. Die zit onder de verdeelkap en is maanvorming met 4 platte pinnen eraan.

Rik ;)

astragls
        Deelnemer

@KadAstra-EF wrote:

Ontstekingsmodule kapot. Die zit onder de verdeelkap en is maanvorming met 4 platte pinnen eraan.

Rik ;)

Hee rik, hoe kan ik er zeker van zijn dat het de ontstekingsmodule is die kapot is?
          want de auto rijdt voor de rest wel goed, op soms wat schokken na dan.

en hoeveel kost zoiets?

nog een probleem is dat mijn temperatuurmeter niet boven het blauwe komt, behalve als ik in een file sta langer dan een half uur.. of kan dat komen door een half openstaande thermostaat die stuk is?

KadAstra-EF
          Deelnemer

Als je auto zonder enige aanleiding plotseling stopt en je krijgt hem niet meer aan de praat dan is het heel goed mogelijk dat het de ontstekingsmodule is. Ik praat namelijk uit ervaring :(
            Het kan een kwartier duren zoals bij jou maar ook uren en daar sta je dan midden in de nacht langs de A6 bij lelystad………

Als de auto schokt tijdens het rijden dan zou ik de volgende onderdelen eens nakijken:
            Bougies, bougiekabels, rotor + verdeelkap (is het meest waarschijnlijk) en de bobine. Als 1 van deze schakels slecht is dan loopt je motor beroerd…en dan zeker bij vochtig weer.

Groet, Rik ;)

KadAstra-EF
            Deelnemer

@astragls wrote:

@KadAstra-EF wrote:

Rik ;)

Hee rik, hoe kan ik er zeker van zijn dat het de ontstekingsmodule is die kapot is?
              want de auto rijdt voor de rest wel goed, op soms wat schokken na dan.

en hoeveel kost zoiets?

nog een probleem is dat mijn temperatuurmeter niet boven het blauwe komt, behalve als ik in een file sta langer dan een half uur.. of kan dat komen door een half openstaande thermostaat die stuk is?

Thermostaat kan open staan maar ook je temperatuursensor kan aan vervanging toe zijn.
              Zit bovenop het inlaatspruitstuk aan de kant van de dynamo.

Rik ;) ;)

wim-v6
              Deelnemer

ziet er anders uit, maar het is dit onderdeel dat waarschijnlijk faalt.

Willem

jojonopel
                Deelnemer

Heb het ook gehad met een Kadett E, niet meer
                  aan de praat te krijgen !
                  Deze heb je nodig, tariefprijs op hbase staat 51,75 euro ex btw.

astragls
                  Deelnemer

Naja ik rijdt er wekelijks rond de 300km mee, en sta dus ongeveer 1x per week met pech aan de kant, dat hij tijdens het rijden uitvalt, en niet meer aanslaat. dan ga ik vervolgens een shagje roken… en wat rondkijken en na een kwartier start die weer in 1x. dus lijkt mij sterk dat het door de ontstekingsmodule komt, want of die is stuk of hij is goed. kan er niet tussen inzitten lijkt mij.

KadAstra-EF
                    Deelnemer

@astragls wrote:

Naja ik rijdt er wekelijks rond de 300km mee, en sta dus ongeveer 1x per week met pech aan de kant, dat hij tijdens het rijden uitvalt, en niet meer aanslaat. dan ga ik vervolgens een shagje roken… en wat rondkijken en na een kwartier start die weer in 1x. dus lijkt mij sterk dat het door de ontstekingsmodule komt, want of die is stuk of hij is goed. kan er niet tussen inzitten lijkt mij.

Nou, neem maar van mij aan dat dit onderdeel het WEL is !!!!!
                      Nogmaals, je verhaal komt mij zoooo bekend voor, heb het zelf meegemaakt.
                      Dit onderdeel kan INDERDAAD ONCONTROLEERBAAR HAPEREN.

Rik ;)

astragls
                      Deelnemer

Hey kadastra, harstikke bedankt voor de tip,

heb op de sloop een complete onsteking gescoort voor 30euro, helemaal compleet.

module overgezet, en auto rijdt weer perfect en valt niet meer uit. :thumb

Anoniem

:thumbup

KadAstra-EF
                          Deelnemer

Ik was hierin toch wel heel zeker van mn zaak king: king: king: king: king: king: king: king:

Rik ;)

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.