Forumindex › Forums › Overige › Op-Com › Uitlezen Corsa B 1998
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 december 2012 om 18:18 #17253846
Hallo allemaal,
Ik wil mijn Corsa B uit 1998 uit gaan lezen met een opcom. Ik wil de opcom dus aanschaffen
Nu vraag ik mij af of mijn auto gewoon de standaard OBDII aansluiting heeft en het dus met een opcom kan.
Zie foto voor de aansluiting.
http://img833.imageshack.us/img833/1092/imageibuf.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;23 december 2012 om 18:21 #18087429je hebt 16 pin’s aansluiting.
ik kan hem wel uitlezen,
maar denk dat er wel iemand is bij jou in de buurt die hem wel uit wel lezen.23 december 2012 om 18:41 #18087430@gertjuh1968 wrote:
je hebt 16 pin’s aansluiting.
ik kan hem wel uitlezen,
maar denk dat er wel iemand is bij jou in de buurt die hem wel uit wel lezen.En dat is OBD2? Ik wil zelf graag een opcom aanschaffen.
27 december 2012 om 10:29 #18087431Vandaag opcom met OBDII aansluiting binnengekregen en werkt als een zonnetje!
29 december 2012 om 08:02 #18087432Zoals vermeld heb ik mijn eigen opcom. Wanneer je de auto uitleest heb je tal van waardes die je kan inzien.
Nu heb ik aan de kenners de vraag wat nou interessant/belangrijk is om eens goed te bekijken. Om zo je auto eens goed te “beoordelen/checken”. Ik vind het reuze interessant, alleen is het zoveel dat het voor mij lastig te doorgronden is :shock:
28 januari 2013 om 20:24 #18087433@Kleine-Paul wrote:
Zoals vermeld heb ik mijn eigen opcom. Wanneer je de auto uitleest heb je tal van waardes die je kan inzien.
Nu heb ik aan de kenners de vraag wat nou interessant/belangrijk is om eens goed te bekijken. Om zo je auto eens goed te “beoordelen/checken”. Ik vind het reuze interessant, alleen is het zoveel dat het voor mij lastig te doorgronden is :shock:
Iemand die mij hierin kan adviseren?
28 januari 2013 om 21:01 #18087434De waardes die je krijgt zijn leuk om te zien maar zegt niet veel over de conditie van de motor. Je moet de waardes begrijpen en opzoeken bij je auto type om te weten wat minimaal en maximaal waardes mogen zijn.
Ik heb zelf ook op com sinds 2 weken en het werkt super.
Ik heb eindelijk de nederlandse versie gedownload want bij die china clone EN snapte ik niet veel want alles was in het engels.Wat belangrijk is om te kijken of er foutcodes in staan en uitzoeken waarom die een foutcode aangeeft.
Let wel op met de output testen dat je motor uit staan bij bepaalde testen. Dit zal de ecu ook aangeven.
Voor de rest een super programma en goedkoop!Als je vragen hebt dan hoor ik het wel en anders is je Google je beste vriend!
Succes28 januari 2013 om 21:16 #18087435@elmundo3 wrote:
De waardes die je krijgt zijn leuk om te zien maar zegt niet veel over de conditie van de motor. Je moet de waardes begrijpen en opzoeken bij je auto type om te weten wat minimaal en maximaal waardes mogen zijn.
Ik heb eindelijk de nederlandse versie gedownload want bij die china clone EN snapte ik niet veel want alles was in het engels.Wat belangrijk is om te kijken of er foutcodes in staan en uitzoeken waarom die een foutcode aangeeft.
Let wel op met de output testen dat je motor uit staan bij bepaalde testen. Dit zal de ecu ook aangeven.
Voor de rest een super programma en goedkoop!Als je vragen hebt dan hoor ik het wel en anders is je Google je beste vriend!
SuccesDank voor de reactie.
Het werkt inderdaad perfect. Vraag mij gewoon af of er wat basic waardes zijn om te controleren. Dingen die standaard een bepaalde waarde moeten hebben of vaak afwijken bijvoorbeeld.
28 januari 2013 om 21:20 #18087436@Kleine-Paul wrote:
@elmundo3 wrote:
De waardes die je krijgt zijn leuk om te zien maar zegt niet veel over de conditie van de motor. Je moet de waardes begrijpen en opzoeken bij je auto type om te weten wat minimaal en maximaal waardes mogen zijn.
SuccesDank voor de reactie.
Het werkt inderdaad perfect. Vraag mij gewoon af of er wat basic waardes zijn om te controleren. Dingen die standaard een bepaalde waarde moeten hebben of vaak afwijken bijvoorbeeld.
Deze kun je wel opzoeken in de Opel TIS .
28 januari 2013 om 21:37 #18087437En waar haal ik Tis?
29 januari 2013 om 20:12 #1808743830 januari 2013 om 11:13 #18087439Wat naar toch weer… Komt wel goed….;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.