uitschakelen eerste versnellings herkenning C20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) uitschakelen eerste versnellings herkenning C20LET

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    anoniem

nu las ik op internet dat er speciale chips in de computer van motormanagement kunnen worden gezet die er voor zorgen dat de turbodruk bij de eerste versnelling het zelfde is als de andere, maar kun je niet gewoon het draadje naar de bak los gooien?

Corsa_GSi
      Deelnemer

Er zit een sensor in de bak die een signaal terug naar de ecu geeft als de bak in de 1 staat.
        Ik had toendertijd gewoon zo’n sensor in de bak en 1 los liggen waar de kabel op aangesloten was.

anoniem

ben dan toch wel benieuwd wat er in de sensor zit, ik dacht zelf aan een schakelaar maar kan net zo goed optisch of met magnetisme werken

corsaracer
          Deelnemer

in je versnellingsbak aan de bovenkant als ik me niet vergis…

Ben_M
            Deelnemer

Volgens het elektrisch schema is het gewoon een simpele schakelaar. Weet zo even niet of het maak of verbreek is. Dus wil zeggen oftewel draad los oftewel draad aan de massa zorgt voor uitschakelen 1e versnellings herkenning. Ben er helaas zelf ook nog niet achter :hmmz

corsaracer
              Deelnemer

is idd een simpele schakelaar zoiets als je achteruitrij schakelaar.

anoniem

ik zou de stekker eens los kunnen gooien maar weet dan niet of de achteruitrijlamp dan nog werkt, ik meen ook wel eens te hebben gezien dat de draden allemaal op een verschillende plek op de bak gaan

corsaracer
                  Deelnemer

das snel te testen. stekker los auto op contact en in zijn achteruit zetten gaan de lampen niet aan heb je de verkeerde :jerry :jerry

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.