Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › uitlezen mm, airbag en abs, bij probleem met ABS ** OPGELOS
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 september 2009 om 12:34 #17492564
Bedankt voor je reactie..
ik woon in almere…Kan je die niet opsturen?
Maak ik naar jou over… :thumbup
7 september 2009 om 03:55 #17492565@navreen76 : U2U
9 september 2009 om 20:40 #17492566Relais besteld en vandaag Electronica box los geschroefd.
Wachten op relais en dan solderen maar…11 september 2009 om 05:45 #17492567u2u gestuurt. maar je bent al bezig zie ik :)
13 september 2009 om 09:28 #17492568indien deze reparatie ook goed gaat. dan zal ik op de sloop nog ene halen en een howto maken….
13 september 2009 om 09:57 #17492569origineel gepost door navreen76
indien deze reparatie ook goed gaat. dan zal ik op de sloop nog ene halen en een howto maken….stuur mijn even je mail adres op ik heb een how2 gemaakt maar weet niet hoe ik die er op zet. dan stuur ik jou die even door
14 september 2009 om 15:01 #17492570Geen HOW2 verder nodig gehad…
HIJ WERKT WEER ZOALS HET HOORT :thumbup
Helemaal TOP allemaal…
Ben super blij met het resultaat…Scheelt weer zo’n 1000 euro
14 september 2009 om 16:45 #17492571super he dat het weer werkt.:thumbup:thumbup:D:D
15 september 2009 om 19:28 #17492572Ja echt een super oplossing…
Lampje is niet meer aangegaan tijdens rijden…Ben een blij mens… :D
15 september 2009 om 20:34 #17492573fijn om te horen hoe je een ideetje het forum in gooit tot zo veel positieve reacties werkt. en natuurlijk een hoop geld bespaard…
15 september 2009 om 20:45 #17492574wij vinden het ook fijn dat mensen zulke ideetjes op het forum gooien :jerry
25 oktober 2009 om 10:20 #17492575:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear
ik een relais besteld hier bij de locale electro boer.
heeft dat kreng 5 pinnetjes ipv 4
g*dverdeg*dverdeg*dver
sorry, daarvoor maar zit ik hier op zondag met een abs module uit elkaar gesloopt :swear
weet iemand of een auto ook rijdt zonder abs computer?
25 oktober 2009 om 10:46 #17492576origineel gepost door sw_reijnders
:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swearik een relais besteld hier bij de locale electro boer.
g*dverdeg*dverdeg*dver
sorry, daarvoor maar zit ik hier op zondag met een abs module uit elkaar gesloopt :swear
Verder terug in dit topic heeft iemand het 5e
pootje eraf geknipt en schijnt goed te werken.
weet echter niet of dat over hetzelfde relais gaat.groet Henk
25 oktober 2009 om 12:50 #17492577origineel gepost door Henk042
origineel gepost door sw_reijnders
:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swear:swearik een relais besteld hier bij de locale electro boer.
g*dverdeg*dverdeg*dver
Verder terug in dit topic heeft iemand het 5e
pootje eraf geknipt en schijnt goed te werken.
weet echter niet of dat over hetzelfde relais gaat.groet Henk
je hebt gelijk :)
gaan we maar eens kijken of we het werkend krijgen.
zat die print er bij jullie ook zo strak in geplakt :wtf
25 oktober 2009 om 15:19 #17492578nou het werkt :) . . . had verwacht dat dat ding nooit meer iets zou doen aangezien ik echt bijna met geweld die print uit de behuizing heb moeten trekken :vertag.
maarrrrrrrrr . . . net een rondje gereden en even lekker op de rem gerost. ABS werkt en ik zie voorals nog geen lampje :)
binnenkort even alle storingsmeldingen wissen in de TECH en dan kijken rond de jaarwisseling of er nog iets in zit :).20 juni 2011 om 19:04 #17492579Hallo,
Cool, zelf repareren wil ik ook, want de garage rekent me 1050 euries.
Ik heb een paar vraagjes, voordat ik eraan begin:
– kan ik rijden zonder deze unit? Je vroeg het zelf ook al toen je er op een zondag achter kwam dat je relais een pootje teveel had. Vind ik wel handig om te weten, dan hoeft reparatie nier perse in een dag te lukken.
– Op de foto’s op die portugese site lijkt het alsof je om bij het relais te komen ook 35 pinnen van die grote connector moet los solderen. klopt dat? De maker van die foto’s heeft nl. de hele print eruit gehaald, en daar zit de connector niet meer aan.
– ik krijg de connector van de ABS unit niet eens los. Ik weet dat ik het roze plastic ding naar achteren moet trekken om de connector te ontgrendelen (richting stuur zeg maar), maar dat zit behoorlijk vast. Hoe heb jij dat gedaan?20 juni 2011 om 19:50 #17492580oke het volgende
Dit trucje werkt alleen bij de ABS unit Kelsey Hayes (of TWR) KH-13091801
En je foutcode moet (uitgelezen uit je auto) C0121 Valve Relay zijn, zou een beetje lullig zijn als je je ECU repareert en je wielsensor is kapot ;)@worker wrote:
Hallo,
Cool, zelf repareren wil ik ook, want de garage rekent me 1050 euries.
Ik heb een paar vraagjes, voordat ik eraan begin:
– kan ik rijden zonder deze unit? Je vroeg het zelf ook al toen je er op een zondag achter kwam dat je relais een pootje teveel had. Vind ik wel handig om te weten, dan hoeft reparatie nier perse in een dag te lukken.lijkt me niet verstandig, ga je heel wat foutmeldingen mee creeren
je kan er beter een op Ebay.co.uk opsnorren voor een 50 euro en ondertussen je oude ABS ECU repareren als reserve.
kan nooit kwaad om er zo een op voorraad te hebben ;)als die kapot gaat, ruil je simpel gewoon weer je ECU om.
http://desc.shop.ebay.co.uk/i.html?_nkw=13091801&_sacat=0&_odkw=18091301&_osacat=0&_trksid=p3286.c0.m270.l1313&LH_TitleDesc=1″ onclick=”window.open(this.href);return false;
@worker wrote:
– Op de foto’s op die portugese site lijkt het alsof je om bij het relais te komen ook 35 pinnen van die grote connector moet los solderen. klopt dat? De maker van die foto’s heeft nl. de hele print eruit gehaald, en daar zit de connector niet meer aan.
klopt, die gast heeft heel de print eruit gesoldeerd. Heb ik ook gedaan.
maar ter hoogte van het relais kun je ook een gat slijpen (met een dremel) om het relais eruit te halen.@worker wrote:
– ik krijg de connector van de ABS unit niet eens los. Ik weet dat ik het roze plastic ding naar achteren moet trekken om de connector te ontgrendelen (richting stuur zeg maar), maar dat zit behoorlijk vast. Hoe heb jij dat gedaan?
inderdaad, dat roze plastic ding moet je uit de connector trekken en mee komt de connector ook een stuk naar voren.
spuit er even een beetje WD40 op dan gaat tie wat makkelijker.oh en maak even een voorstel berichtje, dat vinden we altijd wel leuk met wie we babbelen.
Foto’s zijn zeker goed :D22 september 2011 om 17:14 #17492581@greg wrote:
@sw_reijnders wrote:
C0121 was ik al bang voor toen ik je vorige berichtje las
dat is je ABS ecu die naar de knoppen is . . . of preciezer gezegd het relais IN je abs ecu.
Waarschijnlijk heb je een Kelsey Hayes (of later TWR) KH-13091801 ABS unit.hier heb je de linken die je eens goed moet doorlezen.
en voor de plaatjes
http://napegadateam.forumeiros.com/t7-tutorial-conserto-do-abs-ebc-430-linha-marea-como-fazer-a-abertura-resoldas-ou-troca-do-rele-do-abs” onclick=”window.open(this.href);return false;relais kost maar een paar euro, je zal alleen even het relais er op moeten solderen.
je kan ook een ECU voor een paar 10tjes in de UK kopen en je huidige repareren
dan heb je er een op voorraadheb ik ook, aangezien het niet de vraag is OF ze kapot gaan maar WANNEER ;) . . . kapot gaan ze gegarandeerd.
Bedankt voor je reactie!
Als ik zo het verhaal lees denk ik vrij wel zeker dat het het ABS relais is van de ECU.
Ik denk niet dat ik er zelf aan gaat zitten klooien.
Er is een bedrijf (http://www.ecu-rc.com/index.html) die de ECU ook kan repareren. Weet alleen niet wat daar de kosten van zijn, ga wel ff informeren.
Iemand ervaring met dit bedrijf?
2 jaar geleden weleens contact mee gehad, toen waren ze net begonnen.
ze wilden mijn ABS unit wel PROBEREN te repareren, maar zonder garantie van succes en ze rekenden iets van 250 euro
daar pas ik dus voormaar hoe het tegenwoordig is, weet ik niet.
22 september 2011 om 19:03 #174925822 jaar geleden weleens contact mee gehad, toen waren ze net begonnen.
ze wilden mijn ABS unit wel PROBEREN te repareren, maar zonder garantie van succes en ze rekenden iets van 250 euro
daar pas ik dus voormaar hoe het tegenwoordig is, weet ik niet.
OOhhh oké da`s een boel geld. Ik weet niet wat ze er nu voor rekenen?
Ik ga ze morgen wel bellen. Ik laat het wel weten!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.