uitlezen c20xe calibra blok

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) uitlezen c20xe calibra blok

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    cd-design

hallo allen,

ik probeer handmatig bij mijn kadettje met cali c20xe (m2.5) mijn motronic uit te lezen maar met de beschrijving die nik heb lukt het niet.

Ik heb bruin/wit met een gezekerde draad doorverbonden met bruin/geel en bruin blauw met een 4wlampje (en aarde van het lampje)

Maar er gebeurd niets. Bij de corsa c20xe die ik pas in elkaar gezet heb (die met de storingen ;) ) lukte het wel, enkelt heb ik bij die gewoon het groene stekkertje (met b/w, b/g, b/b en groene draad) aangesloten op de originele stekker van de corsa ben in de zekeringkast doorverbonden (A met B van de stekker) en dus uitgelezen op het management lampje, dit werkte perfect.

Doe ik nu iets verkeerd met het doormeten van me kadettje??

Bedrading en lampje wat ik zelf toegevoegd heb is allemaal goed (doorgemeten)

Ik hoop dat iemand wat weet.

greetzzz

TRPower

Normaal is:
        Bruin/wit aan massa, bruin/geel los.
        Contakt aan: Motorlampje brand.
        Starten/motor draait: Motorlampje gaat uit als alles OK is.
        Als het lampje knippert betreft het een af en toe optredende storing. Brandt het lampje continue, dan is de storing permanent aanwezig.

Diagnosemode:
        Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
        Contakt aan: Knippercodes.
        Starten/motor draait: Ook knippercodes.

Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
        m2.8 en witte draad bij m2.5)

ff geleend van manta cabrio

cd-design

origineel gepost door TRPower
          Normaal is:
          Bruin/wit aan massa, bruin/geel los.
          Contakt aan: Motorlampje brand.
          Starten/motor draait: Motorlampje gaat uit als alles OK is.
          Als het lampje knippert betreft het een af en toe optredende storing. Brandt het lampje continue, dan is de storing permanent aanwezig.

Diagnosemode:
          Bruin/wit los, bruin/geel aan massa.
          Contakt aan: Knippercodes.
          Starten/motor draait: Ook knippercodes.

Foutcode lampje aansluiten tussen pin22 computer c20xe (bruin/blauwe draad bij
          m2.8 en witte draad bij m2.5)

ff geleend van manta cabrio

Daar heb ik ook de info vandaan. Enkelt heb ik wel een bruin blauwe maar geen witte draad en heb gewoon een M2.5 (of de verdeelkap is onderhuids een dis bobine geworden :cool:

Maar zal het ook op deze manier proberen.

Bas_nl
          Deelnemer

Even dit topic omhoog halen.

Ik wil namelijk ook mijn c20xe uitlezen.

Voor zover ik weet is dit mijn diagnose stekker

Door multistekker van de ecu even los te halen en de juiste klemmen door te piepen had ik 2 van de 3 draden gevonden. Aan de stekker zitten namelijk bruin/wit en bruin/geel

Met deze plug zit bruin/wit aan de massa.

Aangezien ik de blauw/bruine draad waar het lampje op aan gesloten moet worden, waarschijnlijk ergens in de kabelboom is weg getaped heb ik net na de multistekker een aftakking gemaakt. Deze gaat naar een 1,3w lampje en deze is verbonden met de massa.

Als bruin/wit aan de massa ligt zou het lampje al moeten gaan branden als de auto op contact staat. Maar dit gebeurd niet. Dus wat doe ik fout?
            En als ik de diagnosemode wil activeren is het dan alleen een kwestie van bruin/wit los trekken en bruin/geel aan de massa leggen?
            Want dit is al verschillende keren besproken maar sommige topics spreken elkaar tegen.

Als laatste nog een schema van de diagnose stekker:

De plus hoeft dan ook verder niet gebruikt te worden?
            Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord kan geven voordat ik straks mijn motronic op blaas :wink:

Bas_nl
            Deelnemer

Hmm net weer even door wat topics heen gespit, kom ik dit schema tegen.

Hier staat dat het diagnose lampje aan de + 12v moet hangen terwijl ik deze aan de massa had hangen.

Morgen maar eens proberen.

TheBlackMagic

En is dit gelukt?

Greetz rich

Bas_nl
                Deelnemer

Het schema wat ik als laatste gevonden en gepost had klopt. Alleen had helaas maar 1 foutcode maar dat was dat de krukas sensor. Maar dit kwam omdat de motor niet draaide.

Ik had gehoopt dat ik mijn stationair probleem mss kon vinden maar helaas. Ik zal nog een keer goed moeten zoeken.

cd-design

Heb hem volledig handmatig kunnen uitlezen:P Dus draden zoeken, meten en lampje ertussen:vertag Wel klote want van kadett staat hier en op het net genoeg qua kleuren maar voor cali en vectra is het lastig om wat te vinden qua uitlezen. Kleuren zijn nl. niet hetzelfde als kadett c20xe

Heb foutcode 55. ECU deffect???? En 94 erin zitten. Hoog voltage Halgever.

Het rare is alleen dat hij gaat als de brandweer, het gemiddelde verbruik zit op de 1 op 11 (rij niet altijd rustig:P) Enkelt de co uitstoot is aan de hoge kant. Lamba waarde is daarentegen wel goed. Er is ook een kas dat de code 55 wordt aangegeven doordat hij gechipt is. Heb ik met me pa ze ex-omega ook gehad.

Iemand ideeen wat het probleem kan zijn. Of wat in iedergeval de waarden zijn van de halgever. Dus weerstanden en spanningen.

Alvast bedankt

Vinci
                    Deelnemer

Misschien nog handig om te vermelden in verband met het zoeken naar de diagnose stekker. Dat hoeft niet persé. Je kunt ook pen 50 van de ECU aan massa kortsluiten. Daar zit de dunne bruin gele draad aan, als deze aan massa hangt gaat de ECU over in diagnose modus.king:

Vergis je alleen niet in de dikke bruin gele draad! Die gaat namelijk naar een van de injectoren!!:o

Bij mijn kabelboom die nu in mijn kadett zit (maar uit en Vectra) zaten de juiste draden in een kleine groene stekker boven de ECU. Daar vond ik de blauw-rode draad, de massa voor het motor storings lampje (die krijgt permanent + en de massa wordt via de ECU geschakeld) en de bruin-gele draad die dus aan massa moet (ik had hem gewoon even met een klein testsnoertje met krokodillebekje aan het chassis gehangen) om diagnose modus in te schakelen…:cool:

(PS die dikke blauw-rode draad op de foto is voor de benzinepomp!! De massa van het storingslampje is de dunne die ook in de groene stekker zit):o:o:cry

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.