Forumindex › Forums › Modellen › Astra › uitlezen EOBD2 astra G-caravan
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 april 2018om 23:23 door sabelpaultje.
-
AuteurBerichten
-
5 april 2018 om 12:02 #18354684
Hallo Forumleden,
kan iemand mij vertellen welk protocol ik nodig heb om mijn astra G-caravan uit te kunnen lezen. Of met welke tool ik dat het beste kan.?
De apparaten die ik inmiddels op de tafel heb liggen kunnen dat allemaal niet. En ik heb wel degelijk een 16 polige stekker onder mijn handrem zitten. Het bouwjaar is 2001 brandstof diesel. De websites vermelden telkens dt hun tools geschikt zijn voor modellen vanaf 2004 (de wettelijke verplichting voor fabrikanten om deze uit te voeren met 16 polige stekkers) Opel heeft dit m.i. al eerder gedaan, maar welk protocol heb ik dan nodig?
Bij voorbaat dank voor jullie moeite.
vr.gr.
Jan-Paul :help:
5 april 2018 om 12:40 #18354689KWP2000
5 april 2018 om 13:25 #18354694Hoi Opeltje17,
Ik neem aan dat je het apparaat KWP2000 bedoelt welke nodig is om uit te kunnen lezen. Als ik deze bekijk voor welke modellen dit apparaat geschikt is, zie ik onder OPEL niet mijn type motor staan. Ik heb een Astra G-Caravan en een Y17DT motor diesel en bouwjaar 2001. Weet je zeker dat het zou moeten werken voor da bakkie van mij? En er staat bij dat je kennis van Eeproms moet hebben. Is het zo probleemvol dat ik meer naar de kl.. help dan dat me lief is? Een nieuwe ECU is die hele auto niet waard, ingeval het mis gaat. Nu weet ik wel wat een Eeprom is, maar daar heb je toch niets mee van doen, lijkt mij. Plug and Play toch?
Of euhhh….zit ik nu op een ander spoor? :rolling: :praying:
5 april 2018 om 17:02 #18354705[quote quote=18354694]Hoi Opeltje17, Ik neem aan dat je het apparaat KWP2000 bedoelt welke nodig is om uit te kunnen lezen. Als ik deze bekijk voor welke modellen dit apparaat geschikt is, zie ik onder OPEL niet mijn type motor staan. Ik heb een Astra G-Caravan en een Y17DT motor diesel en bouwjaar 2001. Weet je zeker dat het zou moeten werken voor da bakkie van mij? En er staat bij dat je kennis van Eeproms moet hebben. Is het zo probleemvol dat ik meer naar de kl.. help dan dat me lief is? Een nieuwe ECU is die hele auto niet waard, ingeval het mis gaat. Nu weet ik wel wat een Eeprom is, maar daar heb je toch niets mee van doen, lijkt mij. Plug and Play toch? Of euhhh….zit ik nu op een ander spoor? [/quote]
Bij Opel kun je benzine-motoren met zo’n EOBD/OBD2 kastje vanaf modeljaar 2001 uitlezen.
De motorcode begint dan met een “Z”. Oudere motoren met een motorcode die begint met een “X” kun je er niet mee uitlezen.
De paperclip methode werkt ook niet meer bij dit bouwjaar dus je moet (laten) uitlezen.
Naar keuze bij de dealer, goed uitgeruste universeel of zelf doen met programma Op-com.5 april 2018 om 18:20 #183547075 april 2018 om 23:23 #18354730ik ben al aan het kijken voor een op-com. Dank voor julie hulp. Als het werkt kom ik nog wel even terug
groet
JP
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.