Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › uitlezen calibra en storing verwijderen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 september 2010 om 20:54 #17225711
Ik had al bij Niels zijn deel gemeld dat mijn MM-lampje brand.
Zelf was ik te lui en niet altijd in de gelegenheid om de paperclipmethode toe te passen, maar vanavond heb ik dat wel gedaan.Motor uit:
3x code 12-> opstartcode
3x code 31-> krukassensor(standaard met motor uit).Met motor aan:
3x code 12-> opstartcode
Verder niks.Dit houdt dus in dat er geen storing in zit.
Maar via google heb ik gezocht naar een manier om de MM uit te zetten, dus te verwijderen.Er waren 2 mogelijkheden
1: accu aansluiten, alleen de massa er daarna afhalen en minimaal 1 min er af laten-> dit hielp niet MM was nog aan.
2: 25 keer contact aan uit-> hielp ook niet!Hoe kan ik het anders zelf doen met een simpele methode?
De calibra rijdt NIET, want is in verbouwing, dus geen dealerbezoek mogelijk!
De dealer in het dorp heeft het stekkertje niet meer, dus ik zit even met mijn handen in het haar!Please help:hmmz
Gr.
Patrick
8 september 2010 om 20:58 #17726410Heb je niet gewoon een massaprobleem ofzo? Dat dat lampje constant brand doordat er lekstroom doorheen gaat?
9 september 2010 om 06:53 #17726411Denk zelf van niet, want dit is er sinds de nieuwe motor(1,5 jaar geleden) er in ligt.
Alleen heb ik dit door een extern bedrijf laten doen, gigantisch spijt van…. maar goed, terugdraaien kan niet he:vertag
9 september 2010 om 09:26 #17726412MM-lampje aan zonder een opgeslagen code = 9/10 de lambda-sonde die verkeerde waarden doorgeeft.
resetten = +-15min massaklem van batterij afnemen, kan soms iets langer zijn.9 september 2010 om 10:01 #17726413De calibra staat hele dagen/en sowieso elke nacht zonder accu. Maar dan moet ik dus een keer alleen de massa er langer afhouden dan die ene minuut.
Dat ga ik vanavond doen. Spanning er op, en half uur wachten:sleeping
10 september 2010 om 17:31 #17726414Wissen codes bij tech1 systemen, is enkel accu los halen voldoende
12 september 2010 om 10:53 #17726415alleen die van hem is een x25xe en moet met de tech 2 uitgelzen worden
12 september 2010 om 11:12 #17726416dan resetten met uitleescomputer, enige mogenlijkheid.
Zit post 1 nog te lezen, maar tijdens rijden, of draaiende motor een lampje dat brand heeft NIKS met resetten te maken!!!!
als alles in orde had geweest had het lampje zowiezo niet gebrand, zelfs zonder resetten.
Willem
12 september 2010 om 15:28 #17726417Hoezo kan ik dan geen storing vinden via het uitlezen met paperclip?
Snap er helemaaaal niks meer van
12 september 2010 om 17:13 #17726418wat voor een motor ligt er in?
en waar zit je obd stekker?12 september 2010 om 20:59 #17726419Calibra X25XE Special Color Edition 1997 144.xxx: in de verbouwing sinds 2009!
dat is zijn cali…. oftewel een v6je:thumbup
13 september 2010 om 09:30 #17726420Jup jup, that’s mine!!
OBD stekker zit in motorruimte, onder parafaan aan de accu zijde
16 september 2010 om 19:53 #17726421dan zou ik haast zeggen dat je tech 1 hebt.
dan is het inderdaad accu los en de ecu is gereset.
mocht het lampje dan nog blijven branden dan moet je toch echt ff de wagen laten uitlezen met een computer of dealer.
want zoals wim ook al zei dan is er echt iets waardoor hij brand.16 september 2010 om 20:05 #17726422tech 1 inderdaad.
Willem
19 september 2010 om 10:49 #17726423het is een x25xe van 1997 en niet uit telezen met de tech 1
19 september 2010 om 18:13 #17726424Wel vreemd ik lees wel dat er een tech 1 in stekker in zit als ik het goed begrepen heb.
ik heb Pastra gesproken vandaag, en met uitlezen krijgt hij dus ook netjes 2 cijferige storings codes.
Aan vang code 12 (start uitlezen), en met motor uit code 31, (geen toerental signaal), deze laatste verdwijnt na starten van de motor.
2 cijferige codes is GEEN tech 2 maar Tech1, en de dealer moet hem dan ook ECHT met een Tech-1 uitlezen en niet met een Tech-2 met verloop stekker.
Ik heb ook te horen gekregen dat de vacuumactuator van de secundaire luchtpomp los gekoppeld is, deze geeft bij de tech 1 wel een lampje maar GEEN code.
hij gaat nu deze actuator aansluiten (zonder vacuumslangen en Secundaire luchtpomp / mag geen probleem zijn, zolang de actuator maar aangesloten zit).
Willem
19 september 2010 om 18:34 #17726425toch blij dat er experts op dit forum zijn.
weer wat info rijker19 september 2010 om 18:42 #17726426Tech-1 is 10 pins stekker en 2 cijfer codes
Tech-2 is 16 pins stekker en 4 cijfer codes19 september 2010 om 20:43 #17726427ik heb een 10pins en een v6 uit begin 97.. en tech 1 was die mee uitlees baar:)
20 september 2010 om 07:57 #17726428:wors
Heb gister avond de stekker van de vacuümactuator aangesloten.
Accu er op, sleutel om, en starten…Helaas bleef het MM-lampje welgeteld 2 seconden uit!
Dus er zit nog een storing in:fy1Heb wel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel geleerd in 1,5 uur babbelen met Wim!!!
Als het even meezit gaat deze jongen een hoop updates krijgen op de calibra…
helaas ga ik me niet wagen aan een andere inlaat, dat gaat nog boven mijn pet qua aanpassingen:hmmz -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.