Uitstekend functionerende Opel Tigra met foutcodes

Forumindex Forums Modellen Tigra Uitstekend functionerende Opel Tigra met foutcodes

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    imported_Danny1985

Hallo allemaal! Na heel wat bezoekjes heb ik mij vandaag toch maar eens geregistreerd op dit forum. Dit omdat ik een vraag over mijn auto heb. Het gaat over een Opel Tigra 1.6 16v uit 1997. Ik heb zojuist de boordcomputer uitgelezen (paperclipmethode), omdat steeds maar weer het lampje motormanagement ging branden, zonder duidelijk aanwijsbare reden. De wagen rijdt verder prima (helemaal als je bedenkt dat ie toch al 16 jaar oud is en 175.000km heeft gelopen), start normaal en gehoorzaamt volledig aan zijn bestuurder. Moet er wel bij melden dat mijn uitlaat aan vervanging toe is.

Het gaat om de volgende fouten:
      1405 – Poti Egr Ventil Signal unplausibel: tsja Tigra schijnt bekend te staan om zijn EGR klep, maar ik merk daar eigenlijk niets van (beter gezegd; geen verschil sinds ik de auto 9 maand terug heb gekocht)
      1602 – Klopfregelmodul defekt: Naar wat ik ervan weet mogelijk iets met pingelen…of een sensor die defect is?? Mijn brandstofverbruik kan vrij hoog liggen, maar lijkt overeen te komen met de fabriekswaarden. Kan ook zonder moeite hoge snelheden halen.
      0320 – Spannung an der Kraftstoffpumpe: En daar weet ik zelf niets over, of er al dan niet spanning op mijn brandstofpomp zou moeten staan. Iets met een relais misschien?

Mijn vraag is nu uiteraard of dit problemen zijn die absoluut verholpen dienen te worden. De auto geeft al foutmeldingen zo lang ik deze heb. Eerst was dit vanaf wanneer ik gedurende 10-15 min tenminste 130 km/h reed, nu al na een paar minuten normaal rijden. Of dit dezelfde fouten zijn, weet ik eigenlijk niet eens meer. Wat ik wel weet is dat de auto het afgelopen half jaar 10000km Oostenrijkse bergen en bijna 10000km Belgische wegen zonder problemen heeft doorstaan.

Wie o wie heeft een goede raad voor mij?

wim-v6
      Deelnemer

Foutcodes laten wissen, en kijken welke er terug komen..

Willem

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.