Uitlijnen onmogelijk

Forumindex Forums Modellen Meriva, Agila Uitlijnen onmogelijk

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    andy8908
    Deelnemer

Beste leden,

Doordat mijn meriva B verlaagd is doormiddel van Eibach veren slijten de voorbanden met name aan de binnenkant erg snel omdat ze scheef staan. Ook voel ik het aan mijn stuur trekken op het moment dat ik over een wegmarkering/belijning rij. Ik wou dit laten uitlijnen door de dealer maar volgens hen is dat niet mogelijk en gaven me als advies om een schroefset aan te schaffen. Dit lijkt me een erg prijzige optie en om mijn oude veren er weer onder te doen vind ik weer zonde. Weet iemand misschien een andere oplossing?

bart-gsi
      Deelnemer

2nd opinion bij een bandenboer die kan uitlijnen??

Fearless
        Deelnemer

Ze moeten de bovenste boutgaten uitsleufen van de veerpoten, daarna goed uitlijnen.

of magic camber bouten monteren.

en een andere uitlijner zoeken die dit soort dingen wel weet. :jerry

kiyamizio

Camber gaat hij niet van scheef trekken wel klopt de sporing niet meer na verlagen. Wat trekken en banden slijtage kan geven. Camber lekker laten voor wat het Is en gewoon de sporing laten afstellen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Fearless
            Deelnemer

zeker wel!
              Heb al tig auto’s uitgelijnd waarbij ik dit moest toepassen.
              De sporing valt bij sommige auto’s niet goed af te stellen, pas nadat je de camber normaal kan afstellen is dit wel te doen.
              Camber moet eerst goed staan voordat je aan de spoorstangen mag gaan draaien.

Als alleen de sporing goed gesteld moest worden had zijn dealer dat ook wel gekund ;)
              Maar als je al iemand aan gaat raden om dan maar een schroefset te kopen heb je niet veel verstand van uitlijnen is het niet?

De meeste uitlijnjongens kijken alleen naar sporing, en of dat het pijltje op het scherm wel in het midden staat, maar alleen daarmee ben je er nog niet.

Vannos
              Deelnemer

Haha inderdaad Fearless Camber is belangrijk, Er is wel een marge tussen het verschil van links en rechts.

Ook weer hetzelfde bij een auto die achter ook afgesteld kan worden Eerst achter afstellen indien nodig en mogelijk. ook weer eerst camber dan sporing.
                dan voor precies het zelfde. Standaard gezien is bij veel auto,s het niet mogelijk om camber af te stellen.

Maar om even te reageren op de topic starter. Als er alleen veren zijn vervangen kan de camber niet veel veranderd zijn tenzij er een sleuf gat in de veerpoot zit of de bovenste bout van de veerpoot in diameter kleiner is waardoor deze ook veranderd.

wim-v6
                Deelnemer

Mijn voorwielen staan anders akelig schuin, met enkel verlaging. (Corsa-B)

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.