Forumindex › Forums › Overige › 4×4 › Uitlijnbaamaken achteras Calibra
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 april 2012 om 15:46 #17248112
Heeft dit zonder verlaging zin om te doen of gaat het pas nut hebben als je de auto 30mm rondom gaat verlagen? Kan een verlaging met die hoeveelheid vervolgens volstaan met alleen kortere veren over gele KONI schokbrekers of kunnen die laatste het beste ook ingekort worden?
4 mei 2012 om 17:50 #18012682Niemand die hier iets over kan zeggen :(
4 mei 2012 om 20:18 #18012683wat bedoel je eigenlijk?
Als je bedoeld of het zin heeft om je wagen te laten uitlijnen, is het antwoord Ja zoiezo is het verstandig om dit af en toe te laten controleren.
Alleen moet je dit doen na het verlagen als je dat nog van plan bent.
3 cm verlagen kan nog met originele schokbrekers.
Bij de meeste autos kan dit tot ca 4 cm met de originele lengte van de schokbrekers.
De spiraalveer mag niet los komen te liggen tussen de houders als de auto geheel opgekrikt wordt.5 mei 2012 om 12:14 #18012684Wat ik bedoel is dat de achteras van een Calibra in standaard vorm niet uit te lijnen is, de vraag was stel ik laat alles op standaard hoogte met standaard ietsjes scheef staande wielen zou het dan een goede toevoeging zijn of is het voldoende om alles zo te laten?
Dus een Calibra met AWD/4×4 kan 3cm verlaagd worden zonder iets aan de schokbrekers te doen dat is erg mooi :wub
Welke firma heeft kwalitatief goede veren in hun aanbod die op deze auto 3cm 100% garanderen want ik heb eens veren onder een Ford Street Ka zien gaan die ook na inzakken niet de beloofde hoeveelheid verlaging waar maakten :hmmz
5 mei 2012 om 12:43 #18012685Eibach
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
5 mei 2012 om 16:14 #18012686Er zijn excentrische rubbers verkrijgbaar om het camber te verstellen
7 mei 2012 om 19:14 #18012687verlagen= uilijnen.
die excetrische bussen moet je wel hebben, anders valt er niks uit te lijnen.
door aan die bussen te draaien, gaan je wielen rechter staan.
doe je dit niet, dan gaat het achterbanden en verdeelbakken kosten.
je achterbanden slijten schuin af, omdat het wiel er scheef onder staat.
je verdeelbak gaat eraan, omdat die te warm wordt door het verschil in rol omtrek van de banden voor en achter.
je laat hem uitlijnen als je verlaagd hebt, en een tijdje later nog een keer(door het inzakken van de veer)
ik heb zelf op mijn kadett weitec veren en schokkers, en die zakken nog na na een tijdje.
daarom na een tijdje nog eens uitlijnen, de mijne was na een maandje of wat verder gezakt, en de uitlijning week af van de vorige.
rijd er nu alweer een jaar of wat mee, en nergens last van.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.