Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › uitstoot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2009 om 18:13 #17212159
heb een vraag mijn kadett gsi komt niet meer door de keuring door te hoge co2 uitstoot,die is 5 x te hoog. heb ondertussen alles al veranderd vernieuwd en na laten kijken bij opelgarage maar niemand weet iets en hij loopt nog niet,het is net een traktor als iemand wat weet hoor ik het graag gr eric
15 september 2009 om 18:18 #17523325Net een trekker?
Loopt ie wel op alle cilinders?
Bij de dealer weten ze niets? wat zeggen ze dan?15 september 2009 om 18:21 #17523326ja liep op alle cilinders. ze zeiden je bougiekabels rotor en vedeelkap vervange en hij rijd weer als een zonnetje maar dat zonnetje is er nog niet gr
15 september 2009 om 18:21 #17523327vol gas rijd hij trouwens wel super gr
15 september 2009 om 19:35 #17523328al laten uitlezen?
meestel zijn zulke dingen te wijten aan, temperatuursensor of luchtmassameter
15 september 2009 om 19:42 #17523329brandstofdruk te hoog misschien nog een optie.
Maar idd eerst de temp sencor vervangen.
16 september 2009 om 18:21 #17523330is uitgelezen en daar konden ze aan zien en temp sensor is vervangen
nieuwe luchtmassameter erop labdasonde vervangen. alles is vervangen aan dat ding maar hoe kan ik de brandstofdruk regelen gewoon op de pomp ofzo? gr16 september 2009 om 18:43 #17523331Is het nu nog niet goed dan na het vervangen van de temperatuur sencor ?
De brandstofdruk kun je controleren op het ventiel dat aan de brandstofrail zit.
17 september 2009 om 07:54 #17523332katalysator eronder zetten?? Of als er 1 onder zit die vervangen voor een goede!
19 september 2009 om 13:17 #17523333Misschien een lekkage aan de uitlaat?? Ik had ook een te hoge waarde met de apk , alles was in orde van de lambdasone enzo, maar die te hoge waarde kwam doordat en een klein gaatje in de uitlaat zat. Deze heb ik dicht gemaakt en de waarde was perfect.
21 september 2009 om 20:19 #17523334ook leuke ideeen maar er zit een nieuwe pijp onder van voor tot achter dus dat word hem helaas ook niet dus als iemand nog wat weet hoor ik het maar al te graag want weet het zelf echt niet meer wat ik nog kan doen gr eric
21 september 2009 om 20:26 #17523335zo ben er nu onder mijn eigen naam dus voor ideeen hoor ik graag van jullie gr eric
21 september 2009 om 21:38 #17523336Is het blok nog standaard verders? 2.5 / 2.8 ? Bouwjaar motorblok? Dat is wel handig om te weten.
22 september 2009 om 20:57 #17523337hey eric,
wat voor nieuwe pijp zit er onder dan?? Zit er dan ook een NIEUWE katalysator onder? Een sportkat??28 september 2009 om 08:37 #17523338nee geen sportcat wel een andere maar hij liep altijd goed zonder cat dus hebbe cat er nog onder uit gehaald maar maakt geen verschil gr
28 september 2009 om 08:48 #17523339Kat maakt niet uit voor motor, zit toch achter de lambda, alleen als ie verstopt is, dan wel, of ergens anders in de uitlaatpijp. Maar heb je nou DIS of met rotor nog?
5 oktober 2009 om 15:35 #17523340ontsteking bedoel je? een rotor en die is vervangen gr
8 oktober 2009 om 00:44 #175233418 oktober 2009 om 06:26 #17523342heb je de vacuumslangen al gecontroleerd op lekkage
of de carterontluchting slang los bij het testen8 oktober 2009 om 19:39 #17523343nieuwe slangen zitten erop en hij is bij een monteur geweest en die heeft alles nagekeken en die wist het ook niet meer echt een ramp zoals het nu is en gaat gr
28 november 2011 om 13:43 #17523344ik zie dat het een oud topic is,, weet je wat het was?
bleef hij toevallig hoog stationair draaien?
gr28 november 2011 om 21:46 #17523345Laatste keer dat ik dit had was de ECU gewoon kapot…. Liep gewoon verschrikkelijk rijk. Eerste gedachte was ook temp sensor, maar na laaaaaaang zoeken nieuwe ECU erop en lopen als een zonnetje.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.