uitlezen computer Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) uitlezen computer Zafira

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #18246183
    karthur8
    Deelnemer
      Lid sinds:
      13 December 2006

      Bedankt wederom voor de reacties …. en het elektrisch schema natuurlijk…en voor het aanbieden om eventueel in TIS te koekeloeren voor mij als ik iets daaruit zou nodig hebben.

      Ik heb aan alle ‘draadjes’ gerommeld en ook aan connectoren maar de motor bleef netjes lopen….. helaas zou ik bijna zeggen! Ik zal morgen de connectoren dan maar zo veel mogelijk los nemen en bekijken hoe de toestand is waarin ze verkeren. Ik wilde ook even in het gebied rond het contactslot kijken maar de kap om de stuurkolom zit met een apart boutje vast . Ik herkende het niet direct als een ster of torx. Maar ik kon het niet goed zien…misschien wel een omgekeerde torx. Weten jullie misschien wat voor boutje dit is? Ik zat verder te denken dat het dus iets moet zijn wat de computer laat denken dat de motor veel te heet is geworden en naast dat deze de koelven aan zet ook direct de motor uit voorzorg afzet…. of deze krijgt informatie , n.a.v de veronderstelde hete motor, door dat het mengsel aangepast moet worden tot waarden waar de motor op afslaat. Zijn er eigenlijk wel situaties denkbaar waarbij de computer de motor zelf kan afzetten? Ik had ook ergens iets gelezen wat er een klein beetje op leek en daar bleek het te komen uiteindelijk doordat er te veel olie in de airco zat wat achtergebleven was als residu steeds in het systeem na een aantal keer de airco geleegd en weer gevuld te hebben . Dit zorgde voor een te hoge druk en de druksensor sloeg alarm. Ik weet niet meer precies hoe het verhaal ging maar dit geeft wel aan dat het niet makkelijk gaat worden in ieder geval. Ik ben net 20 km gaan rijden en de auto rijd prima…maar ik zal dit toch op moeten lossen natuurlijk anders staat hij straks weer stil. Ik heb liever dat iets maar gelijk helemaal kapot is met problemen als dit want nu wordt het aardig zoeken naar een speld in een hooiberg als niemand de symptomen herkend. gr, Karthur8

      #18246184
      karthur8
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 December 2006

        Ik heb uiteindelijk de auto maar meegegeven en hoop maar dat dat het een slecht contact was wat nu weer ‘meedoet’. Ik heb het probleem uitgelegd aan hem en hij weet nu dus dat als het probleem zich voordoet de auto uiteindelijk wel weer start. ( tot nu toe dan in ieder geval) en hij naar mij toe kan komen om het eventueel verder uit te zoeken. Daar ik hem persoonlijk ken als overbuurman zijnde was dit geen probleem voor hem. Dus…’fingers crossed’ . In ieder geval bedankt voor alle reacties en als het probleem weer terug komt horen jullie dit van mij en gaan we ‘vrolijk verder’ ( ahum..) ;)

        gegroet,
        Karthur8

      2 berichten aan het bekijken - 26 tot 27 (van in totaal 27)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.