Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Uitlezen Corsa B X12XE, OP-COM of OBDII
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2014 om 09:20 #17263370
Ik heb een corsa uit 2000 1.2 16v (X12XE) en ik heb een motormanagment storingslampje wat af en toe gaat branden, eigenlijk alleen op de snelweg boven de 110 km/u. Om te checken wat het probleem kan zijn wil ik de storing uitlezen. Ik was vrij zeker dat het met een OBDII tooltje kon, alleen gisteren 2 uur geprobeerd en geen verbinding gehad.
Vanuit deze lijsten leek het mogelijk, maar ik ben nu niet meer zeker.
http://www.blafusel.de/obd/obd2_scanned.php?order=interf” onclick=”window.open(this.href);return false;
http://pinoutsguide.com/CarElectronics/opel_obd2_diag_pinout.shtml” onclick=”window.open(this.href);return false;
En het gaat over dit tooltje http://www.ebay.nl/itm/171109201002?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik heb ook verschillende software gebruikt, PCMSCAN, scantool.net, EasyOBDII, allemaal een melding in de trant van dat de connectie naar de interface niet gemaakt wordt.Soms kom ik tegen dat de auto nog “te oud” is voor OBDII en dat het via een OP-COM tooltje moet, maar ik begrijp niet wat ik dan nodig heb. Kan iemand mij helpen, misschien met een link, wat ik nodig heb,
Alvast bedankt!
15 januari 2014 om 09:30 #18208255ik weet niet waar je woont? ik heb anders nog wel een opcom over…
15 januari 2014 om 09:39 #18208256@corsa14slow wrote:
ik weet niet waar je woont? ik heb anders nog wel een opcom over…
Tussen Driebergen en Bochum :???: Ik woon/werk in Bochum (Duitsland) en ben ongeveer om de 2 weken in Driebergen. Dus dat is niet heel handig om een afspraak te maken. Maar welke heb jij dan exact?
15 januari 2014 om 09:43 #18208257hmm, beetje ver king:
Opcom 08-2010 v1.45 china clone http://www.q24u.nl/opel-op-com-obd2-scanner-usb-interface/ (heb er op dit moment 2 liggen)
heb ik zelf nog wat problemen mee met mn eigen auto maar uitlezen werkt prima :thumb
misschien dat er iemand hier op het forum wat dichterbij woont?15 januari 2014 om 12:25 #18208258Wel handig om in huis te hebben aangezien ik hier ook al een probleem met onze Corsa heb die plots niet meer wou starten zoals ik hier daarstraks reeds gepost heb! :(
Ik zie op dat toestel enkel een paar lampjes dus hoe werkt het en waar zit de diagnose aansluiting bij een Corsa?15 januari 2014 om 12:43 #18208259@alpineovi wrote:
Wel handig om in huis te hebben aangezien ik hier ook al een probleem met onze Corsa heb die plots niet meer wou starten zoals ik hier daarstraks reeds gepost heb! :(
Ik zie op dat toestel enkel een paar lampjes dus hoe werkt het en waar zit de diagnose aansluiting bij een Corsa?Ik heb het dus niet werkend gezien (alleen op youtube), maar via de diagnose aansluiting, kastje en usb kabel gaat het naar een laptop en kun je via een programma de waardes en meldingen uitlezen. Er zijn wat freeware programma’s die je al genoeg informatie zouden moeten geven. Bij mij corsa b zit de aansluiting links naast mijn stuur onder het knopje voor dimlicht en dergelijke, naast de zekeringen.
15 januari 2014 om 12:51 #18208260Ik heb mijn probleem gepost omdat het anders een gezoek voor niets gaat worden!
viewtopic.php?f=8&t=182262Moest je zelf een idee hebben of iemand kennen die mij kan raad geven waar ik moet zoeken zet het dan even in mijn topic!
19 januari 2014 om 14:21 #18208261Ik heb ook een corsa b x12xe en ik kan hem zonder problemen uitlezen met opcom. Weet alleen niet welke versie ik heb
19 januari 2014 om 21:52 #18208262@Kevin Janssen wrote:
Ik heb ook een corsa b x12xe en ik kan hem zonder problemen uitlezen met opcom. Weet alleen niet welke versie ik heb
Ok, dat klinkt goed. Ik heb een opcom besteld en ik hoop em van de week binnen te krijgen. Welke diagnostic software gebruiken jullie eigenlijk om te via het usb apparaatje de data op de laptop uit te lezen?
20 januari 2014 om 10:52 #18208263Ik gebruik de NL software die ik van Opeltje17 (hier van het forum) heb gekregen, maar je krijgt een cd’tje bij de opcom met Engelse software/drivers, werkt ook prima ;)
3 februari 2014 om 22:29 #18208264Had vandaag eindelijk de OP-COM binnen. Redelijk vlot aan de praat en de het uitlezen gedaan.
p1405 – (8) EGR Valve Feedb. Incorrect Signal – Not presentDat zouden we moeten kunnen fixen :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
8 februari 2014 om 11:05 #18208265Ik woon in den helder en heb nu ook een lampje branden wie kan me helpen zit nu voor werk in alkmaar
17 februari 2014 om 08:28 #18208266En nog een positief berichtje. Ik had deze
http://www.ebay.de/itm/180947851150?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649″ onclick=”window.open(this.href);return false;
pakking besteld om achter de EGR klep te zetten, om zo het systeem af te sluiten en de foutcode weg te krijgen.
Klusje van een uurtje voor mij, en het lijkt gelukt, net een rit van 180 km via de snelweg zonder foutcode. De auto loopt nog wel wat rijk en gorgelt bij het afremmen na een tijdje op hogere snelheid gereden te hebben. Misschien iets met het luchtfilter ofzo, moet ik nog even nakijken.17 februari 2014 om 09:15 #18208267Van tevoren voordat je hem afdopt moet je hem wel schoonmaken he anders blijft hij slecht lopen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
17 februari 2014 om 10:46 #18208268@ivartje wrote:
Van tevoren voordat je hem afdopt moet je hem wel schoonmaken he anders blijft hij slecht lopen
Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P6-U06 met Tapatalk
Ik heb de klep schoongemaakt ja met remmenreiniger en een doek, de aanvoerleiding naar de klep die ik los het gemaakt met 2 bouten kreeg ik er niet af gehaald en heb ik zo laten zitten, misschien dat daar nog roetafzetting in zit… Maar dat is afgesloten, ik zie niet hoe dat op dit moment het “lopen” van de motor kan beinvloeden?
21 februari 2014 om 20:26 #18208269Ben net thuis gekomen van een snelweg rit en ik heb aardig met geknepen billen gereden. Geen lampjes die gaan branden, maar hij rijdt ontzettend beroerd als ik boven de 100 km/u kom. Hij klappert enorm in de uitlaat veel meer als hij toen deed met het motor managment lampje. Ik ga morgen eerst de originele pakking er weer tussen doen… Kan het zijn dat hij nu te weinig lucht krijgt ofzo? Ik snap er niets meer van hoe die EGR werkt… :wtf
23 februari 2014 om 01:31 #18208270Heb je hem ondertussen al uit kunnen lezen?
Voor het geld wat een china clone kost, kan je hem 1x uit laten lezen bij de dealer namelijk.
Ik heb zelf ook een x12xe, heb een china clone en werkt prima (alleen de oude laptop die ik gebruik werkt soms niet mee).23 februari 2014 om 15:12 #18208271@Heks wrote:
Heb je hem ondertussen al uit kunnen lezen?
@punicajack wrote:
Had vandaag eindelijk de OP-COM binnen. Redelijk vlot aan de praat en de het uitlezen gedaan.
p1405 – (8) EGR Valve Feedb. Incorrect Signal – Not presentDat zouden we moeten kunnen fixen :) Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Yep ;)
4 maart 2014 om 09:47 #18208272Ff mijn frustratie weg schrijven. Na de aanhoudende problemen toch de corsa maar naar een garage gebracht.
Conclusie, de kompressietest wees dat ik motorschade heb, de 4e cilinder heeft nauwelijk compressie meer. :( :( :( :(
Ik had wel olieverbruik, maar ik dacht dat over de hele periode was geweest, is waarschijnlijk dus net gekomen… Man, ik baal verschrikkelijk en weet nog niet wat ik ga doen….Kan dit om een of andere reden veroorzaakt zijn door het wisselen van die EGR pakking, dat bestaat toch niet? :???:
4 maart 2014 om 16:12 #18208273Als je motor daardoor te arm gelopen heeft (valse lucht) dan dat wel inderdaad..
heb je enkel de EGR afgesloten zal dat daar zeker niet van komen, dan is het een langer lopend probleem geweest (doorrijden met slecht Luchtmassameter bijvoorbeeld (te arm mengsel is oververhitting van de verbrandingsruimte, en dat lijdt weer tot verbrande klep(pen) of zuiger(s)(veren).Willem
4 maart 2014 om 16:48 #18208274@wim-v6 wrote:
Als je motor daardoor te arm gelopen heeft (valse lucht) dan dat wel inderdaad..
heb je enkel de EGR afgesloten zal dat daar zeker niet van komen, dan is het een langer lopend probleem geweest (doorrijden met slecht Luchtmassameter bijvoorbeeld (te arm mengsel is oververhitting van de verbrandingsruimte, en dat lijdt weer tot verbrande klep(pen) of zuiger(s)(veren).Willem
Maar oververhitting moet ik toch kunnen zien aan de motor temperatuur? Daar let ik altijd goed op, nog nooit over de helft geweest. Ik denk dat ik gewoon ontzettend veel pech gehad heb.
4 maart 2014 om 16:56 #18208275Nope, niet een Te arm mengsel.
De enige temperatuur die jij op je meter ziet is die van de Koelvloeistof.
en die word niet hoger van een verkeerde verbranding, alleen de werkelijke verbrandingstemperatuur, waardoor de uitlaatgassen heter worden.Willem
3 april 2014 om 14:58 #18208276Beste allen,
Ik heb een Corsa b uit 1999 1.2 16v (Automaat) en ik heb een motormanagement storingslampje, motor hapert stationair (toerenteller staat wel stabiel). Kan iemand in de buurt van Hoofddorp mijn autootje uitlezen?
Alvast super bedankt voor jullie hulp!
Groet,
Richi -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.