Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Uitlezen Vectra B
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 maart 2010 om 18:06 #17218687
Ik heb een vraag over het uitlezen van de Vectra B: Welke pinnen moet je met elkaar verbinden om cruisecontrol uit te kunnen lezen? Ik neem aan de uitleesdraad en massadraad of gaat deze paperclipmethode alleen op voor Tech 1?
Kan iemand me de functies achter de pinbezetting van de Tech 2 uitleesstekker geven, evenals die van de Tech 1 stekker zodat ik weet of en waar de uitleesdraad in een Tech 1 stekker geschoven kan worden?15 maart 2010 om 18:50 #17630419ik weet niet of je de cruise control kan uitlezen met de knipper methode.
maar voor 25 euro heb je een Op-com setje die kan het zeker :)
En dan kun je alles uitlezen.15 maart 2010 om 19:25 #17630420Dus als ik een extra, niet origineel geplaatste uitleesdraad op een Tech 1 uitleesstekker aansluit dan moet het met Op-com goed komen? Zou leuk zijn :)
15 maart 2010 om 19:35 #17630421Niet alle vectra-b’s kunnen nog met de paperclip methode worden uitgelezen.
Bij de Z-motoren gaat dat geintje niet meer op.
Overigens geldt volgens mij ook alleen voor motor storingen en niet die van chassis, body, etc.OPcom is gewoon een USB-OBD stekker waarmee je vectra-b’s kunt uitlezen.
Op ebay bieden chinezen die nogal veel aan.Ook zijn er verloopkabels van Tech2 naar Tech1 voor 10 euro te krijgen.
Dus dan kan je voor 35 euro zo’n beetje elke opel uitlezen van 1992 tot 2010.
En mocht het nodig zijn eenvoudige dingen softwarematig in of uit schakelen.15 maart 2010 om 20:34 #17630422origineel gepost door InjectTheVenom
Dus als ik een extra, niet origineel geplaatste uitleesdraad op een Tech 1 uitleesstekker aansluit dan moet het met Op-com goed komen? Zou leuk zijn :)TECH-II alle vectra’s B hebben Tech-II
Willem
15 maart 2010 om 21:16 #17630423Weet ik, maar mijn bedoeling is de Tech 2 uitleesstekker met een Tech 1 stekker te vergelijken kwa functies van de pinbezettingen :) Wil straks ook de cruisecontrol uit kunnen lezen maar als op-com er niet aan wil met een extra draad op mijn Tech 1 stekker…
15 maart 2010 om 21:17 #17630424owkeej..
Ik weet niet of er opels zijn die met Tech-1 en Cruise Control geleverd zijn.
willem
21 maart 2010 om 12:00 #17630425Anders nog iemand?
12 mei 2010 om 09:41 #17630426waar kanje zo een opcom setje kopen dan
heb geen idee . zag ze wel op ebay staan maar kan er niet kopen omdat ik geen credti card heb12 mei 2010 om 10:00 #17630427gewoon een paypal aanmaken , dan kanje via jeje eigen rekening betalen die je aan je paypal koppelt. Zo heb ik m ook besteld.
12 mei 2010 om 12:23 #17630428origineel gepost door InjectTheVenom
Anders nog iemand?Wat bedoel je daarmee? Veel meer expertise dan nu al gesproken heeft krijg je toch niet 123, volgens mij ;).
1 mei 2011 om 16:18 #17630430@InjectTheVenom wrote:
Ik heb een vraag over het uitlezen van de Vectra B: Welke pinnen moet je met elkaar verbinden om cruisecontrol uit te kunnen lezen? Ik neem aan de uitleesdraad en massadraad of gaat deze paperclipmethode alleen op voor Tech 1?
Kan iemand me de functies achter de pinbezetting van de Tech 2 uitleesstekker geven, evenals die van de Tech 1 stekker zodat ik weet of en waar de uitleesdraad in een Tech 1 stekker geschoven kan worden?Dag medeforummers,
Ik brei even verder in een oud topic.
WAAR kun je die uitlees stekker vinden ?
De zoekfunctie alhier levert niets op.
het gaat om een Vectra B x1.8xe motor.
Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen.Groet, Rik
1 mei 2011 om 17:17 #17630431@KadAstra-EF wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Ik heb een vraag over het uitlezen van de Vectra B: Welke pinnen moet je met elkaar verbinden om cruisecontrol uit te kunnen lezen? Ik neem aan de uitleesdraad en massadraad of gaat deze paperclipmethode alleen op voor Tech 1?
Kan iemand me de functies achter de pinbezetting van de Tech 2 uitleesstekker geven, evenals die van de Tech 1 stekker zodat ik weet of en waar de uitleesdraad in een Tech 1 stekker geschoven kan worden?Dag medeforummers,
Ik brei even verder in een oud topic.
WAAR kun je die uitlees stekker vinden ?
De zoekfunctie alhier levert niets op.
het gaat om een Vectra B x1.8xe motor.
Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen.Groet, Rik
Handrem omhoog.
Afdek kapje onder de hand rem weg halen.1 mei 2011 om 19:53 #17630429@arjontje wrote:
@KadAstra-EF wrote:
@InjectTheVenom wrote:
Ik heb een vraag over het uitlezen van de Vectra B: Welke pinnen moet je met elkaar verbinden om cruisecontrol uit te kunnen lezen? Ik neem aan de uitleesdraad en massadraad of gaat deze paperclipmethode alleen op voor Tech 1?
Kan iemand me de functies achter de pinbezetting van de Tech 2 uitleesstekker geven, evenals die van de Tech 1 stekker zodat ik weet of en waar de uitleesdraad in een Tech 1 stekker geschoven kan worden?Dag medeforummers,
Ik brei even verder in een oud topic.
WAAR kun je die uitlees stekker vinden ?
De zoekfunctie alhier levert niets op.
het gaat om een Vectra B x1.8xe motor.
Ik hoop dat jullie mij verder willen helpen.Groet, Rik
Handrem omhoog.
Afdek kapje onder de hand rem weg halen.Je-zus, wat een rare plek man voor een uitleesstekker.
Maar goed, erg bedankt voor je tip.
Zal zeer binnenkort even kijken aldaar !!!Groet, Rik
1 mei 2011 om 19:58 #17630432ik weet uit ervaring dat je met op-com bij CC alleen de waardes uit kan lezen en niks kan verander
2 mei 2011 om 07:12 #17630433@kadastra
Niks raars aan hoor
volgens mij is het zelfs zo dat het bij OBDII auto’s een beetje standaard geworden is om ze in de buurt van de versnellingspook te zetten
ook bij ander merken.dus ja . . . wat is raar.
@ Dondevo
Cruise Control voor E-gas motoren moet wel geprogrammeerd worden
en dat kan ook met Opcom ;)
dwz. Hendel en pedaal schakelaars er in en activeren in de ECU.Voor gaskabel Cruise Controls valt er ook weinig aan te programmeren ;)
2 mei 2011 om 10:26 #17630434@sw_reijnders wrote:
@kadastra
Niks raars aan hoor
volgens mij is het zelfs zo dat het bij OBDII auto’s een beetje standaard geworden is om ze in de buurt van de versnellingspook te zetten
ook bij ander merken.dus ja . . . wat is raar.
@ Dondevo
Cruise Control voor E-gas motoren moet wel geprogrammeerd worden
en dat kan ook met Opcom ;)
dwz. Hendel en pedaal schakelaars er in en activeren in de ECU.Voor gaskabel Cruise Controls valt er ook weinig aan te programmeren ;)
ja sorry E.gas is er ook nog :)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.