uitlezen ECU Astra 1.7DTi (G) 2001

Forumindex Forums Modellen Astra uitlezen ECU Astra 1.7DTi (G) 2001

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267508
    Robbo109
      Lid sinds:
      13 July 2014

      Berichttitel: astra 1.7 DTi slaat na 6 seconden afGeplaatst: vandaag 21:00

      Junior Member

      Geregistreerd: 13 jul 2014 23:41
      Berichten: 6
      Gegeven likes: 0 post
      Ontvangen likes: 0 post
      Goedenavond,
      Pas geleden heb ik mijn Astra dieselmotor vervangen.

      Ik heb inmiddels een paar weken met mijn Astra gereden tot op heden perfect. Gisteravond kreeg ik een mankement, had geen gaspedaal meer, de motor bleef nog wel stationair draaien en had nog wel vermogen om me van de snelweg af te halen. Het servicelampje brandde maar het gaspedaal reageerde niet. Toen ik de motor af had gezet dacht ik die start niet meer. Tot mijn verwondering startte de motor weer maar het servicelampje bleef branden. Na 10 km hield hij ermee op, het verschijnsel is dat hij start, loopt 4 tot 8 seconden en slaat dan weer af. Heb even de accupool los gehaald met het idee te resetten maar dat hielp niet.In die paar seconden heeft de motor gewoon vermogen maar slaat af, net of de startonderbreker wordt geactiveerd.

      Ik had vanavond de gelegenheid om de ECU uit te lezen met OP-COM.
      Mijn ECU was nagenoeg niet uit te lezen en kreeg geen verbinding, de laptop probeerde met het Opcom programma verbinding te maken.
      Ik had bij de uitwisseling van de motor ook de ECU meegekregen en heb die er eens tussengezet. Hij was wel van een Corsa 2003 met een zelfde motor model. En deze was volledig uit te lezen en de auto start hier niet op omdat er een andere transponder status was bedoeld voor de Corsa. Ik heb zo’n idee dat mijn Eigen ECU het loodje heeft gelegd.
      Nu komt het, kan ik de Corsa ECU ergens laten omzetten of programmeren voor mijn Astra 2001 G model? Dat zou een hoop geld schelen denk ik?
      Wie kan me wat tips geven
      Alvast bedankt voor het meedenken.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.