Uitlezen X16XE dmv knippercode's geeft alleen code 12?

Forumindex Forums Modellen Corsa Uitlezen X16XE dmv knippercode's geeft alleen code 12?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Jeroen_t

Beste mensen,

Ik heb onlangs een GSi (X16XE) aangeschaft waar het MM lampje continue van blijft branden. Ik had al gezien dat de bekabeling niet zo best meer was naar de nokkenassensor (die onder de distrikap zit). Deze kabel + sensor vervangen, echter het probleem blijft.

Motor slaat vlotjes aan, maar loopt onwijs beroerd als ie koud is. De eerste 5 minuten moet je echt gas bijhouden om hem niet af te laten slaan. Zodra die warm is loopt ie stationair goed, alleen mis ik een bak vermogen.

Max toerental ligt na het vervangen van de nokkenassensor nog op 4500.
      Het uitlezen door middel van knippercode’s geeft ook niets.. CODE 12.

Werkelijk vreemd en dat terwijl MM lampje tijdens het rijden continue blijft branden, iemand een idee toevallig?

Powercorsa

Even door de dealer de waarders uit laten lezen, er zal toch iets mis moeten zijn.

Mijn advies niet mee rijden totdat je de oplossing gevonden hebt, het is echt niet goed dat je nog maar 4500 toeren kunt maken. Staat de distributie riem wel op tijd?

Jeroen_t

Hmm, misschien toch even handig om te laten doen. Ik had zo gehoopt dat het probleem verholpen zou zijn met het vervangen van die nokkenassensor. Ik kan zo op het oog niet zien of de riem op ‘tijd’ staat.. ik ga er van uit dat keihard ingrijpen bij 4500 toeren toch een noodloop betekend, die weer wordt veroorzaakt door een storing welke ik zelf niet kan uitlezen :P

Wat ik dus niet snap is dat het MM lampje blijft branden ZONDER dat er foutmeldingen te zien zijn.

Powercorsa

Daarom even naar de dealer toe, die kan de actuele waardes van de sensoren uitlezen.
            Hiermee kan het probleem worden aangewezen.

Hard ingrijpen op dat toerental is nooit goed, of het een noodloop is weet ik niet maar als het door een distri die niet op tijd staat dan is dat erg schadelijk.

wim-v6
            Deelnemer

Krukassensor, of nokkenassensor kapot, deze kunnen kapot zijn zonder storing te geven, en dit zijn de enige sensoren die de motor afregelen als deze defect zijn.

Willem

Jeroen_t

Wim , weet jij toevallig ook waar de toerenteller (en in mijn geval een mechanische km-teller) zijn signaal vandaan haalt? Ik meende hier ergens te lezen dat als je krukassesnsor kapot is je ook geen toerentellersignaal krijgt.

TRPower

mech km teller komt gewoon via een kabel uit de bak, een electronische haalt het bij de abs vandaan
                  als je krukassensor kapot is,doet je km teller het wel…

denk idd ook je krukassensor, aangezien je de nokkenas sensor al vervangen hebt

Marc

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.